Predložena verzija Zakona o državnoj odbrani za fiskalnu 2024. godine uključuje odredbe kojima bi se podstaklo američko vazduhoplovstvo da nabavi više aviona za obuku pilota kao i da ne povlači starije vazduhoplove iz upotrebe.
Predlog zakona, koji je Komitet za oružane snage Predstavničkog doma izneo u jutarnjim časovima u četvrtak 22. juna, uključuje amandman poslanika Rona Džeksona, koji bi imao za cilj da ubrza nabavku aviona za obuku T-7A Red Hok (T-7A Red Hawk) od strane RV SAD.
Komitet traži brifing do marta 2024. godine, od sekretara vazduhoplovnih snaga Frenka Kendala o tome kako bi mogao da ubrza nabavku aviona T-7 i njegovih sistema za obuku na simulatoru. Ovo bi trebalo da uključi razmatranje ubrzanja odluke o proizvodnji, identifikaciju dodatnih ovlašćenja ili resursa koji bi bili potrebni kao i spisak onoga što bi moglo da sprečava vazduhoplovstvo da ubrza nabavku, navodi se u amandmanu.
Očekuje se da će T-7 koji proizvodi Boing, a koji ima tehničke probleme i probleme kašnjenja u rasporedu za testiranja, dostići početnu operativnu sposobnost u proleće 2027. godine, tri godine kasnije nego što je prvobitno planirano.
Zbog toga će RV SAD nastaviti da leti na avionima T-38 Talon, a koje T-7 treba da zameni. Međutim, i ti avioni zbog starosti imaju problema.
Predlogom zakona zahteva se brifing od Kendala do kraja januara 2024. godine, o statusu flote T-38 i njenih motora. Ovaj brifing bi trebao da sadrži procene za letenje i upotrebljivost za T-38 i njegove motore, strateški plan održavanja za T-38 i informacije o tome kako su kašnjenja T-7 uticala na Talon i kako RV SAD planira da poveća broj naleta koje T-38 može da izvrši da bi proizveo više pilota.
Amandman na zakon bi takođe ograničio mogućnost RV da povuče avione F-16 Fajting Falkon sve dok služba ne pruži više informacija o svojim budućim planovima za lovce, iako vazduhoplovstvo ne planira da povuče F-16 2024. godine.
Zakonodavci žele da im Kendal pošalje izveštaj u kojem se navode planovi za povlačenje lovaca F-16C/D tokom narednih godina. Takođe, počevši od 2024. godine, vazduhoplovstvo neće moći da se oslobodi ili pripremi za povlačenje bilo kog od tih lovaca do šest meseci nakon dostavljanja ovog izveštaja, navodi se u amandmanu.
Amandman predstavnika Dona Bekona, takođe sprečava vazduhoplovstvo da povuče lovace bilo koje lovačke eskadrile Nacionalne garde vazduhoplovstva do 180 dana, nakon podnošenja plana za dokapitalizaciju svih takvih eskadrila.
Ovaj plan bi trebalo da odredi opcije za modernizaciju ovih gardijskih lovačkih eskadrila i zamenu njihovih aviona relevantnim i sposobnijim lovcima, navodi se u amandmanu, i da obezbedi da svaka eskadrila ima potreban minimalni broj lovaca da zadovolji potrebe lovačkih komandanata.
Zakon bi i dalje sprečavao vazduhoplovstvo da koristi bilo kakva sredstva da prekine, ili se sprema da prekine, proizvodnu liniju borbeno-spasilačkih helikopter HH-60W Jolly Green II.