Нови кинески суперносач авиона „Фуџијан” (CNS Fujian), други највећи на свету после америчке класе „Форд”, званично је потврдио своју оперативност. Народноослободилачка армија Кине саопштила је да су три типа летелица — Ј-15Т, Ј-35 и КЈ-600 — успешно изводили катапултна полетања и слетања уз помоћ најсавременијих електромагнетних система.
Ово постигнуће чини „Fujian” другим носачем на свету који користи електромагнетне катапулте и системе за заустављање, након америчких суперносача класе „Ford”. Тиме је Кина направила историјски искорак. До сада се ослањала на „ски-џамп” рампе, што је значајно ограничавало борбене могућности палубне авијације.Према званичним подацима морнарице, ове три летелице већ су извеле бројна полетања и слетања током тестова и вежби на мору. Круна свега било је њихово учешће на војној паради 3. септембра у Пекингу. Тада је свечано приказани Ј-35, први кинески стелт ловац за носаче, као и КЈ-600, први авион за рано упозоравање и команду прилагођен носачима.
„Fujian ” је до сада обавио најмање осам морских испитивања. Последњим вежбама морнарица наглашава да је потврђено да електромагнетни системи домаће производње могу ефикасно да опслужују различите типове палубних летелица.
Овај суперносач може да носи и до 60 авиона, што га чини кључним стубом будуће кинеске моћи на мору. Увођењем нових технологија и авиона пете генерације, Кина је практично показала да улази у ред најмоћнијих поморских сила света.
Испловљавањем друга два носача у отворени Пацифик током пролећа, кинеска морнарица је послала поруку својим ривалима. Два носача авиона Љаонинг и Шандонг су обезбедила рекордан број налета за своје пилоте том приликом. Тада је Кина остварила паритет по броју носача са САД у Пацифику, први пут у историји. Сједињене Државе су се тада припремале за евентуалне интервенције у Ирану и Јемену, па је број бродова у Пацифику био смањен. Морнаричка трка Кине и САД у Пацифику се наставља.