УСС Џерал Форд најновији носач авиона морнарице САД и уједно један од највећих површинских бродова на свету и понос америчке ратне морнарице из састава Аталнске флоте која се базира у Норфолку у Вирджинији ускоро ће упловити у норвешку престоницу Осло.
Брод је 2. маја кренуо из Норфолка у прву праву борбену миссију која ће се одвијати у Северном и Норвешком мору. Брод као део Ударне групе носача авиона УГНА прате три разарача УСС Рамаџ, УСС МекФаул и УСС Томас Хундер.
Током своје шестомесечне мисије носач авиона Џерал Форд посетиће и Медитеран, али и Африку.
Прва станица на његовом путу биће Осло, престоница Норвешке у коју ће упловити у четвртак.
С друге стране разлог зашто је овај носач упућен у Северно море је учешће у поморским НАТО вежбама. Брод је био већ близу обала Данске, а на отворено море пре неколико дана испловио је и британски носач авиона Краљица Елизабета.
С друге стране Русија верује да је циљ поморских војних вежби тај да се види колико су бродови НАТО марнарица спремни да блокирају руске поморске ефективе у Калињинграду и на Балтичком мору.
Нова класа носача авиона Џералд Р. Форд кад се упореде са последњим носачем авиона класе Нимиц Џорџ Х. Буш ЦВН-77 има у односу на њега 500 до 700 чланова посаде мање. Смањење броја чланова посаде. Као и претходни носачи авиона тако ће и нова класа Форд бити изграђена у Груман Њупорт шипбилдинг. Нови носач је опремљен новим борбеним системима и опремом. Од нове опреме носач има тридимензионалне рачунарске програме и апликације. Грања носача ће бити модуларна и слична Нимицу по броју палуба. Наградња острва где се налази контролни торањ биће померена према крми у односу на Нимиц.
Командни мост ће бити пребачен под палубу, а унутрашњост брода ће бити промењена у односу на класу Нимиц и поседује све потребне прикључке који ће омогућити економично коришћење простора. Нови носач ће такође имати један лифт мање за дизање летелица. За самоодбрану биће наоружани новим системом “си сепроу” који треба омогући одбрану од брзих противбродских крстарећих ракета. У употреби ће бити и нов ракети систем РИМ-116-РАМ настао као заједнички развој Американаца и Немаца.Померањем командног моста уназад и смањења броја лифтова са четири на три повећана је површина палубе за полетање и слетање летелица. За носач је развијен електормагнетни катапулт који ће користити линеарне електормагнентне моторе за повећање брзине приликом полетања летелице. Уместо паре за грејање биће кориштена енергија из нуклеарних реактора који ће имати и функцију пловеће електране чиме ће се повећати још више његова самосталност, а смањити трошкови.
Нови носач авиона од авио компоненте носи 90 палубних Ф-35Ц, ФА-18ЕФ, ФА-18Г, Е-2Д хокај мини авакс, хеликоптере МХ-60Р/С. Највише наде се полаже управо на верзију Ф-35Ц.