Prachand LCH je prvi indijski borbeni helikopter domaćeg razvoja sa sposobnošću za kopneni napad i borbu iz vazduha.
Laki borbeni helikopter Prachand je konstruisao i napravio Hindustan Aeronautics Limited (HAL). To je jurišni helikopter izveden iz postojećeg helikoptera Dhruv.LCH može biti raspoređen u ulogama uključujući praćenje vazdušnih ciljeva koji se sporo kreću i letelica sa daljinskim upravljanjem, operacije protiv pobunjenika u džungli i urbanim sredinama, uništavanje protivničke odbrane, sprovođenje misija potrage i spasavanja, angažovanje u protivtenkovskim operacijama i izvođenje misija. Datalink sistem prenosi podatke misije mobilnim platformama i zemaljskim stanicama koje rade unutar mreže.
LCH je razvijen da ispuni zahteve indijskog vazduhoplovstva i indijske vojske, koje su naručile 62 odnosno 114 primeraka. Njegov prvi let obavljen je u Bangaloru u martu 2010. godine.
Indijsko vazduhoplovstvo uvelo je LCH pod imenom Prachand u oktobru 2022. godine. Helikopter se pridružio novoformiranoj helikopterskoj jedinici broj 143 indijskog vazduhoplovstva.
HAL konstrukcija lakih borbenih helikoptera
LCH je efikasan i kao protivpešadijski i protivoklopni helikopter. Prečnik njegovog glavnog rotora je 13,3 m, dok je repnog rotora 2,05 m. Letelica sa dva sedišta takođe ima stajni trap sa točkovima tipa tricikl koji je otporan na udase i ima stelt karakteristike. Kontrole leta i hidraulika helikoptera Dhruv su redizajnirane za LCH.
Helikopter može da leti u područjima velike nadmorske visine i precizno pogađa ciljeve sa velikih visina. Pored toga, može da sprovodi operacije razbijanja bunkera na velikim visinama i pruža podršku kopnenim snagama.
Razvoj helikoptera Prachand LCH
HAL je predstavio svoj plan za izgradnju LCH 2006. godine, a iste godine ga je odobrila indijska vlada sa troškovima razvoja od 3,76 milijardi indijskih rupija (44,97 miliona dolara).
Prototip LCH helikoptera je predstavljen na Aero India Air Show 2007. Završio je test leta u martu 2010. ghodine, koji je uključivao latenje malim brzinama na malim visinama. Drugi prototip je predstavljen na Aero India Air Show 2011. HALje razvio tri prototipa LCH helikoptera.
Indijsko vazduhoplovstvo je planirao da nabavi 64 LCH kao deo ugovora od 4 milijarde dolara koji je potpisan sa HAL u martu 2011. godine. Očekivalo se da će helikopteri ući u upotrebu 2012, godine, ali je isporuka odložena zbog razvojnih problema.
Sertifikat o osnovnoj konfiguraciji je izdat za LCH u oktobru 2015. godine. Prvo operativno odobrenje za LCH je postignuto u avgustu 2017. godine.
HAL je proglasio LCH kao spreman za operativno uvođenje u januaru 2019. godine, nakon završetka svih testova integracije oružja.
U martu 2022. godine, Komisija za bezbednost vlade pristala je da kupi 15 helikoptera LCH ograničene serije za 38,87 milijardi rupija i takođe je odobrila infrastrukturnu potrošnju od 3,77 milijardi rupija.
Naoružanje
Helikopter je opremljen sistemima za elektronsko ratovanje i naprednim sistemima naoružanja, uključujući i dvocevni top M621 kalibra 20 mm na Nexter THL-20 kupoli (tureli).
Takođe je opremljen raketnim bacačem FZ231, koji je napravio Forges de Zeebrugge, koji može da nosi rakete kalibra 70 mm, pored raketa vazduh-vazduh, vazduh-zemlja i protiv radijacije MBDA i protivoklopnih vođenih raketa Helina.
Ostala sredstva uključuju bombe opšte namene, kasetne bombe i bacače granata.
Kokpit
LCH ima staklenu kabinu u kojoj su smeštena dva člana posade jedan iza drugog. Kokpit je opremljen multifunkcionalnim displejima, sistemima za nišanjenje i označavanje ciljeva, kao i digitalnim video rekorderom, za snimanje snimka bojnog polja za upotrebu tokom izviđanja. Nišanski sistem postavljen na kacigi kontroliše topovsku turelu helikoptera.
Senzori i protivmere
Helikopter je takođe opremljen najsavremenijim paketom senzora. Uključuje kameru uređaja sa ugrađenim napajanjem, infracrvenu kameru koja gleda napred i laserski označivač. Dve kamere snimaju lokaciju i položaj protivnika, obezbeđujući jasnu vidljivost tokom loših vremenskih uslova. Laserski daljinomer i označivač usmeravaju laserski vođene bombe i projektile ka meti.
Helikopter je takođe opremljen radarskim i laserskim prijemnicima upozorenja, sistemom za upozorenje o približavanju projektila, sistemima za doziranje protivmera i ometačem projektila.
LCH takođe ima integrisani dinamički sistem, antirezonantni izolacioni sistem i integrisanu arhitekturu i sistem prikaza.
Helikopter je opremljen infracrvenim sistemima za smanjenje izduvnih gasova motora (IRSS) koje je isporučio WR Davis Engineering, dobavljač proizvoda i usluga za upravljanje infracrvenim potpisom sa sedištem u Kanadi.
IRSS povećava otpornost aviona na IC vođene rakete tako što smanjuje razdaljinu za zaključavanje projektila i olakšava superiorno funkcionisanje IC ometača i raketa. Za LCH je korišćen ejektor sa niskim protivpritiskom uz prevrnutu, film-cooled izduvnu cev, obezbeđujući značajnu odbranu od prenosivih sistema protivvazdušne odbrane koji se navode ka izvoru toplote.
Pogon
Helikopter pokreću dva HAL/Turbomeca Shakti turboosna motora, od kojih svaki može da razvije 871 kilovata i da radi do 3.000 časova bez remonta. Svaki motor je težak 205 kg i ima izlaznu brzinu od 21.000 obrtaja u minuti.
Motor je 2007. godine dobio sertifikat Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu. Poseduje Full Authority Digital Electronic Control system, koji olakšava rad pilota automatskim brojanjem ciklusa motora.
Karakteristike
Prachand ima brzinu krstarenja od 260 kilometara na čas i maksimalnu brzinu od 268 kilometara na čas. Nikada ne prelazi brzinu od 330 kilometara na čas.
Helikopter može da se penje brzinom od 12 metara u sekundi, dostižući maksimalnu visinu i operativni plafon na 2.743 metara, odnosno 6.500 metara. Ima dolet od 550 kilometara.
U svakoj brigadi KoV po jedna eskadrila ovih helikoptera. Nit ga prave Rusi, nit Kinezi nit NATO zemlje. Tako da bi valjalo o ovome razmislit.
jes ti onaj ivan rus ili neki drugi ivan
Ivan BR, nisam Rus