Пољска купује 25 инжењеријских возила M1150 Assault Breacher за разминиравање, једно је и Русија заробила у Курској области

Пољска планира да набави 25 америчких инжењеријских возила M1150 Assault Breacher, намењених за пробијање путева кроз минска поља и утврђене препреке.

Пољска наставља да јача своје оклопне снаге, које већ важе за једне од најмоћнијих у Европи, овога пута набавком америчких инжењеријских возила M1150 Assault Breacher. Реч је о специјализованим тешким гусеничарским платформама базираним на шасији тенка M1 Abrams, чија је основна намена – прављење безбедних пролаза кроз минска поља и фортификације, у функцији подршке тенковским јединицама на првој линији фронта.

Пољска планира да набави 25 ових возила, чиме ће употпунити своју офанзивну способност и допунити борбене групе наоружане Abrams тенковима, којих је до сада наручено укупно 366 примерака, укључујући модерни M1A2 SEPv3. Oно што издваја M1150 од других инжењеријских возила ове класе јесу две лансирне рампе за систем M58 MICLIC, способне да избаце експлозивне ракете за прављење чисте зоне ширине до 8 метара на удаљености од 150 метара. Такође је опремљено широким минским плугом, као и савременим системима техничке визије и означавања разминираних коридора. Основно наоружање је тешки митраљез M2 Browning калибра .50.

Употреба M1150 у реалним борбеним условима почела је 2009. године у Авганистану. Њихова масивност, оклопна заштита, и способност деловања чине их нужним ресурсом у условима какви су виђени у Украјини и Курској области. Један примерак овог америчког возила је руска армија запленила. Користиле су га Оружане снаге Украјине.

Уз већ постојећу инфраструктуру за Abrams тенкове и подршку у виду возила за извлачење и премошћавање, увођење M1150 значи да Пољска добија комплетан офанзивно-инжењеријски капацитет. И поред свега, појавили су се изазови у погледу ремонта мотора Abrams тенкова, који захтевају специјализовани сервис у сертификованим ваздухопловним објектима. Тренутно, такав ремонт може се обавити искључиво у САД, што значи да би у случају озбиљнијих оштећења, била логистичка главобоља.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *