Шпанија се придружила растућем броју земаља које истражују могућности коришћења беспилотних летелица на носачима авиона.
Шпанија планира да интегрише беспилотне летелице на свој једини носач „Хуан Карлос I“, који служи као командни брод шпанске морнарице. Још увек није познато који системи за полетање и слетање ће бити додати броду. Ипак, за Шпанију је овај корак нужност, јер EAV-8B+ Matador II ускоро могу да се пезионишу.
Компаније Airbus и Navantia потписале су споразум о испитивању могућности интеграције тактичког дрона SIRTAP на овај брод. Према саопштењу Airbus-а, циљ овог пројекта је потпуно интегрисан систем који би омогућио усклађеност дрона и носача, повећање оперативне флексибилности и бољу прилагодљивост у различитим сценаријима.
„Хуан Карлос I“ се формално класификује као десантни хеликоптерски носач (LHD), али има могућност операција са авионима фиксних крила. Опремљен је „ски-рампом“ на прамцу, која омогућава кратко полетање и вертикално слетање (STOVL) авиона попут „Матадора II“, варијанте америчког AV-8B „Харијера II“. Ова платформа представља једини носач авиона у саставу шпанске морнарице.
Што се тиче дрона SIRTAP, развио га је Airbus као високо способан тактички беспилотни систем. Шпанија је крајем 2023. године постала први купац. Наручила је девет система, при чему сваки садржи једну земаљску контролну станицу и три летелице. Дрон је пре свега намењен за извиђање, са могућношћу ношења две врсте сензора истовремено. Његова аутономија прелази 20 сати, што га чини погодним за дуготрајне извиђачке мисије.Иако временски оквир интеграције још није прецизиран, Airbus је већ објавио фотографије модела SIRTAP на палуби брода док је био у луци. Очекује се да ће први прототип дрона, који се производи у погону Airbus-а у Хетафеу, имати свој први лет до краја године.