ЈУЖНОКОРЕЈСКИ ЦРНИ ЛЕОПАРД К-2 БРАНИ ИСТОЧНУ ГРАНИЦУ ПОЉСКЕ

Фото: Принтскрин Јутјуб/ Ministerstwo Obrony Narodowej

Пољска је прва држава на европском континенту, али и у свету после Јужно корејске војске која је купила, набавила и планира да произведе управо ове тенкове била је и Пољска.

Наиме Пољска је зацртала да произведе 820 тенкова типа К-2, а њих око 180 тенкова су директно купљени од Сеула. Производња, одржавање и ремонт биће обављани у фабрици у Позању. Како је био саопштио пољски министар одбране Мариуш Блашчак, тенкови К-2 биће опремљени електорником и опремом домаћих произвођача.

Фото: Принтскрин Јутјуб/ Ministerstwo Obrony Narodowej

Тенкови и хаубице ће ући у састав 16. механизоване дивизије, у Варминско-Мазурској провинцији.

К-2 јужнокорејски „Црни пантер“

Развој тенка К-2 започео је 1995. Јавности је представњен 2003, а 2007. завршена ду достана истраживања, унесене додатне промене у конструкцији, а онда тенк послат на индустријску траку и кренула је серијска производња у компанији Ротем из саставе компаније Hynadai Motor Group.

Серијска производња покренута је 2011. године и Јужна Кореја одлучила је да за своју војску набави 680 ових тенкова, по цени сваког појединачног примерка од 6,м8 милиона долара. Оно што је интересантно у развоју тенка К-2 јужнокорејски конструктори су уважавали искуства у конструкцији руског тенка Т-80 У које је на име дуга Русија исплатила Сеулу. Москва је тако Јужној Кореји испоручила 35 тенкова Т-80У који у јужнокорејској војсци глуме севернокорејске тенкове.

Фото: Принтскрин Јутјуб/ Ministerstwo Obrony Narodowej

Иако је 90 посто компоненти у тенку направљено у Јужној Кореји, а остатак отпада на немачке и француске фирме.

Основно наоружање тенкова К-2 је глаткоцевни топ домаће производње калибра 120 мм и дужине цеви 55 калибра, балистички идентичан немачком топу Рх-120. Борбени комплет у тенку износи 40 граната. Топ се пуни аутоматски и то 16 граната, док је преосталих 24 постављено поред возача. Брзина ватре теоријска и практична на тестирањима је 15 граната у минути. Са топом је спрегнут митраљез калибра 7,62 мм са капацитетом од 12.000 метака. На врху куполе постављен је митраљез К-6 калибра 12,7 мм са компелтом од 3.200 метака.

Од граната тенк користи: APFSDS подкалибарни пројектил са пенетратором од волфрама који је сличан америчком M830A1 HEAT -Mp-T који има кумулативно фрагментацијску бојеву главу са вишенаменским упањачем. Са тим пројектилима посаде делује на оклопне циљеве и пешадију на отвореном, против бункера, кућа зграда.

У сарадњи са немачким Deihelom развијена је интелигентна муниција са сензорским упаљачем KSTAM (Korean Smart Top Attack Munition). Пројектил се испаљује поредно при највећој елевацији теновског топа, а затим се пројектилу на највишој тачки путање отовори падобран. Пројектил се окрене затим надоле и започиње са скенирањем терена са комбинацијом милиметарског радара и ИЦ сензора. Када открије циљ пројектил у облику пробојног диска који делује на врх циља. Домет пројектила је између 2 и 8 километара.

Фото: Принтскрин Јутјуб/ Ministerstwo Obrony Narodowej

Систем за управљање ватром на тенку К-2 чине термовизија нишанџије и термална справа командира, ласерски даљиномер, балистички рачунар и метеосензор као и стабилизатор топа у две равни. Термовизијске камере обезбедила је израелска комппанија Елибт, а интегрисао Samsung-Thales. Онсновна карактеристика система за управљање ватром на К-2 је једноставност употребе , који омогућава испањивање пројектила када тенк налети на неравнину и када је топ изван нишанске линије. Тај проблем решен је уградњом ласера и пријемника, који кад су повезани омогућавају ватрено деловање.

СУВ на К-2 има могућности самосталне промене циљева и отварања ватре. У комбинацији са њим је и интегрални систем IVIS ( Inter-Vehicular Infromation Sytems) који омогућава координацију рада између тенкова како би се спречило да на један циљ делује два или више тенкова. К-2 тенк опремњен је уређајем за идентификацију свој-туђи, који се налази над топом на куполи.

Тенк К-2 покреће дваваестоцилиндрични водом хлађњни дизел мотор који је развила компанија DOOSAN INFRACORE CORPORATIONS и STX Engine јачине 1.500 КС. Мотор и трансмисија чине једну кинематичку целину и омогућава брзу промену у теренским условима. Мотор омогућава брзину тенка од 70 км/х и убрзање од 32 км/х у седам секунди. У тенк је уграђен и помоћни мотор односно гасна турбина произвођача Samsung Techwin који се користи за напајање бројних корисника електричне енергије.

Фото: Принтскрин Јутјуб/ Ministerstwo Obrony Narodowej

Ослањање на тенку је хидропнеуматско на предњем и задњем делу тенка и торзијском на средини и задњим погонским точковима. Обезбеђена је потпуно независна контрола тако да се тенк спреда и поздани, бочно лево и десно диже или спушта што му омогућава отварање ватре из топа приликом кретања низбрдицом или дефанзивним деловањем приликом кретања узбрдо, када делује на циљеве у ваздуху.

За тенк К-2 кажу да је одличан у савладавању водених препрека и омогућава се кретање по речном дну до дубине од 4,2 м јер има на куполу монтирану цеве великог пречника који омогућава снабдевање мотора ваздухом, за осматарање командира или евакуацију посаде.

Споља гледајући јужнокорејски тенк је сличан француском Леклерку, али и јапанском Тип 90. Распоред је класичан: спреда у управљачком одељењу налази се возач и то на левој страни,а десно од њега је резервни борбени комплет. Борбено одељење је на средини, командир, десно од топа, и нишанџија лево.

Заштита тенка је активна и пасивна. пасивну чини сам оклоп, систем за откривање и идентификацију пожара и систем РБК заштите.

Оклоп тенка састављен је од комбинације панцирног челика и вишеслојног оклопа заснованог на искуствима са чобахам оклопом 8алуминијум-оксид и кермаика). Оклоп је модоуларан, састављен из композита ЕРО и динамичког НЕРА оклопа. На предњој плочи тенка, на средњем делу крова масовним штитом топа и на куполи отвора за нишанџију су кутије исто са ЕРА оклопом.

Тек има и активни систем заштите, систем детекције долазећих циљева уз помоћ милиметарског радара (два сензора на предњем делу куполе) и систем детекције ласерске осветљености (четири сензора заштите у пином кругу). У случају опасности ИЦ систем лансира самостално ИЦ мамце и активира димну завесу.

Тактичко техничке карактеристике тенка К-2

Посада: 3 члана

Димензије: дужина: 7,5м , или 10 м са топом напред, висина 2,4 м

Тежина 55 тона

Мотор. дизел јалине 1.500 КС,

Максимална безина 70 км/х

Наоружање:

Топ клаибра 120 мм

Оклоп: комбинација панцирног челика, вишеслојни модуларни ЕРО и НЕРО

Цена. 8,5 милиона долара