Вршилац дужности шефа поморских операција, адмирал Лиза Мари Франшети (Lisa Marie Franchetti), саслушана је пред Сенатским одбором за одбрану. С обзиром да републикански сенатор из Алабаме Томи Тубервил блокира одобрење Конгреса за нова места за више од 300 виших официра војске, морнарице и ваздухопловства, неколико адмирала и командант маринаца и даље имају статус вршиоца дужности као и сама Франшети.
Поред тога, неки виши официри нису добили одобрење за своје нове чинове. Од овога зависи њихова плата, што им се категорички не свиђа – из очигледних разлога.
Не зна се колико ће ова ситуација трајати. Генерално, извештај Франшетојеве не улива оптимизам. Ситуација са људство није охрабрујућа: ове године флота није примила 7.000 регрута, укупан недостатак је 13.000 људи. Грубо речено, реч је о посадама три носача авиона, без авио-група. Програм изградње подморница класе Колумбија (SSBN Columbia-class) знатно касни, а заостаци се повећавају, што доводи до чињенице да се сада разматра могућност продужења радног века последњих пет подморница класе Охајо (SSBNs Ohio class). Али ово продужење ће довести до дуготрајних и скупих поправки подморница, које ће ипак морати да буду отписане за две до три године. А то значи још једно, непланирано трошење средстава из поморског буџета.
Ништа боља ситуација није ни са програмом АУКУС (AUKUS). Чак и програм изградње подморница класе Вирџинија (SSN-774 classVirginia ) за америчку морнарицу касни. Уместо потребна два чамца годишње, флота добија, математички речено, 1,2 брода, али и овде има кашњења. Заостатак програма у Вирџинији подразумева повећање трошкова одржавања најновијих авиона у Лос Анђелесу у служби. А то су опет додатни трошкови.
Тренутно, од 49 подморница (SSGN) у флоти, 19 је на поправци и одржавању. Штавише, последњих година овај однос се погоршава у смислу да је све више борбеног састава америчке морнарице стационирано у бродоградилиштима. Да би испунила своје обавезе према Аустралији до 2040. године, изградња Вирџиније мора да се повећа на 2,2-2,3 подморнице годишње. Али такав темпо је немогућ, чак и према прорачунима самих Американаца.Надају се да ће успети да достигну ниво од две Вирџиније годишње до 2028. године. Али ово је у категорији претпоставки, јер улагања у бродоградњу заостају за потребним. А Аустралија има финансијских потешкоћа. У Канбери се прича да део програма од девет фрегата класе Хантер треба заменити јефтинијом варијантом Тип 31 са аустралијским модификацијама.
Слични проблеми постоје и са носачима авиона у америчкој морнарици. Кашњење уласка у службу Џералда Форда и Џона Кенедија захтевало је продужење радног века Нимица и Ајзенхауера, респективно. А то значи поправке у укупном износу од 850 милиона долара. Стављање ван употребе пет ракетних крстарица класе Тајкондерога подразумевало је продужење радног века за пет разарача класе Арли Берк, који би већ требали да буду повучени из употребе. Морнарица генерално инсистира на повлачењу 49 бродова, али је Конгрес ове године дозволио повлачење 12. Док је само девет нових бродова примљено из бродоградилишта.