Илон Маск ударио на нови Трампов борбени авион: „Уместо беспилотних летелица – још једна прескупа грешка“. Маск за обустављање пројекта F-35, свестан огромних трошкова.
Милијардер и власник компаније SpaceX Илон Маск, некадашњи савезник Доналда Трампа у питањима технолошке и политике штедње, жестоко је критиковао најновији пројекат америчког ратног ваздухопловства — борбени авион шесте генерације, ознаке F-47, који је председник Трамп недавно најавио као „будућност америчке ваздушне супериорности“.„Трошити више од билион долара на бескорисан, пилотиран борбени авион уместо на програм беспилотних летелица озбиљно поткопава нашу националну безбедност“, написао је Маск на мрежи X (бивши Твитер).
Трамп је у оквиру своје изборне кампање, обећао радикално смањење војне потрошње, али је у стварности подигао одбрамбени буџет на рекордне нивое. Упоредно са најавом F-47, Трамп је одобрио буџет већи од билион долара, што је највећи војни издатак у америчкој историји.
Маск је и раније критиковао програм F-35, познат по бројним техничким проблемима и трошковима који су премашили 1,7 билиона долара, називајући га „скупом грешком из прошлог века“. Према Масковом мишљењу, будућност борбе у ваздуху припада аутономним системима и „ројевима дронова“, а не класичним посадионим авионима чија је адаптација све тежа у доба вештачке интелигенције.
Иако присталице класичних летелица тврде да пилоти у кабини обезбеђују непроцењиву флексибилност и одлучивање у хаотичним условима, све више стручњака и политичара доводи у питање њихову исплативост. Маскове изјаве неће утицати на војно-индустријски комплекс, Трампа, нити на чланове Конгреса. Сувише велики колач је у питању.
Упркос Трамповој реторици о рационализацији трошкова, F-47 већ сада личи на нову „црну рупу“ у буџету — пројекат који би, према досадашњим искуствима, могао прогутати милијарде, а да још годинама не добаци до оперативне употребе. За Маска, то је још један знак да Вашингтон не прати стварну природу технолошког напретка, већ наставља да финансира застареле концепте — на штету безбедности и у корист војне индустрије. Са друге стране, Кина активно развија неколико верзија својих авиона 6. генерације. Без много помпе, рендера, већ са правим апаратима који константно врше летне тестове.
pogledajte kraj teksta, amerika forsira zastarele koncepte a kina … ihahha.. novo, novije
nema sta, vidi se na cijoj strani je urednik
njegovo pravo, ali…
ali da se vratimo temi
i da se podsetimo
vidite, u filmovima ranije snimanim, sve ovo sto se desava je vec vidjeno
setite se Terminatora, u njemu se pominju stelt avioni koji lete bez pilota
njima upravlja ne covek, nego skaj net
a kad je to snimano, davno, davno…
Urednik se ne svrstava ni na ciju stranu, samo konstatuje logicno iz ‘realnog’ svijeta. Inace a sta bi to bio avion 6 generacije, sta je to 6 generacije … podrazumijeva se da moze da sadejstvuje sa dronovima sto opet postavlja pitanje pa zasto treba biti toliko sofisticiran avion itd… jako siroka tema za raspravu.
Ako ne vidis, postovani prijatelju, sta pise u naslovu, to jest da je xxx avion beskoristan… sta vise da ti se kaze.
Sugestija je chudo, kao cena od 199,99….