DOLAZAK RUSKOG LOVCA SU-57 U INDIJU NAVELA JE SAD DA OTKAŽU PLANOVE ZA DEMONSTRACIJU F-35

Usred rastućih spekulacija o planovima indijskog ministarstva odbrane da nabavi ruske lovce pete generacije Su-57, avion je debitovao na najvećem indijskom aeromitingu, Aero India, gde je imao prvi susret sa svojim američkim rivalom F-35. Lovci su jedini u svojoj generaciji u proizvodnji bilo gde u svetu van Kine, gde se proizvode J-20 i FC-31.
@user990183133211

SU-57 (T-50) at Aero India 2025 #su57 #Su57 #worldmilitary #airforce #aircraft #edit #aeroindia2025 #aviation #military #for #fyp #foryou #fypシ゚viral #foryoupage #russia #america

♬ suara asli – Zv.1944 – Zv.1944

Ruski izvori su izvestili da je prisustvo Su-57 u Aero India navelo Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država da otkaže planove za demonstraciju leta F-35 i F-16, pri čemu je otkazivanje došlo samo nekoliko dana pre aeromitinga. Ruski ambasador u Indiji Denis Alipov prokomentarisao je ovaj razvoj događaja: „Kao što praksa pokazuje, naši konkurenti nisu spremni za fer konkurenciju. Sjedinjene Države su nastojale da izvezu F-16 u Indiju, a zvaničnici su nagovestili da bi F-35 takođe mogao da bude isporučen toj južnoazijskoj državi, dok je Rusija nastavila da nudi toj zemlji Su-57. Široko se spekulisalo da otkazivanje demonstracija letenja američkog lovca ima za cilj da se izbegnu nepovoljna poređenja sa Su-57, čije se performanse leta smatraju izuzetno superiornijim, posebno pri malim brzinama.

Iako se avionika F-35 smatra znatno sofisticiranijom od one na Su-57, njene letne performanse su daleko najmanje impresivne od lovaca u njegovoj generaciji, dok je manevarska sposobnost ruskog lovca pri maloj brzini najveća od svih na svetu. Su-57 koristi trodimenzionalne motore za vektoriranje potiska da bi postigao visoke performanse leta, dok su njegovi motori AL-41F1, za razliku od onih na F-35, navodno sposobni da omoguće lovcu da održi nadzvučne brzine bez upotrebe naknadnog sagorevanja. Su-57 proizvedeni od 2025. godine navodno će ih zameniti snažnijim i lakšim za održavanje AL-51F.

Američki lovci su se u prošlosti suočavali sa veoma nepovoljnim poređenjima na avio sajmovima u poređenju sa svojim sovjetskim i ruskim kolegama, a to je počelo osamdesetih godina prošlog veka kada je SSSR počeo da demonstrira Su-27 i MiG-29 na više međunarodnih sajmova. Njihove letačke performanse su u to vreme bile daleko najupečatljivije na svetu, sa letelicom koja je bila sposobna da izvuče manevre kojima nesovjetski rivali nisu mogli ni blizu da pariraju. Neslaganje će rasti tokom naredne decenije kako je Rusija uvela derivate Su-27 sa motorima za vektorski potisak, uključujući Su-35 i Su-37. Nedavno, izvođenje Su-35S 2019. godine na Međunarodnom aerodromu Ataturk navelo je turske posmatrače da široko kritikuju konkurentski američki F-16 kao „smeće“ u poređenju sa tim.

Performanse aviona Su-57 dovele bi F-35 i F-16 u veoma nepovoljnu poziciju, što bi moglo povećati javnu podršku Indije za nabavku Su-57. Iako su vazdušni sajmovi i dalje značajna snaga Su-57, međutim, prednosti F-35 leže u njegovoj vrhunskoj avionici, uključujući najsavremenije veze za prenos podataka, pasivne elektronske senzore i sistem distribuiranog otvora, između ostalog.

Iako su ove karakteristike konstantno ostavljale jak utisak na pilote F-35, njihova demonstracija na aeromitingima se ne smatra mogućim. Avionika, naoružanje i stelt karakteristike F-35 se smatraju sofisticiranijim od onih na Su-57, pri čemu ruski lovac ima prednost u velikoj izdržljivosti, postavljanju mnogo većeg niza senzora i jednostavnosti održavanja što mu omogućava da održi visoku stopu dostupnosti. Iako je indijsko vazduhoplovstvo ranije imalo zabrinutost u vezi sa ozbiljnim kašnjenjima Su-57, lovac je od tada prošao najintenzivnija borbena testiranja od bilo kog borbenog aviona svoje generacije na ukrajinskom pozorištu, sa operacijama koje obuhvataju suzbijanje protivvazdušne odbrane, borbe vazduh-vazduh i operacije u teško branjenom vazdušnom prostoru protivnika, kao i niz preventivnih napada.

Za indijsko vazduhoplovstvo, smatra se da se nabavka F-35 ne razmatra zbog opsežnih kontrola koje Sjedinjene Države nameću o tome kako se njihovi lovci koriste. Kao što je uoči avio-mitinga bivši maršal vazduhoplovstva Anil Čopra primetio, Delhi „i dalje je oprezan u pogledu tendencije SAD da vrše pritisak i napuštaju saveznike kada se njeni sopstveni interesi raziđu sa njihovim, kao i potencijalna očekivanja SAD da se Indija udalji od Rusije“. On je naglasio da je „od ključnog značaja izbor pouzdane partnerske zemlje koja neće nametnuti nepotrebni pritisak“, što je, kako je on snažno implicirao, isključilo Sjedinjene Države i F-35, i time ostavio Su-57 kao jedinu opciju zemlje za nabavku lovaca pete generacije u narednoj deceniji. S obzirom da je Vašington u velikoj meri učinio pritisak na Indiju da izbegne nabavku naprednog naoružanja od Rusije, uključujući pretnju uvođenjem ekonomskih sankcija, dozvoljavanje indijskim posmatračima da uporede ogromne prednosti leta Su-57 u odnosu na F-35 bilo bi daleko od toga da vodi američkim ciljevima sprečavanja prodaje Su-57.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *