ZABORAVLJENO OSMATRANJE TERITORIJE SRBIJE: KAKO SU AMERIKANCI 2019. PRATILI RUSKE S-400 I PANCIR S-1 NA VEŽBI “SLAVENSKI ŠTIT”!

Izviđački letovi NATO letelica u komšiluku Srbije nisu neka novina. Trajala su i 2018. ; 2919 posebno, a sada intenzivno ponovo. Uglavnom korišteni su izviđačke bespilotne platforme, ali i izviđački avioni.

Sve je počelo još pre 25 godina kada je bila pokrenuta operacija “Orlovo oko” kada su izviđačke letelice NATO preletale prostor Kosova i Metohije prateći i snimajući dešavanja kao i da li policija i vojska poštuju dogovor Milošević-Holbruk.

https://tvfront.rs/skandal-srbija-pod-operativnim-izvidjanjem-nato-letelica-vec-punih-mesec-dana/

Intenzvnija osmatranja teritroije Srbije poečal su posle 2015. godine kada je Vojska Srbije krenula u modernizacijske procese, a posebno u vojntotehničku saradnju sa Ruskom Federacijom.

Takođe, vojne vežbe koje su u to vreme održavane na teritoriji Srbije su posmatrani.

Prekretnica u svemu bila je vojna vežba “Slavenski štit” 2019. godine kada su na vojni aerodrom Batajnica sleteli ruski vojni transportni avioni sa PVO sistemima “Pancir S-1” i “S-400”, odnosno deo sistema.

Operacija je započeta 25. oktobra 2019 godine

Naime tog 25. oktobra 2019. godine u ranim jutarnjim časovima započela je bil operacija izviđanja naše teritorije i elektronsko osmatranje i prisluškivanje zbog raketnih sistema S-400 i Pancir S-1 koji su stigli u našu zemlju iz Rusije.

Tom prilikom korišten je laki izviđački avioni RC 12 koji je imao civilnu oznaku B 350.

Foto: Ministarstvo odbrane Srbije


Prema podacima sa “Flajt radara”, američki avioni su poleteli iz vazduhoplovne NATO baze Avijano u Italiji. Potom su obalom uz Albaniju, preko Crne Gore, stigli u Bosnu i Hercegovinu, gde su kružili dok se vežba “Slovenski štit” izvodila kako na Pasuljanskim livadama, tako i na Batajnici.

Avion je leteo uz Drinu, zatim pored Tuzle i Doboja i onda nazad. Takođe letova je bilo i prema Vlasnici.

https://tvfront.rs/ovo-su-nebeski-osmatraci-srbije-pogled-iz-rumunije-i-kosova-i-metohije/

Inače taj avion se posle leta nad Bosnom, preko Crne Gore nastavio let ka Tirani, gde je sleteo.

Nakon toga, izviđački avion viđen je iznad Tirane, a potom je leteo iznad teritorije Kosova i Metohije, Severne Makedonije, gde je najviše kružio između gradova Štip i Kvadarci, zatim Gnjilana i Prištine, a najviše letova napravlejno je bilo iznad Đakovice, pre nego što se avion vratio u Tiranu.

Naravno Rusi su posle završetka vežbe pancire i deo S-400 koji su dovezli vratili nazad u Rusiju, a mit o tome da je on ostao u Srbiju poslužio je u paranosanju pojedinih analitičara da Srbija skriva ovaj sistem u Srbiji, naravno bez utemeljnih dokaza i osnova.

Raketni sistemi Pancir S-1 i S-400 dopremljeni su 24.oktobra u Srbiju, kako bi se upotrebili u zajedničkoj vojnoj vežbi “Slovenski štit” koja će se realizovati u rejonu aerodroma “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović” na Batajnici i na poligonu “Pasuljanske livade”, uz angažovanje i ostalih jedinica iz sastava Ratnog vazduhoplovstva i protvvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije. Kako je tada najavilo Ministarstvo odbrane navedeno, cilj vežbe je obrazovanje i upotreba zajedničke grupacije PVO Vojske Srbije i Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije u protivvazduhoplovnoj odbrani teritorije i snaga vojske od izviđanja i dejstva neprijatelja iz vazdušnog prostora, kao i obučavanje i uvežbavanje komandi i jedinica za pripremu i izvođenje operacije PVO.

Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

RC-12 Guardarail

Ime datira iz 1970-tih godina prošlog veka kada su u NSA dobili prve rezultate na porudžbinu sistema za presretanje protivničkih radio-veza. Za konfiguraciju uzet je poslovni avion „kinger 90“.

Već tad ovi avioni korišteni su za izviđanje duž granica blokovske podele u Evropi.

Avion je od sredine 1980- tih pa do kraja 1990-tih imao niz modifikacija.

Inače ovaj avion tokom građanskog rata na prostoru eks SFRJ postao je naš satri znanac, koji je poleteo iz mađarske baze Tasar

Taktičko Tehnički podaci

Proizvođač: Beach aircraft

Namena: Avion za elektronsko i radio-tehničko izviđanje

Pogonska grupa: Dva turboelisna motora Pratt and Whitney jačine svaki 634 kW

Dimenzije: dužina 13,34m. razmah krila, 17,63 , visina 4,57 m

Masa prazan 3.327 kg

Vrhunac leta 10.000 m

Nosivost 1.043 kg

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *