ДОЛАЗАК РУСКОГ ЛОВЦА СУ-57 У ИНДИЈУ НАВЕЛА ЈЕ САД ДА ОТКАЖУ ПЛАНОВЕ ЗА ДЕМОНСТРАЦИЈУ F-35

Усред растућих спекулација о плановима индијског министарства одбране да набави руске ловце пете генерације Су-57, авион је дебитовао на највећем индијском аеромитингу, Aero India, где је имао први сусрет са својим америчким ривалом F-35. Ловци су једини у својој генерацији у производњи било где у свету ван Кине, где се производе Ј-20 и FC-31.
@user990183133211

SU-57 (T-50) at Aero India 2025 #su57 #Su57 #worldmilitary #airforce #aircraft #edit #aeroindia2025 #aviation #military #for #fyp #foryou #fypシ゚viral #foryoupage #russia #america

♬ suara asli – Zv.1944 – Zv.1944

Руски извори су известили да је присуство Су-57 у Aero India навело Ваздухопловство Сједињених Држава да откаже планове за демонстрацију лета F-35 и F-16, при чему је отказивање дошло само неколико дана пре аеромитинга. Руски амбасадор у Индији Денис Алипов прокоментарисао је овај развој догађаја: „Као што пракса показује, наши конкуренти нису спремни за фер конкуренцију. Сједињене Државе су настојале да извезу F-16 у Индију, а званичници су наговестили да би F-35 такође могао да буде испоручен тој јужноазијској држави, док је Русија наставила да нуди тој земљи Су-57. Широко се спекулисало да отказивање демонстрација летења америчког ловца има за циљ да се избегну неповољна поређења са Су-57, чије се перформансе лета сматрају изузетно супериорнијим, посебно при малим брзинама.

Иако се авионика F-35 сматра знатно софистициранијом од оне на Су-57, њене летне перформансе су далеко најмање импресивне од ловаца у његовој генерацији, док је маневарска способност руског ловца при малој брзини највећа од свих на свету. Су-57 користи тродимензионалне моторе за векторирање потиска да би постигао високе перформансе лета, док су његови мотори АЛ-41Ф1, за разлику од оних на F-35, наводно способни да омогуће ловцу да одржи надзвучне брзине без употребе накнадног сагоревања. Су-57 произведени од 2025. године наводно ће их заменити снажнијим и лакшим за одржавање АЛ-51Ф.

Амерички ловци су се у прошлости суочавали са веома неповољним поређењима на авио сајмовима у поређењу са својим совјетским и руским колегама, а то је почело осамдесетих година прошлог века када је СССР почео да демонстрира Су-27 и МиГ-29 на више међународних сајмова. Њихове летачке перформансе су у то време биле далеко најупечатљивије на свету, са летелицом која је била способна да извуче маневре којима несовјетски ривали нису могли ни близу да парирају. Неслагање ће расти током наредне деценије како је Русија увела деривате Су-27 са моторима за векторски потисак, укључујући Су-35 и Су-37. Недавно, извођење Су-35С 2019. године на Међународном аеродрому Ataturk навело је турске посматраче да широко критикују конкурентски амерички F-16 као „смеће“ у поређењу са тим.

Перформансе авиона Су-57 довеле би F-35 и F-16 у веома неповољну позицију, што би могло повећати јавну подршку Индије за набавку Су-57. Иако су ваздушни сајмови и даље значајна снага Су-57, међутим, предности F-35 леже у његовој врхунској авионици, укључујући најсавременије везе за пренос података, пасивне електронске сензоре и систем дистрибуираног отвора, између осталог.

Иако су ове карактеристике константно остављале јак утисак на пилоте F-35, њихова демонстрација на аеромитингима се не сматра могућим. Авионика, наоружање и стелт карактеристике F-35 се сматрају софистициранијим од оних на Су-57, при чему руски ловац има предност у великој издржљивости, постављању много већег низа сензора и једноставности одржавања што му омогућава да одржи високу стопу доступности. Иако је индијско ваздухопловство раније имало забринутост у вези са озбиљним кашњењима Су-57, ловац је од тада прошао најинтензивнија борбена тестирања од било ког борбеног авиона своје генерације на украјинском позоришту, са операцијама које обухватају сузбијање противваздушне одбране, борбе ваздух-ваздух и операције у тешко брањеном ваздушном простору противника, као и низ превентивних напада.

За индијско ваздухопловство, сматра се да се набавка F-35 не разматра због опсежних контрола које Сједињене Државе намећу о томе како се њихови ловци користе. Као што је уочи авио-митинга бивши маршал ваздухопловства Анил Чопра приметио, Делхи „и даље је опрезан у погледу тенденције САД да врше притисак и напуштају савезнике када се њени сопствени интереси разиђу са њиховим, као и потенцијална очекивања САД да се Индија удаљи од Русије“. Он је нагласио да је „од кључног значаја избор поуздане партнерске земље која неће наметнути непотребни притисак“, што је, како је он снажно имплицирао, искључило Сједињене Државе и F-35, и тиме оставио Су-57 као једину опцију земље за набавку ловаца пете генерације у наредној деценији. С обзиром да је Вашингтон у великој мери учинио притисак на Индију да избегне набавку напредног наоружања од Русије, укључујући претњу увођењем економских санкција, дозвољавање индијским посматрачима да упореде огромне предности лета Су-57 у односу на F-35 било би далеко од тога да води америчким циљевима спречавања продаје Су-57.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *