Шеф руског државног одбрамбеног конгломерата Рособоронекспорт Александар Михејев потврдио је 10. фебруара да ће први страни наручилац за ловац пете генерације Су-57 добити и почети са коришћењем свој први авион 2025. године. „Први инострани купац напредног вишенаменског ловца пете генерације Су-57Е почеће да користи овај авион, који ће бити испоручен до краја 2025. године”. изјавио је на отварању аеромитинга Aero India 2025.
Ово откриће уследило је након потврде Михејева у новембру да је неименовани страни клијент већ потписао свој први уговор за набавку авиона, и тадашње изјаве генералног директора државне Уједињене авио-производне корпорације (УАПК) Вадима Бадехе да је „формиран одређени ред“ за летелицу већ дуго „привлачио легитимни интерес наших дугогодишњих партнера“. Иако је идентитет клијента остао непознат, од 2020. године су се појавили извештаји да је Алжир потписао наруџбине. Очекује се да ће потврда првих извозних испорука до краја године ојачати позицију заговорника набавке Су-57 у Министарству одбране Индије, при чему индијско ратно ваздухопловство већ дуго показује значајно и све веће интересовање за авион и нема алтернативне опције за набавку ловаца пете генерације.
Пре открића да ће извоз Су-57 почети 2025. године, обим у којем је Русија уложила у проширење производних линија за подршку програму, који ће омогућити производњу много више авиона до 2027. године од 76 које је наручило Министарство одбране Русије, указивао је на то да је извозни договор можда постигнут пре неког времена. Алжир је показао снажне знаке да планира набавку ловаца, при чему су алжирски војни званичници виђени како држе моделе авиона последњих година, док је колаж ловца постављен у министарству одбране земље 2020, године. Прва јединица Су-57 наводно је намењена да замени пресретаче МиГ-25 Foxbat који су повучени из наоружања алжирског ваздухопловства у јуну 2022. године.
Док се спекулише да су поруџбине из Алжира помогле у финансирању проширења производње у протеклих пет година, већа очекивања од других клијената, а посебно од Индије, вероватно ће олакшати значајно даље ширење, а можда и отварање другог производног погона поред оног у фабрици ваздухопловства Комсомолск на Амуру. Очекује се да ће потпуно јединствен ниво борбеног тестирања Су-57 међу ловцима његове генерације бити главни фактор који подстиче интересовање страних клијената, са операцијама које су укључивале сузбијање противваздушне одбране, борбу из ваздуха и прецизне ударе и друге операције у тешко брањеном ваздушном простору.Иако се Алжир сматра далеко највероватнијим клијентом који ће добити прве Су-57 током 2025. године, било је и значајних спекулација да би Северна Кореја могла да набави авион. Севернокорејски званичници су већ неколико година показивали интересовање за набавку напредних руских ловаца, а у септембру 2023. године прегледали су производне погоне и кокпит Су-57 у Комсомолску на Амуру.
Изјаве руководства земље такође указују на то да распоређивање америчких ловаца пете генерације F-35 у региону виде као велику претњу. Како је Русија све више зависила од подршке Северне Кореје у њеним текућим ратним напорима са Украјином и сукобу са НАТО, порасла је могућност да би Пјонгјанг могао да искористи ову зависност да притисне Москву да тражи рупе у тренутном ембаргу УН на оружје како би је снабдевала Су-57, при чему би трошкови авиона били делимично покривени од стране руске војне опреме.
С обзиром да су Русија и Северна Кореја почеле да јачају одбрамбене везе тек 2022. године, међутим, иако су индикације о алжирској наруџби знатно јаче, остаје вероватније да ће Алжир бити први који ће добити авион. Очекује се да ће недостатак искуства Северне Кореје у коришћењу борбених авиона развијених после Хладног рата, или са било којим великим ловцима и ловцима дугог домета, учинити конверзију борбених јединица на Су-57 дуготрајнијим процесом упркос вишем нивоу техничког образовања у земљи.
kad ce to da bidne, lindburga meseca
…