Трећег дана протеста у Француској који су постали све насилнији Жандармерија је била принуђена као и фрацнуске специјалне снаге да на улице изведу оклопна возила за сузбијање демонстрација.
У плаво обојени оклопницибез наоружања, а неки су имали и дозере за уклањање барикада појавили су се на улицама Париза, Марсеја и Лиона где су у току жестоки сукоби демонстрана и француске полиције.
О томе како је и зашто дошло до сукоба било би потребно доста простора да се напише озбиљна социолошка и политиколошка анализа, али је сваккао убиство седамнаестогодишњег тинејџера био окидач.
У овом чланку описаћемо оклопно возило Жандармерије Berliet VXB-170 који је кад је настајао требао да постане лако оклопно возило француске војске, а на крају војску није видео, али се одомаћио у Жандармерији где и службује и данас.
VXB-170 спада у лако оклопно возило француске Жандармерије конфигурације 4х4 и познато је под ознаком VBRG (Véhicule Blindé à Roues de la Gendarmeriе) или у преводу Оклопно возило Жандармерије на точковима.
Ово лако оклопно возило конструисано је и произведено у компанији Берлиет касних 1960-тих година 20 века која је касније неколико пута мењала име и данас је позната као Arquus. Наиме француска војска исказала је потребу за једним лаким оклопним возилом, а главна битка се водила између Berliet VXB-170 и Saviem VAB, који је однео победу, иако је Berliet VXB-170 био јефтинији.
Међутим, за утеху возило је преусмерено за опремање Националне жандармерије у којој је познат и као Véhicule blindé à roues de la Gendarmerie чији део формација постао је 1972 године. Серија је јако брзо била израђена и та возила су пала у заборав. Међутим, Жандармерија се ових возила није одрекла, а некако су кад је талас немира захватио Француску посебно од 2005 постала су препознатљива на улицама Париза.
За потребе Жандармерије рађено је у четири верзије: 1. основно или комадно возило на које може да се поставља дозер за склањање барикада, као и поседовање витла, 2. извиђање и патролирање 3. лаку борбу, и 4 верзија са воденим топовима, али она никада није кориштена.VXB-170 састоји се из три дела. управљачко-борбено предње, централни део и мотоорни који се налази иза. Возач на предњој страни седи са леве, а командир са десне стране. На предњем делу возила налази се велико ветробранско стакло и један мали прозор са сваке стране места за возача. На свакој страни трупа су постављена по једна врата и трећа врата на задњем делу трупа са десне стране. Возило може да носи укупно 12 особа укључујући возача и команданта. На предњем делу возила налази се велико ветробранско стакло и један мали прозор са сваке стране места за возача. На свакој страни трупа су постављена по једна врата и трећа врата на задњем делу трупа са десне стране. Возило може да носи укупно 12 особа укључујући возача и команданта. У самом оклопном возилу постоје три појединачна седишта напред и две клупе позади.
Оклоп возила је дебљине 7 мм.
Возила која су намењена за борбу имају наоружање имају митраљез калибра 7,62 мм AANF1 и аутоматски бацач граната ALSETEX Cougar калибра 56 мм. Митраљез је иначе монтиран у куполи на предњој страни VXB-170 која се окреће кружно за 360 степени. Митарљез има елевацију од +15 до +36 степени. Командир има перископ за дневно-ноћно осматрање.
Оклопњак VXB-170 покреће дизел мотор Berliet Model V 800 M V-8 јачине 170 Коњских снага. VXB-170 има максималну брзину од 85 км/х са максималним радијусом кретања од 750 км.
Возило је амфибијско и максимална брзина у води је 4 км/х.
Тактичко технички подаци:
Димензије: дужина: 5,99 м; ширина: 2,5 м; и висина: 2,05 м
Тежина 4.500 кг
Оклоп: панцирне плоче дебљине 7 мм
Додатна опрема дозер, витло са сајлом дужине 60 м , гуме опремљене централним регулатором притиска.
Број чланова: 1+11
Жандармерији је предато 155 возила.
Од иностраних корисника то су: Тунис 10 возила, Габон 12 и Сенегал 12 оклопњака.