U sastavu Vojske Srbije biće 158 ovih lakih oklopnih vozila
Televizija Front ekskluzivno saznaje da je u luku Bar nedavno stigao kontingent od više desetina lakih oklopnih vozila M1114/M1116 HMMWV (još 52) od ukupno 118 koje je Srbija nabavila iz Sjedinjenih Država.
Ova vozila su iskrcana iz broda koji je stigao iz SAD i biće posle administrativnih procedura prebačeni u Srbiju i predati Vojsci Srbije na korištenje.
Vojska Srbije je 2023 godine iz SAD dobila 66 lako oklopnih vozila M1114/M1116 HMMWV koja su kargo avionom prebačena do aerodroma Surčin, a onda data Vojsci Srbije na korištenje.
Srbija je sklopila komercijalni ugovor sa američkom kompanijom AM General kod koje je naručeno i plaćeno 118 vozila od kojih je prvih 66 kargo avionima isporučeno Vojsci Srbije.
Vojska Srbije je primila prošle 2023. godine 66 od ukupno 118 kupljenih lakih oklopnih vozila tipa HMMWV sa kojima će biti popunjene pešadijske jednice u okviru četiri brigade Vojske Srbije.
Na platou kasarne u Topčideru krajem januara 2024 kao i krajem septembra 2023 na Sajmu naoružanja “Partner 2023” prikazane su bile i tri verzije ovogo lakog oklopnog vozila. Dva kao lovca tenkova sa protioklopnim raketama “Kornet- E” i “Fagot” i u jednoj izviđačkoj verziji sa daljinski upravljivom borbenom stanicom “DUBS” kalibra 12,7 mm i osmatračkom stanicom.
Kada se kompletira isporuka isporuka u sastavu Vojske Srbije biće 158 ovih lakih oklopnih vozila.
Priča o Hamviju počela je 1979, kada je Kopnena vojska SAD najavila konkurs za novo vojno vozilo. Prvi Hamvi napravljen je 1980-te, koji je testiran 1980 u pustinji Nevade. Vozilo je imenovano: “High Mobility Multipurose Wheeld Vehicle” HMMWV ( Hamvi).
Kompanije AM General, Chrysler Defense i Teledyne su 1979 pokazale interesovanje za proizvodnje. Prototipi su dostavljeni KOV SAD na testiranje, a onda vraćeni na doradu. Cilj projekt Hamvi bio je zamena cele flote lakih terenskih vozila u sastavu kopmene vojske SAD. Dana 22. marta 1983. kopnena vojska SAD naručila je 55.000 vozila u vrednosti 1,2 milijarde dolara. Sva vaozila su bila izrađena do 1989. godine i to čak u 15 verzija. Svoju slavu vozilo je prvo steklo u intervenciji “Žestoki bes” invazija na Panamu 1989. godine, a svetsku slavu u Pustinjskoj oluji posle čega je vozilo proslavljeno, da je počela njegova civilna proizvodnja. Proizvodnja se nije zaustavilo na 55.000 primeraka vozila, pa je naručeno još 33.000 primeraka.
Karoserija vozila izrađena je od legure aluminijuma, koja je pričvršćena na čelične nosače okvira šasije. Podvozje je izrađeno od kompozitnih materijala sa staklenim vlaknima. Karoserija je izrađena od aluminijuma 6061T6. vozilo pokreće osmocilindrični, 6,5 litarski dizel motor, jačine 120kW.
Ovo vozilo nit je vino niti voda! Stvarno nam nije trebalo, bolje da smo novac utrošili na našeg Miloša!
Nije ih niko ni pitao (generalstab). Politicari ih zbog nekih poena kupili. Sta da se radi kada se mora.
Ne mora se! Sada kada su kupljeni se moraju održavati po ugovoru o kupovini. Sve djelove, čak i motorno ulje, se mora uvesti iz SAD-a. Moram li napominjatti da sve što se uveze za njih, a to se jedino mora, biće barem 5 puta skuplje nego na našem tržištu. Stoga ko je ovo smeće uvezao mora odgovarati…
Samo naivni mogu verovati da iko ovo kupuje zato što želi. To je reket koji sve zavisne države moraju platiti okupatoru, da ih ne bi još više destabilizovao iznutra i pomagao separatiste. Iraku su uvalili preko pet i po hiljada komada ovih vozila. Avganistanu isto neki ogroman broj. Može da preveze samo 4 vojnika. Da preveze četu, treba ti ceo vod vozača. Troši 22 litra dizela na sto kilometara (oko jedan evro po određenom kilometru). Kad se pokvari, svako deo mora da se uveze iz Amerike. Znači, i slučaju sankcija ili ponovnog sukoba sa njima, možeš da se slikaš.
Uh kakva naklapanja moze covek procitati u ovim komentarima. Ovo vozilo nama ne valja a valja najjacim armijama sveta. I Milos i Lazar i zastavin Tervo cak i na Fapove sasije kaci se motor Kumins ,najbolji i najizdrzljiviji motor na svetu. Sa jakom i robusnom transmisijom ,fantasticnim ,,Kumins motorom Hamvi je cistokrvno vojno vozilo, napravljeno da dugo traje. Ovo su nova vozila koja su lezala u rezervi, te zbog ogromnog broja mnoga su samo peljena i vozena na periodicne preglede. Amerika kao prebogata zemlja, vrsi zamenu ovog tipa vozila i rasprodaje u bezcenje ova vozila ,i cesto poklanja i Nato clanicama.kao i ostalim zemljama. Vojska Srbije je nabavila po bagatelnim cenama ova vozila ,kao prelazno resenje ,do izrade Milosa i Lazara u dovoljnom broju ,a poznato je da proizvodnja ide dosta sporo i u malim serijama, a izvoz je prioritet za proizvodjace. Hamvi su odlicna lako oklopljena vozila, koja zavrsavaju posao do izrade i nabavke Milosa16. Najgora varijanta je kada vojska ide pod ceradu, ili jos gore kada ide peske.