Интеграција турских ракета на пакистанско-кинески авион остварена је захваљујући сарадњи турских компанија и пакистанске ваздухопловне индустрије
Азербејџан је недавно за свој нови ловац изабрао пакистанко-индијски ЈF-17-C Бlock III Thunde који 24 летелице (две есакдриле) очекује 2025, а 2027 године завршетак комплетне испоруке летелица.
То и није нека вест посебна, да ови авиони неће имати турске ракете Боздоган и Гокдоган са чиме ће знатно бити ојачан арсенал ових летелица које ће постати чувари неба над Азербјеџаном и Каспијским језером.
Циљ Азербејџана који са Турском има веома блиску војнотехничку сарадњу је смањење зависности страних добаваљача и да се ојача извозни потенцијал турске одбрамбене индустрије.
Azerbaijan Set to Enhance Airpower with JF-17 Thunder (Block-III) Acquisition
— Umair Aslam (@Defense785) August 31, 2024
The JF-17 Thunder (Block-III) variant boasts cutting-edge features, including:
– Advanced avionics and mission computers
– Enhanced radar and electronic warfare capabilities
– Improved air-to-air and… pic.twitter.com/xVpZIdtKY5
Турски арсенал ракета ваздух-ваздух
Боздоган је труска ракета ваздух-ваздух намењена за блиску ваздушну борбу нудећи већу прецизност како је наведено захваљујући инфрацрвеном систем навођења. Ова ракета дужине је 3 м, са ракетним мотором на чврсто гориво која може да гађа циљеве на даљино до 25 км. Ове ракете имају фрагментовану бојеву главу која се активира у близини циља.
Гокдоган је ракета ваздух-ваздух средњег домета за гађање циљева ван визуелног домета. Ракета је дужине 3,7 м, покреће је ракетни мотор на чврсто гориво. Систем вођења је комбиновани инерцијални и радарски. Гокдоган има опцију ажурирања података о циљу током лета преко дата везе. Домет ове ракете је 65 километара, а тежина бојеве главе је око 25 кг.
Интеграција турских ракета на пакистанско-кинески авион остварена је захваљујући сарадњи турских компанија и пакистанске ваздухопловне индустрије. То је остварено захваљујући трансферу технологије у Пакистан, обуку пакистанских инжењера и техничара и говоор око заједничких пројеката у ракетној технологији.
Како је наведено циљ јесте стварање пројектила који су по перформансама једнаких западним, а с друге стране купцима и обема земљама омогућују независност од иностраних добављача.
Азербејџанско Ратно ваздухопловство располаже са једном есакдрилом ловаца MiG-29 Fulcrum A; MiG-29UB Fulcrum B и један пук јуришника Su-25 Frogfoot; Su-25UB Frogfoot B. У бројном стању то изгледа овако: 14 ловаца MiG-29 и то у верзијама 11 MiG-29 Fulcrum A; 3 MiG-29UB Fulcrum B, 38 јуришника Su-25 Frogfoot од чега 33 Su-25 Frogfoot; 5 Su-25UB Frogfoot B. Ово ће бити прва набавка ловачких авиона од самосталности Азербејџана од Совјетског Савеза 1991. године.
Што се тиче убојних средстава за авионе ракетни арсенал пројектила ваздух-ваздух изгледа овако: IR R-27T (RS-AA-10B Alamo); R-60 (RS-AA-8 Aphid); R-73 (RS-AA-11A Archer); SARH R-27R (RS-AA
10A Alamo), ASM Barrier-V.
JF-17 Thunder Block III, је фактички надоградња старије верзије JF-17A Block II, а модернизација летелице се огледа 1000+ TRM AESA радар KLJ-7A са могућношћу откривања цињева на даљинама од 150-220 км. Уградња heads up display који се користи на ловцу 5. генерације Ј-20, нови дисплеј на пилотској кациги за праћење лета ракете, исти HMDCS користи се и на ловцу Ј-20. напредни IR и UV систем за упозорење о приближавњу ракета ваздух-ваздух, спољни и унутрашњи сензори ради утврђивање јасне ситуације у и око летелице, нове ракете ваздух-ваздух великог домета , 3- осни FBW систем, побољшана фузија сензора, интегрисане, умрежене и са подацима повезане могућности извођење ваздушних операција, нови кокпит, повећан капацитет носивости и више подвесних тачака за оружУкупна тежина летелице износи 13.607 кг.
У конструкцији летелице уграђено је више компзитних материјала, летелицаи ма мању тежину, на спољне тачке могуће је окачити ракете и друга убојна средсдства до тежине 5 кг. Борбени долет летелице је 1.450 км, а максимални долет 2.500 км. Авион остварује максималну брзини од 1,7 маха и максимални палфон лета је 17.000 метара.
PAC JF-17 Thunder Block III задржале су идентичан руски мотор као и претходне верзије ове летелице РД-93, док су кинески мотори виших перформанси тренутно у различитим фазама тестирања и предвиђа се замена на свим верзијама овог авиона
Комбинацијом ракета дугог домета PL-10 HOBS и PL-15 VLRAAM са AESA радаром, као и уграђеним пакетом за електронско ратовање покриће сваки деом модерног ваздушног ратовања.
Комплетан авион се производи у пакистанским погонима и како га произвођачи означавају представља летелицу која је спремна да одговори на све изазове ратова и сукоба у региону.