Uvođenjem u upotrebu savremenog transportnog aviona Airbus C-295 značajno su unapređene operativne sposobnosti 204. vazduhoplovne brigade. Pored novih mogućnosti vazdušnog transporta ljudstva i opreme, pripadnici ove jedinice našeg Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane dobili su priliku da koriste najsavremeniji navigacijski sistem današnjice.
Avioni čine okosnicu 138. transportne avijacijske eskadrile, koja bazira na vojnom aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici.
Zamenik komandanta eskadrile major Miloš Tasić kaže da je nova „Erbasova“ letelica donela mnogo novina u rad njegove jedinice.
— Sa ovim vazduhoplovom dobili smo nove značajne mogućnosti i unapredili našu flotu, jer smo zamenili stari „Antonov An-26“, povećavši dolet i količinu korisnog tereta za pedeset odsto. Ovaj transportni avion opremljen je i najsavremenijom avionikom, koja omogućava realizaciju letova u svim meteo-uslovima, danju i noću — kaže major Tasić.
Tehničke karakteristike novouvedenog aviona omogućavaju prevoz do 70 vojnika u transportnoj varijanti, 50 lica u putničkoj varijanti, a u slučaju potrebe i 24 ranjenika sa 7 članova medicinskog osoblja. Zbog male potrošnje goriva, ovaj avion pokazao se kao izuzetno ekonomičan i sposoban za letove na dužim relacijama.
Major Tasić naglašava da je ovaj vazduhoplov, od uvođenja u upotrebu, uspešno realizovao niz prevoženja, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
— Jedan od najznačajnijih zadataka bilo je učešće našeg vazduhoplova na aeromitingu u Engleskoj „RIAT 2024“, gde su se srpska trobojka i rondela prvi put predstavile. Bili smo u centralnom delu postavke gde su ljudi sa oduševljenjem prilazili, fotografisali se i komentarisali naše učešće — rekao je zamenik komandanta, izrazivši nadu da će njegova jedinica na dostojan način predstavljati srpsku avijaciju i na drugim međunarodnim aeromitinzima.
Transportni avion Airbus C-295 nabavljen je prošle godine za potrebe Vojske Srbije od kompanije „Airbus Defence and Space“ iz Kraljevine Španije. Za upravljanje ovim avionom srpski piloti i tehničari obučavali su se u Sevilji, gde se nalazi proizvodni pogon ovog vazduhoplova. U međuvremenu je uspešno realizovana i obuka probnih pilota pa, osim posadama za izvršavanje namenskih zadataka, jedinica raspolaže i u potpunosti osposobljenim posadama za probne letove.
Ovaj novi avion može biti bolji samo ako se koristi u mirnodopskim uslovima i na uređenom letilištu, i ako se pretpostaviti da će NATO biti naš prijatelj, a ne protivnik. Ta savremena navigacija u suprotnom ne vredi ništa, a avion teško da može sleteti na neuređen teren. Za vreme NATO agresije AN 26 je sletao na neuređen teren. Za vrhunski osposobljen posadu za stari AN 26 nije bilo ograničenja i svetao je u uslovima QGO tj kada je aerodrom zbog loše vidljivost i složenih meteo uslova bio zatvoren za letenje. Sve ovo pišem iz ličnog iskustva jer sam leteo u gore opisanim situacijama.
aha, znaci jos jedan heroj koji je pobedio NATO
pogledajte ovoga… vidi se da je bivsi komunista
…
NATO nam je protivnik….
…
ne, nego ste vi NATO paktu smetnja
…
mozda je 99 Amerika imala obzira prema Srbiji
…
tesko da ce opet
…
doduse, kupovina onih ruskih krshina je mozda neki vid karte za ulazak u NATO drustvo…
…
ko zna, mozda srpski komunisti se dozovu pameti pa predju na drugu stranu… mada…. tesko izvodljivo…. sve je to zaludjeno rusijom i komunizmom
….
Preci ce na drugu stranu.u zavisnosti od kolicine $$$
😂😂😂
Đero, svakako da bi An-26 jednom trebao biti zamenjen nekim novim sredstvom. Šta bi bio Vaš izbor?
To nije vojni transportni avion vec civilni koji je pretvoren u vojni. Totalno pogresan izbor, kao i sto su super pume pogresan izbor. Pametnom dosta….
Ne bih rekao pogrešan, već iznuđen izbor. Mi smo i dalje pod tihim sankcijama zapadnih zemalja kad je iole ozbiljnija vojna tehnika u pitanju. Čudo je i nabavka radara za VOJIN od Francuske, kao i ” rafali”. Doduše, tek će se videti šta od naoružanja možemo dobiti uz njih.
U takvoj situaciji, a kad ti je ruska tehnika nedostupna, kineska pod pretnjom potencijalnih sankcija problematična, baš i nemamo neki naročit izbor.