Белгија је започела једну од најважнијих фаза модернизације свог ваздухопловства испоруком првих ловаца F-35 Lightning II из Сједињених Држава. Ипак, планови су од самог старта праћени невољама — од четири авиона, колико је требало да стигне у базу Флорен 13. октобра, један задржан на Азорским острва због квара на мотору. Тај инцидент поново је отворио питање поузданости F-35, авиона који је већ више пута био у жижи јавности због техничких проблема.
Белгија је ушла у нову фазу модернизације свог ваздухопловства испоруком првих F-35 Lightning II из Сједињених Држава, што уједно означава почетак повлачења старих F-16 авиона који ће, по свему судећи, бити пребачени у Украјину. Ипак, свечани почетак пратиле су невоље – један од четири авиона, који су требали стићи у базу Флорен, остао је приземљен на Азорским острвима због квара на мотору. Инцидент је поново отворио питање поузданости америчког ловаца пете генерације.Испорука ових летелица има шири геополитички значај, јер ће након њиховог увођења у службу Белгија моћи да пребаци своје старе F-16 Украјини. Министар одбране Тео Франкен потврдио је да ће се тиме отворити пут за јачање украјинског ратног ваздухопловства, уз могућност да испоруке почну и пре планираног рока. Ипак, кварови на новим F-35 авионима представљају непријатност не само за Белгију, већ и за америчког произвођача Lockheed Martin, који се годинама суочава са критикама због високе цене и ограничене поузданости овог „авиона будућности“. Нарочито је неприхватљиво да се нов апарат, предат кориснику суочава са кваровима на првом лету.
Украјина, која већ користи западне F-16 у ограниченом обиму, све више их ангажује у дефанзивним мисијама — за пресретање руских дронова и крстарећих ракета. Након што је неколико летелица оборено и уништено под различитим околностима, Кијев је приморан да их користи опрезније.
Kante za smece.