У саставу Војске Србије биће 158 ових лаких оклопних возила
Телевизија Фронт ексклузивно сазнаје да је у луку Бар недавно стигао контингент од више десетина лаких оклопних возила M1114/M1116 HMMWV (још 52) од укупно 118 које је Србија набавила из Сједињених Држава.
Ова возила су искрцана из брода који је стигао из САД и биће после административних процедура пребачени у Србију и предати Војсци Србије на кориштење.
Војска Србије је 2023 године из САД добила 66 лако оклопних возила M1114/M1116 HMMWV која су карго авионом пребачена до аеродрома Сурчин, а онда дата Војсци Србије на кориштење.
Србија је склопила комерцијални уговор са америчком компанијом AM General код које је наручено и плаћено 118 возила од којих је првих 66 карго авионима испоручено Војсци Србије.
Војска Србије је примила прошле 2023. године 66 од укупно 118 купљених лаких оклопних возила типа HMMWV са којима ће бити попуњене пешадијске једнице у оквиру четири бригаде Војске Србије.
На платоу касарне у Топчидеру крајем јануара 2024 као и крајем септембра 2023 на Сајму наоружања “Партнер 2023” приказане су биле и три верзије ового лаког оклопног возила. Два као ловца тенкова са протиоклопним ракетама “Корнет- Е” и “Фагот” и у једној извиђачкој верзији са даљински управљивом борбеном станицом “ДУБС” калибра 12,7 мм и осматрачком станицом.
Када се комплетира испорука испорука у саставу Војске Србије биће 158 ових лаких оклопних возила.
Прича о Хамвију почела је 1979, када је Копнена војска САД најавила конкурс за ново војно возило. Први Хамви направљен је 1980-те, који је тестиран 1980 у пустињи Неваде. Возило је именовано: “High Mobility Multipurose Wheeld Vehicle” HMMWV ( Hamvi).
Компаније AM General, Chrysler Defense и Teledyne су 1979 показале интересовање за производње. Прототипи су достављени КОВ САД на тестирање, а онда враћени на дораду. Циљ пројект Хамви био је замена целе флоте лаких теренских возила у саставу копмене војске САД. Дана 22. марта 1983. копнена војска САД наручила је 55.000 возила у вредности 1,2 милијарде долара. Сва ваозила су била израђена до 1989. године и то чак у 15 верзија. Своју славу возило је прво стекло у интервенцији “Жестоки бес” инвазија на Панаму 1989. године, а светску славу у Пустињској олуји после чега је возило прослављено, да је почела његова цивилна производња. Производња се није зауставило на 55.000 примерака возила, па је наручено још 33.000 примерака.
Каросерија возила израђена је од легуре алуминијума, која је причвршћена на челичне носаче оквира шасије. Подвозје је израђено од композитних материјала са стакленим влакнима. Каросерија је израђена од алуминијума 6061Т6. возило покреће осмоцилиндрични, 6,5 литарски дизел мотор, јачине 120kW.
Ово возило нит је вино нити вода! Стварно нам није требало, боље да смо новац утрошили на нашег Милоша!
Nije ih niko ni pitao (generalstab). Politicari ih zbog nekih poena kupili. Sta da se radi kada se mora.
Ne mora se! Sada kada su kupljeni se moraju održavati po ugovoru o kupovini. Sve djelove, čak i motorno ulje, se mora uvesti iz SAD-a. Moram li napominjatti da sve što se uveze za njih, a to se jedino mora, biće barem 5 puta skuplje nego na našem tržištu. Stoga ko je ovo smeće uvezao mora odgovarati…
Само наивни могу веровати да ико ово купује зато што жели. То је рекет који све зависне државе морају платити окупатору, да их не би још више дестабилизовао изнутра и помагао сепаратисте. Ираку су увалили преко пет и по хиљада комада ових возила. Авганистану исто неки огроман број. Може да превезе само 4 војника. Да превезе чету, треба ти цео вод возача. Троши 22 литра дизела на сто километара (око један евро по одређеном километру). Кад се поквари, свако део мора да се увезе из Америке. Значи, и случају санкција или поновног сукоба са њима, можеш да се сликаш.
Uh kakva naklapanja moze covek procitati u ovim komentarima. Ovo vozilo nama ne valja a valja najjacim armijama sveta. I Milos i Lazar i zastavin Tervo cak i na Fapove sasije kaci se motor Kumins ,najbolji i najizdrzljiviji motor na svetu. Sa jakom i robusnom transmisijom ,fantasticnim ,,Kumins motorom Hamvi je cistokrvno vojno vozilo, napravljeno da dugo traje. Ovo su nova vozila koja su lezala u rezervi, te zbog ogromnog broja mnoga su samo peljena i vozena na periodicne preglede. Amerika kao prebogata zemlja, vrsi zamenu ovog tipa vozila i rasprodaje u bezcenje ova vozila ,i cesto poklanja i Nato clanicama.kao i ostalim zemljama. Vojska Srbije je nabavila po bagatelnim cenama ova vozila ,kao prelazno resenje ,do izrade Milosa i Lazara u dovoljnom broju ,a poznato je da proizvodnja ide dosta sporo i u malim serijama, a izvoz je prioritet za proizvodjace. Hamvi su odlicna lako oklopljena vozila, koja zavrsavaju posao do izrade i nabavke Milosa16. Najgora varijanta je kada vojska ide pod ceradu, ili jos gore kada ide peske.