ЕСКАДРИЛА F-22 RAPTOR СЛЕТЕЛА У КАТАР ЗБОГ ПРЕТЕЊИ ИРАНА И ПОДРШКА ИЗРАЕЛУ У ОДБРАНИ!

Наређење за пребацивање ескадриле борбених авиона 5. генерације издао је амерички секретар за одбрану Лојд Остин како се се помоголо у одбрани Израела од одмазде Ирана

Сједињене Америчке Државе пребациле су 12 борбених авиона F-22 Raptor у Катар у ваздухопловну базу Ал Удеид у циљу зауздавања потенцијалног иранског напада на Израел.

Летелице су из САД најпре пребачене преко Аталнтика до Велике Британије – ваздухопловне базе Лејкенхит ради краћег одмора посада, а затим су наставиле лет преко Европе, Медитерана, Израела, Јордана, Саудијске Арабије до Катара.

Наређење за пребацивање ескадриле борбених авиона 5. генерације издао је амерички секретар за одбрану Лојд Остин како се се помоголо у одбрани Израела од одмазде Ирана.

Ф-22 Раптор непознати детаљи

Тог 14. марта 2012. године полетело је задњи примерак ловца 5. генерације Ф-22 од кога се очекивало много и који је требао да буде произведен у 750 примерака, али смањење новца у буџету за одбрану и преусмеравање према Ф-35 завршио се на укупно 187 борбених авиона за ваздухопловоство САД. Овај авион није извезен ни у једно друго ваздухопловство земаља савезника.

Америчко ваздухопловство су Раптору који има смањен радарски одраз улогу у саставу интегралне ПВО и извиђачке платформе у чувању и одбрани ваздушног простора. Раптор може без додатних комора за сагоревање да достигне брзину од 1,8 маха, а навећа брзина је 2,2 маха. Авион је намењен за остваривање превласти у ваздуху. Авион је развијан скоро две деценије пре него што су први примерци ушли у оперативну употребу, а план је био да се замени ловац Ф-15. То никада није урађено, а ловац Ф-15 под новом ознаком Х се и даље производи. Производила га је компанија Lockeed Martin.

Међутим, крај Хладног рата уитцао је да се наруџбе за овај авион знатно смање. Малосеријска производња је покренута 2001. Оно што је интересантно за овај авион јесте да је сваки авион израђен практично ручно. Током производње развили су нове технике израде. Авионика летелице делује одлично без иједног квара. Међутим прек са кисеоником односно хипоксијом је изазвао приземљење флоте, али је и тај квар отклоњен. Авион је више пута модификован у верзије 3.1, 3.2, 3.3….

Иначе УСАФ је задржао све алате и оруђа за производњу у случају да се једног дана поново одлучи да се покрене производња.

Пилотска кабина замишљена је као `радно место`, где интегрисани системи електронике не оптерећују пилота и тиме увећавају ефикасност везе пилот-летелица. Интегрисана авионика делује преко сензора, а ограничења су одређена физичким могућностима пилота.

Наиме, пилот има могућност да захтева одређене информације, њихову количину и бројни ред, а систем има задатак да те информације у најкраћем времену пружи пилоту.

Систем има могућност да и сам, без интервенције пилота, самостално оцени тактичку ситуацију у ваздуху и предложи најоптималнију употребу оружја.

 Интегрисана електроника ради потпуно аутоматски путем сензора и на шест LCD показивача од течног кристала. Сви подаци се преносе помоћу оптичког кабла и повезани су са рачунаром високе технологије и поузданости.

Систем авионике интегрисан је у JIAWG ( Joint Intergrated Avionics Working Group), који је компатибилан са другим системима употребљеним на другим авионима и хеликоптерима, као што је угашени пројект RAH 66 KOMANČ. Систем NNS омогућава обраду података у реалном времену, идентификацију летелица и приказивање целокупне тактичке ситуације.

истем JIAWG чине три подсистема: вишефункционални радар AN/APG-77, најсавременијег типа и малог радарског одраза, који пилоту омогућава употребу наоружања пре него што га противник осмотри, систем за вођење електронског рата који је састављен од пријемника радарског захвата летелице и детектора пројектила ваздух-ваздух и земља-ваздух и комуникацијско/идентификацијско/навигацијског система, који укључује податке о летелици, тактички положај авиона и детектор за распознавање свој-туђ.

Контролу свих сигнала активних и пасивних сензора, обавља систем ЕМСОN, а за управљање летом авиона уграђен је систем  VMS, који управља са 14 површина летелице-хоризонталним репним површинама, кормилима правца на оба вертикална репа, закрилцима, крилима и преткрилцима.

Борбено наоружање

Ф-22 Раптор за одбрану и напад поседује ракете ваздух-ваздух: две ИЦ вођене ракете АИМ-9Х (ушла у наоружање 2011. и у спрези са нишанско-навигацијским системом монтираним на пилотској кациги, која има способност бочног захвата циља (домета око 15 км) и шест радарских вођених ракета АИМ-120Ц АМРААМ домета око 50 км. Иначе, све ракете ваздух-ваздух смештене су унутар трупа авиона.

Један коментар на “ЕСКАДРИЛА F-22 RAPTOR СЛЕТЕЛА У КАТАР ЗБОГ ПРЕТЕЊИ ИРАНА И ПОДРШКА ИЗРАЕЛУ У ОДБРАНИ!

  1. Wonderful beat I wish to apprentice while you amend your web site how could i subscribe for a blog web site The account aided me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *