СКАНДАЛ У НЕМАЧКОЈ: ПЕНЗИОНИСАНИ ВОЈНИ ПИЛОТИ ЗА ВЕЛИКИ НОВАЦ ОБУЧАВАЈУ КИНСКЕ КОЛЕГЕ У ТАКТИЦИ УПОТРЕБЕ БОРБЕНЕ АВИЈАЦИЈЕ

Фото: Принтскрин Твитер

ТВ Фронт/Дер Шпигл

Немачки Дер Шпигл и телевизија ЗДФ подигли су поприличну прашину у тамошњој јавности када се открило да пензионисани пилоти немачког ратног ваздухопловства су ангажовани преко приватних компанија да обучавају тамошње борбене пилоте тактима употребе ловачких авиона и процеударама у борбеним операцијама.

Ово откриће долази у тренутку када Кина има све оштрију реторику према Тајвану и потенцијалном спремању напада на то острво, где борбена авијација има кључну улогу.

Дер Шпигл почиње своју причу у Ростоку на истоку немачке где је живео Александар Х. који се пре извесног времена преселио у Кину. То ништа не би било занимљиво, да Александар Х. није био пилот-инструкотр на ловцу Јурофајтер Тајфун 2000 који је припадао 73. тактичкој авијацијској есакдрили „Штајнхоф“.

Комшије сматрају да се Александар Х. који је био у вези са једном Американком можда преселио у САД и то давних дана марта 2013. Међутим, он није навео где, а онда је осванула један нова адреса војни аеродром Ћићихару који се налази на кинеско-руској граници.

До овог града постоји један лет дневно из Пекинга, град се налази у провинцији Хеилонгијанг и како наводи Шпигл сви застори када авион слеће у авиону морају бити спуштени како се не би видели борбени авиони Ј-11 паркирани на стајанкама поред писте, јер је у питању цивилно-војни аеродром. Шигл претпоставља да овде живи и ради Александар Х. где обучава кинеске пилоте.

Према извештајима ДЕР Шпигла и јавног емитера ЗДФ, чини се да неколицина бивших немачких борбених пилота ради као тренери у Кини. И очигледно зарађују плате које би иначе биле резервисане за професионалне спортисте или највише руководиоце мултинационалних корпорација.

Немачки безбедносни званичници верују да је врло могуће да су неки пензионисани пилоти пренели војну експертизу и поверљиве оперативне тактике, па чак и увежбавали сценарије напада, као што је офанзива на Тајван. И све то у време када тензије између Кине и Запада расту.

На неколико недавних седница, Парламентарни надзорни одбор у Бундестагу, немачком парламенту, бавио се „професионалном активношћу јавних службеника након престанка радног односа“.

Чланови комитета, чији је задатак да надгледају немачке обавештајне агенције, забринути су да би стручно знање могло пасти у погрешне руке. А један од њихових фокуса били су бивши пилоти Бундесвера у Кини. Председник Надзорног одбора, политичар Зелене странке Константин фон Ноц, каже да би то, уколико се сумње потврде, била „нечувена, скандалозна и проблематична ситуација“ која представља „огроман безбедносни ризик“.

Случај се свакако уклапа у стандардни приступ Пекинга, који стручњаци за безбедност називају „стратегијом седе браде“. Кинеске агенције већ годинама покушавају да врбују бивше доносиоце одлука који поседују привилегована знања, од којих су нека прилично актуелна. Нуде уносне консултантске уговоре, почасти и позиве на конференције. Њихов циљ је прикупљање знања, кажу стручњаци, укључујући информације које имају војну вредност.

Немачко министарство одбране је потврдило „да Кина покушава, преко спољних агенција, да регрутује бивше пилоте НАТО-а као инструкторе“, укључујући „бивше пилоте немачког Бундесвера“. Постоји, наставља се у саопштењу министарства, „значајна опасност да се не пренесе само основна летачка вештина, већ да се испоље релевантне тактике, технике и процедуре пилотирања“.
Пилоти борбених авиона Бундесвера обично одлазе у пензију са 41. годином, у доби у којој рефлекси имају тенденцију да опадају. Иначе пилоти, када оду у пензију са 20 година стажа добијају половину своје последње месечне плате као пензију. Већина бивших пилота сматра да је то недовољно и тражи секундарни посао.

Обука пилота у Кини почела је пре нешто више од 10 година. Извори у Берлину кажу да пилот тим потезом није прекршио никаква формална ограничења и истичу да Кина у то време није виђена као ауторитарни ривал. Немачка је такође пружала званичну обуку кинеским официрима у то време.

Према саопштењу британског министарства одбране, сматра се да је до 30 бивших официра Краљевског ваздухопловства пружало обуку кинеским борбеним пилотима у последњих неколико година. За своје услуге добили су плату од по 280.000 евра. Пошто пилоти нису прекршили ниједан важећи закон, Лондон је најавио да ће увести правне измене.