Američka obalska straža je završila radove u okviru programa za konverziju/održivost helikoptera H-65 Dolphin i okvira za osvežavanje aviona HC-144 Ocean Sentry.
Prekretnice su deo tranzicije službe sa helikoptera za medicinsku evakuaciju kratkog dometa MH-65D, kao i zastarele flote aviona HC-144 pomorske patrole/potrage i spasavanja, koji su svi u službi od 2010-ih.
H-65 Dolphin program konverzije/održavanja
U okviru ažuriranja programa H-65 Dolphin Conversion/Sustainment Program, obalska straža je rasporedila svoj poslednji MH-65E (od ukupno 90 kupljenih helikoptera), koji je ažuriran na najnoviju konfiguraciju „Echo“.
U poređenju sa prethodnom „Delta“ varijantom, Echo uključuje poboljšane mogućnosti spasavanja i novu tehnologiju staklenih kokpita radi zajedničkog sa flotom helikoptera srednjeg dometa MH-60T Jayhawk.
Nadogradnje su takođe uključivale renoviranje sistema automatske kontrole leta helikoptera i digitalnih površinskih i vremenskih radara. Njegovi multifunkcionalni displeji su takođe programirani sa preciznijim proračunima goriva.
Odgovarajući zadaci za MH-65E započeli su 2018. godine i imali su za cilj da unaprede helikopter svaka 22 dana. Centar za obuku obalske straže u Mobilu, Alabama, dobio je prvi i poslednji jelikopter u okviru ovog programa.
HC-144 Ocean Sentry unapređenje
U međuvremenu, inicijativa za unapređenje aviona HC-144 Ocean Sentry nedavno je preuzela svoj osamnaesti, poslednji avion HC-144B “Bravo” verzije koji je opremljen novim sistemom upravljanja letom i arhitekturom sistema misije koji će služiti kao glavna navigacija, komunikacija i oprema za nadgledanje avionike.
Pored toga, osvežavanje je uključivalo integraciju senzora i radara misije Minotaur kako bi se poboljšala „fuzija podataka“ i „mogućnosti obrade informacija“.
Menadžer programa Obalske straže SAD Pesebra Kartrajt (Pesebra Cartwright) istakla je da remont primenjen na avionima HC-144B Ocean Sentry rezultira „bržim i efikasnijim“ misijama.
„Povratne informacije od flote o avionima HC-144B su izuzetno pozitivne“, objasnila je Kartrajt.
„Radije bih leteo na HC-144B sa jednom operativnom radnom stanicom Minotaur misijskog sistema nego na HC-144A sa puno funkcionalnom paletom zastarelog sistema misije. Ovo nesumnjivo dovodi do više pomoći i/ili spasenih života.”
Pored primarne nadogradnje avionike i Minotaur, Bravo Ocean Sentry uključuje infracrvene ili FLIR senzore visoke definicije, nove displejne jedinice, povezani softver i radio farove za pronalaženje pravca kako bi se pomerili unapred od navigacionih „ograničenja“ Alpha konfiguracije uz obezbeđivanje brzo skeniranje i snimanje plovila i njihovih posada na brodu.
Ocean Sentry unapređenje je počelo 2016. godine, a ugovor o proizvodnji Minotaur dodeljen je godinu dana kasnije.Poslednji HC-144B je sada stacioniran u vazduhoplovnoj bazi obalske straže u Majamiju u Opa-Loki na Floridi.