Увођењем у употребу савременог транспортног авиона Airbus C-295 значајно су унапређене оперативне способности 204. ваздухопловне бригаде. Поред нових могућности ваздушног транспорта људства и опреме, припадници ове јединице нашег Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране добили су прилику да користе најсавременији навигацијски систем данашњице.
Авиони чине окосницу 138. транспортне авијацијске ескадриле, која базира на војном аеродрому „Пуковник-пилот Миленко Павловић“ у Батајници.
Заменик команданта ескадриле мајор Милош Тасић каже да је нова „Ербасова“ летелица донела много новина у рад његове јединице.
— Са овим ваздухопловом добили смо нове значајне могућности и унапредили нашу флоту, јер смо заменили стари „Антонов Ан-26“, повећавши долет и количину корисног терета за педесет одсто. Овај транспортни авион опремљен је и најсавременијом авиоником, која омогућава реализацију летова у свим метео-условима, дању и ноћу — каже мајор Тасић.
Техничке карактеристике новоуведеног авиона омогућавају превоз до 70 војника у транспортној варијанти, 50 лица у путничкој варијанти, а у случају потребе и 24 рањеника са 7 чланова медицинског особља. Због мале потрошње горива, овај авион показао се као изузетно економичан и способан за летове на дужим релацијама.
— Један од најзначајнијих задатака било је учешће нашег ваздухоплова на аеромитингу у Енглеској „RIAT 2024“, где су се српска тробојка и рондела први пут представиле. Били смо у централном делу поставке где су људи са одушевљењем прилазили, фотографисали се и коментарисали наше учешће — рекао је заменик команданта, изразивши наду да ће његова јединица на достојан начин представљати српску авијацију и на другим међународним аеромитинзима.
Транспортни авион Airbus C-295 набављен је прошле године за потребе Војске Србије од компаније „Airbus Defence and Space“ из Краљевине Шпаније. За управљање овим авионом српски пилоти и техничари обучавали су се у Севиљи, где се налази производни погон овог ваздухоплова. У међувремену је успешно реализована и обука пробних пилота па, осим посадама за извршавање наменских задатака, јединица располаже и у потпуности оспособљеним посадама за пробне летове.
Ovaj novi avion može biti bolji samo ako se koristi u mirnodopskim uslovima i na uređenom letilištu, i ako se pretpostaviti da će NATO biti naš prijatelj, a ne protivnik. Ta savremena navigacija u suprotnom ne vredi ništa, a avion teško da može sleteti na neuređen teren. Za vreme NATO agresije AN 26 je sletao na neuređen teren. Za vrhunski osposobljen posadu za stari AN 26 nije bilo ograničenja i svetao je u uslovima QGO tj kada je aerodrom zbog loše vidljivost i složenih meteo uslova bio zatvoren za letenje. Sve ovo pišem iz ličnog iskustva jer sam leteo u gore opisanim situacijama.
aha, znaci jos jedan heroj koji je pobedio NATO
pogledajte ovoga… vidi se da je bivsi komunista
…
NATO nam je protivnik….
…
ne, nego ste vi NATO paktu smetnja
…
mozda je 99 Amerika imala obzira prema Srbiji
…
tesko da ce opet
…
doduse, kupovina onih ruskih krshina je mozda neki vid karte za ulazak u NATO drustvo…
…
ko zna, mozda srpski komunisti se dozovu pameti pa predju na drugu stranu… mada…. tesko izvodljivo…. sve je to zaludjeno rusijom i komunizmom
….
Preci ce na drugu stranu.u zavisnosti od kolicine $$$
😂😂😂
Ђеро, свакако да би Ан-26 једном требао бити замењен неким новим средством. Шта би био Ваш избор?
To nije vojni transportni avion vec civilni koji je pretvoren u vojni. Totalno pogresan izbor, kao i sto su super pume pogresan izbor. Pametnom dosta….
Ne bih rekao pogrešan, već iznuđen izbor. Mi smo i dalje pod tihim sankcijama zapadnih zemalja kad je iole ozbiljnija vojna tehnika u pitanju. Čudo je i nabavka radara za VOJIN od Francuske, kao i ” rafali”. Doduše, tek će se videti šta od naoružanja možemo dobiti uz njih.
U takvoj situaciji, a kad ti je ruska tehnika nedostupna, kineska pod pretnjom potencijalnih sankcija problematična, baš i nemamo neki naročit izbor.