Борбени хеликоптер Ка-52 Алигатор који је постао нека врста симбола рата у Украјини од 24. фебруара налази се у сталним борбеним акцијама, још од операције десанта на аеродром Атнонов“ у предграђу Кијева – Гостомељу.
Хеликоптер је касније послат да штиити руске конвоје, а његова права вредност дошла је до изражаја на истоку Украјине када је постао заједно са борбеним авионима Су-25 Грач незамењива ватрена подршка из ваздуха како у заузстављању продора украјинских тенкова, извиђачких група, тако и иза изненадне препаде.
Често се на друштвеним мрежама може да види борбено деловање хеликоптера КА-52. Међутим, било је оних летелица и посада којима ратна срећа и није била баш претерано наклоњена, па тако је доста ових летелица било изгубљено.
Колико, конкретно нема података, или су ти подаци непрецизни, али наводно крећу се у распону губици од 5 посто до чак 25 посто од укупног броја.Због деловања украјинске ПВО пре свега са преносним ПВО системима „Стингер“ и пољски „Пирон“.
Таква једна битка забележена је и камерама са хеликоптера Ка-52 који је захваљујући уређају за електронско ометање Витебск успео да избегне обарање, што се и види на снимку.
Заправо судећи према томе у питању је комбинација више напада где се видело борбено десјтво украјинске ПВО са системима Стингер и деловања борбених хеликоптера КА-52.
Систем за самозаштиту хеликоптера Л370 Витебск
Систем за самозаштиу хеликоптера Л370 Витебск настао је у научно-истраживачком институту Екран из Самаре. Први пут тестиран је био на борбеном хекилоптеру једноседу КА-50 „Црна ајкула“ 2004 године. Овај систем за заштиту хеликоптера познат је и по извозној ознаци „Колцхуга“, који је пројектован за заштиту борбених и јуришних хеликоптера од противавионских ракетних система и борбених летелица. Систем Л370 Витебск је потпуно аутоматизован у свом дејству, систем упозорава посаду када је опасност откривена, активира противдејство и предлаже преко мултифунскционалног дисплеја и звучног сигнала одговарајући маневар за избегавање.
У оквиру система Л370 Витебск постоји и ласерска упозоравајућа јединица Л140 Отклик- одговор, која се опитно прво уграђивала у хеликоптере серије ка-50 и модернизоване варијанте Ми-8 и Ми 24 В који су кориштени у рату у Чеченији, а затим и на хеликоптере Ка-50 и 52. Циљ Л-140 је управљање модулом Л370-01 који обрађује информације добијене од радара, лансера и ИЦ упозоравајућих сензора, генерише команде уређајима за ометање и даје информације пилоту. Радарски упозоравајући пријемник Пастел ради са Г-Ј снопом (4-20 ГХз) и покрива круг око летелице 360 степени по азимуту и 60 степени по елевацији. Ова једница открива и радаре на земљи и у ваздушном простору са растојања која су за 20 посто већа од растојања са којих би хеликоптер могао да буде откривен од непријатељевих радара.
Иначе Отклик је прво био уграђиван као самостална једница на хеликоптере Ка-50 опитно, а онда је постао саставни део система Витебск. Иначе четири сензорске једнице Отклик уграђене су симетрично око трупа хеликоптера по две са сваке стране, једна на носу и једна испод репа хеликоптера. Отклик покрива кружно зону око хеликоптера 360 степни по азимуту и 90 по елевацији. >Сензорска једница ради у фреквентном подручју од 0,4 до 1,1 миркометара и дефинише и упозорава оспасност са тачношћу 10 посто. Уређај Мак-УФМ може да открије лансирање противничких ракета на удаљености од 15 километара, када се открива лансирање ракете и смер прилаза. Четри сензора мак-УФМ постављено су симетрично са страна под углом од 45 степени на наосу и репу трупа хеликоптера. Уређај за електронско метање Витебск има и две једнице за активно ометање радар и ИЦ као и диспензере за противдејства. Активни радарски ометач Л370-3 кориштен је у раним фазама за ометање земаљских радара система ПВО, као и трагаче ракета ПВО које раде у Г-Ј појасу у сектору 120×60 степени напред и назад.Усавршавањем настала је и верзија Л370-В5 који је управо монтиран на хеликоптере Ка-50 и 52 који генерише модулисано ИЦ и УВ зрачење под углом од 7 степени ометајући тако ИЦ трагаче ракета ПВО. Хеликоптери фамилије Ка-52 имају два таква ометајућа модула, који су уграђени са страна доњег дела трупа, који заједно покривају сектор по азимуту 360 степени, а по елевацији 90 степени.
Систем је борбено први пут употребљен у Сирији, када се у њега укључила руска војска и показао се одлично у окршају са џихадистичким групама које су имале преносне ПВО системе.
Осим обрбених хеликоптера Ка-52, Ми-24 и Ми -8 систем Витебск је уграђиван и на борбене хеликоптере Ми-28, борбене авионе јуришнике Су-25, модернизване верзије транспортних хеликоптера Ми-8МТСХ и Ми-17В5.