Prachand LCH је први индијски борбени хеликоптер домаћег развоја са способношћу за копнени напад и борбу из ваздуха.
Лаки борбени хеликоптер Prachand је конструисао и направио Hindustan Aeronautics Limited (HAL). То је јуришни хеликоптер изведен из постојећег хеликоптера Dhruv.
LCH може бити распоређен у улогама укључујући праћење ваздушних циљева који се споро крећу и летелица са даљинским управљањем, операције против побуњеника у џунгли и урбаним срединама, уништавање противничке одбране, спровођење мисија потраге и спасавања, ангажовање у противтенковским операцијама и извођење мисија. Даталинк систем преноси податке мисије мобилним платформама и земаљским станицама које раде унутар мреже.
LCH је развијен да испуни захтеве индијског ваздухопловства и индијске војске, које су наручиле 62 односно 114 примерака. Његов први лет обављен је у Бангалору у марту 2010. године.
Индијско ваздухопловство увело је LCH под именом Prachand у октобру 2022. године. Хеликоптер се придружио новоформираној хеликоптерској јединици број 143 индијског ваздухопловства.
HAL конструкција лаких борбених хеликоптера
LCH је ефикасан и као противпешадијски и противоклопни хеликоптер. Пречник његовог главног ротора је 13,3 м, док је репног ротора 2,05 м. Летелица са два седишта такође има стајни трап са точковима типа трицикл који је отпоран на удасе и има стелт карактеристике. Контроле лета и хидраулика хеликоптера Dhruv су редизајниране за LCH.
Хеликоптер може да лети у подручјима велике надморске висине и прецизно погађа циљеве са великих висина. Поред тога, може да спроводи операције разбијања бункера на великим висинама и пружа подршку копненим снагама.
Развој хеликоптера Prachand LCH
HAL је представио свој план за изградњу LCH 2006. године, а исте године га је одобрила индијска влада са трошковима развоја од 3,76 милијарди индијских рупија (44,97 милиона долара).
Прототип LCH хеликоптера је представљен на Aero India Air Show 2007. Завршио је тест лета у марту 2010. гходине, који је укључивао латење малим брзинама на малим висинама. Други прототип је представљен на Aero India Air Show 2011. HALје развио три прототипа LCH хеликоптера.
Индијско ваздухопловство је планирао да набави 64 LCH као део уговора од 4 милијарде долара који је потписан са HAL у марту 2011. године. Очекивало се да ће хеликоптери ући у употребу 2012, године, али је испорука одложена због развојних проблема.
Сертификат о основној конфигурацији је издат за LCH у октобру 2015. године. Прво оперативно одобрење за LCH је постигнуто у августу 2017. године.
HAL је прогласио LCH као спреман за оперативно увођење у јануару 2019. године, након завршетка свих тестова интеграције оружја.
У марту 2022. године, Комисија за безбедност владе пристала је да купи 15 хеликоптера LCH ограничене серије за 38,87 милијарди рупија и такође је одобрила инфраструктурну потрошњу од 3,77 милијарди рупија.
Наоружање
Хеликоптер је опремљен системима за електронско ратовање и напредним системима наоружања, укључујући и двоцевни топ М621 калибра 20 мм на Nexter THL-20 куполи (турели).Такође је опремљен ракетним бацачем FZ231, који је направио Forges de Zeebrugge, који може да носи ракете калибра 70 мм, поред ракета ваздух-ваздух, ваздух-земља и против радијације MBDA и противоклопних вођених ракета Helina.
Остала средства укључују бомбе опште намене, касетне бомбе и бацаче граната.
Кокпит
LCH има стаклену кабину у којој су смештена два члана посаде један иза другог. Кокпит је опремљен мултифункционалним дисплејима, системима за нишањење и означавање циљева, као и дигиталним видео рекордером, за снимање снимка бојног поља за употребу током извиђања. Нишански систем постављен на кациги контролише топовску турелу хеликоптера.
Сензори и противмере
Хеликоптер је такође опремљен најсавременијим пакетом сензора. Укључује камеру уређаја са уграђеним напајањем, инфрацрвену камеру која гледа напред и ласерски означивач. Две камере снимају локацију и положај противника, обезбеђујући јасну видљивост током лоших временских услова. Ласерски даљиномер и означивач усмеравају ласерски вођене бомбе и пројектиле ка мети.
Хеликоптер је такође опремљен радарским и ласерским пријемницима упозорења, системом за упозорење о приближавању пројектила, системима за дозирање противмера и ометачем пројектила.
LCH такође има интегрисани динамички систем, антирезонантни изолациони систем и интегрисану архитектуру и систем приказа.
Хеликоптер је опремљен инфрацрвеним системима за смањење издувних гасова мотора (IRSS) које је испоручио WR Davis Engineering, добављач производа и услуга за управљање инфрацрвеним потписом са седиштем у Канади.
IRSS повећава отпорност авиона на ИЦ вођене ракете тако што смањује раздаљину за закључавање пројектила и олакшава супериорно функционисање ИЦ ометача и ракета. За LCH је коришћен ејектор са ниским противпритиском уз преврнуту, film-cooled издувну цев, обезбеђујући значајну одбрану од преносивих система противваздушне одбране који се наводе ка извору топлоте.
Погон
Хеликоптер покрећу два HAL/Turbomeca Shakti турбоосна мотора, од којих сваки може да развије 871 киловата и да ради до 3.000 часова без ремонта. Сваки мотор је тежак 205 кг и има излазну брзину од 21.000 обртаја у минути.
Мотор је 2007. године добио сертификат Европске агенције за безбедност у ваздухопловству. Поседује Full Authority Digital Electronic Control system, који олакшава рад пилота аутоматским бројањем циклуса мотора.
Карактеристике
Prachand има брзину крстарења од 260 километара на час и максималну брзину од 268 километара на час. Никада не прелази брзину од 330 километара на час.
Хеликоптер може да се пење брзином од 12 метара у секунди, достижући максималну висину и оперативни плафон на 2.743 метара, односно 6.500 метара. Има долет од 550 километара.
У свакој бригади КоВ по једна ескадрила ових хеликоптера. Нит га праве Руси, нит Кинези нит НАТО земље. Тако да би ваљало о овоме размислит.
jes ti onaj ivan rus ili neki drugi ivan
Иван БР, нисам Рус