Poljska kupuje 25 inženjerijskih vozila M1150 Assault Breacher za razminiravanje, jedno je i Rusija zarobila u Kurskoj oblasti

Poljska planira da nabavi 25 američkih inženjerijskih vozila M1150 Assault Breacher, namenjenih za probijanje puteva kroz minska polja i utvrđene prepreke.

Poljska nastavlja da jača svoje oklopne snage, koje već važe za jedne od najmoćnijih u Evropi, ovoga puta nabavkom američkih inženjerijskih vozila M1150 Assault Breacher. Reč je o specijalizovanim teškim guseničarskim platformama baziranim na šasiji tenka M1 Abrams, čija je osnovna namena – pravljenje bezbednih prolaza kroz minska polja i fortifikacije, u funkciji podrške tenkovskim jedinicama na prvoj liniji fronta.

Poljska planira da nabavi 25 ovih vozila, čime će upotpuniti svoju ofanzivnu sposobnost i dopuniti borbene grupe naoružane Abrams tenkovima, kojih je do sada naručeno ukupno 366 primeraka, uključujući moderni M1A2 SEPv3. Ono što izdvaja M1150 od drugih inženjerijskih vozila ove klase jesu dve lansirne rampe za sistem M58 MICLIC, sposobne da izbace eksplozivne rakete za pravljenje čiste zone širine do 8 metara na udaljenosti od 150 metara. Takođe je opremljeno širokim minskim plugom, kao i savremenim sistemima tehničke vizije i označavanja razminiranih koridora. Osnovno naoružanje je teški mitraljez M2 Browning kalibra .50.

Upotreba M1150 u realnim borbenim uslovima počela je 2009. godine u Avganistanu. Njihova masivnost, oklopna zaštita, i sposobnost delovanja čine ih nužnim resursom u uslovima kakvi su viđeni u Ukrajini i Kurskoj oblasti. Jedan primerak ovog američkog vozila je ruska armija zaplenila. Koristile su ga Oružane snage Ukrajine.

Uz već postojeću infrastrukturu za Abrams tenkove i podršku u vidu vozila za izvlačenje i premošćavanje, uvođenje M1150 znači da Poljska dobija kompletan ofanzivno-inženjerijski kapacitet. I pored svega, pojavili su se izazovi u pogledu remonta motora Abrams tenkova, koji zahtevaju specijalizovani servis u sertifikovanim vazduhoplovnim objektima. Trenutno, takav remont može se obaviti isključivo u SAD, što znači da bi u slučaju ozbiljnijih oštećenja, bila logistička glavobolja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *