Док амерички медији и војни аналитичари детаљно анализирају једну илустрацију могућег изгледа палубног авиона шесте генерације F/A-XX, коју је објавио Northrop Grumman, Кина у међувремену активно тестира своје нове летелице.
Америчка морнарица још увек није изабрала коначног произвођача за свој нови авион, који треба да замени F/A-18 Super Hornet и EA-18G Growler током 2030-их. Од три првобитна конкурента, у игри су остали Boeing и Northrop Grumman, док је Lockheed Martin испао из трке. За сада, јавност има само концептуалне илустрације, а не и прототипове у лету.Упркос томе, амерички војни врх уверљиво најављује да ће нови авион бити стелт платформa са унапређеним дометом и способношћу сарадње са беспилотним „сапутницима“ у оквиру програма Collaborative Combat Aircraft. Међутим, за разлику од Кине, која већ има видљиве резултате, у САД за сада доминирају компјутерски рендери и презентације, попут чувеног „F-47“ пројекта најављеног од стране Доналда Трампа.
Америка ће бити пред великим пројектима, са рекордним буџетима за одбрану. Поред Golden Dome, развоја авиона 6. генерације и подизања нове морнарице, огромне количине новца ће се слити у одбрамбене компаније. Зато гиганти теже да понуде своје предлоге. Ипак, они су и даље на ниову концепта.
Са друге стране Кина увелико развија неколико пројеката авиона 6. генерације. За неке се спекулише да ће имати улогу на носачима авиона. Њихови прототипови шесте генерације све чешће се појављују на снимцима у лету, што указује на озбиљан напредак кинеског програма.
Разлика у динамици програма све више привлачи пажњу стручњака: док Кина лети, Америка и даље има само илустрације.