ИНДОНЕЖАНИ ОДЛОЖИЛИ ПЛАНИРАНУ НАБАВКУ ЛОВАЦА MIRAGE-2000-5 ЗБОГ ПРОБЛЕМА У БУЏЕТУ

Индонежанска влада је одложила планирану набавку 12 борбених авиона Mirage 2000-5 који су раније били у власништву Катара због буџетских ограничења.

Портпарол Министарства одбране Индонезије рекао је за локални медиј TV One да ни Министарство одбране Индонезије ни Министарство финансија земље не могу финансијски да подрже контроверзну набавку “за сада”.

Он је додао да ће се војска само одлучити за ремонт својих борбених авиона Сухој и F-16 како би попунила тренутне празнине у способностима.

Портпарол није рекао када ће индонежанска влада наставити са набавком.

У јуну 2023, Џакарта је објавила планове да се окрене вишковима борбених авиона и мотора како би попунила празнину у својој предњој линији противваздушне одбране.

Mirage 2000-5 је требао да замени домаће надзвучне лаке борбене авионе F-5, који су повучени пре 18 година.

Они су такође требали да послуже као прелазно решење јер Индонезија чека прву испоруку борбених авиона Rafale које је наручила од Француске.

Према индонежанском министарству одбране, земљи је потребно више борбених авиона да заштити своје територије усред растућих тензија у Јужном кинеском мору.

Неким борбеним млазњацима у њиховом инвентару су наводно потребне надоградње или поправке.

Одлуку Индонезије да купи половне авионе како би ојачала своју флоту противваздушне одбране критиковали су неки законодавци, рекавши да су борбени авиони већ стари.

Ваздухопловство Катара набавило је авионе Mirage 2000-5 1998. године и користило их за подршку разним мисијама током претходне две деценије.

Министарство одбране Индонезије саопштило је да је за 12 “Миража” које треба набавити има још 70 одсто преосталих сати летења и да би могли да служе индонежанском ваздухопловству наредних 15 година.

Али извештај Defence Security Asia тврди да борбени авиони које производи Dassault Aviation обично имају животни век од 5.000 сати лета.

Ако је изјава министарства одбране тачна, у извештају се тврди да би то значило да је Катар искористио само око 1.500 сати лета током 25 година.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *