Прелет два стратешка бомбардера Б-1Б Лансер америчког ратног ваздухопловства који су полетели из базе Ферфорд у Великој Британији запалио је регион посебно БиХ. Док су Срби прелетање изнад БиХ схватили као провокацију, други пре свега у Сарајеву су са одушевљењем поздравили тај лет и представили га као дипломатију бомбардера.
Сарајевски аналитичари цео дан са усхићењем причају о овом бомбардеру као главном адуту против Србије и Републике Српске апострофирајући његове убојне карактеристике и могућности ношења прецизног наоружања.
“Руководство РС треба схватити овај прелет као егземпларан примјер “дипломатије топовњача”, али у овом случају дипломатије бомбардера”, изјавио је за Аваз Деан Џебић војни аналитичар из Сарајева за Аваз
Иначе ови бомбардери Б-1Б су иначе денукелризовани и за сада једино могу да носе конвенционалне крстареће ракете и прецизна убојна средства.
Борбену примену овај бомбардер имао је иначе у операцији Пустињска лисица, иначе краткотрајно бомбардовање Ирака у децембру 1998 године. Четири месеца касније овај бомбардер појавио се на небу изнад Савезне Републике Југославије. Над СРЈ укупно је кориштено 8 бомбардера Б-1Б из састава 77. бомбардерске есакдриле “Ратни орлови”. У питању је била верзија Блок Д. Иначе избор није био случајан јер су летелице те ескадриле прошле програм конверзије ЦМУП који су омогућили авионима да осим нукеларних обављају и чисто коневнционален задатке.
Типична мисија на небу изнад СРЈ трајала је 7-8 сати. Бомбардери Б-1Б су носили 84 авио бомбе Мк-82, касетне авио бомбе ЦБУ-87, ЦБУ-89 и ЦБУ-97Б, као и ношење 24 ГПС вођене бомбе ГБУ-37 ЈАДАМ. Бомбардери су над СРЈ обавили 90 мисија нападајући циљеве где није била потребна велика прецизност. Борбене мисије су водили са мањих висина па су се сусрели и са југословенском ПВО
Данко Боројевић, Драги Ивић, Жељко Убовић и Зоран Вукосављевић у својој књизи “Нембески штит са земље, самоходни ракетни систем 2К12Куб-М/Квадрат на страни 189 описали су сукоб ракетног система КУБ и бомбардера Б-1Б Лансер. Поменути догађај догодио се како аутори наводе 2. априла 1999 изнад северне Србије где је посада Б-1Б Лансер одрадила једну мисију бомбардовања. Када су завршили мисију један од спремника за бомбе се није затворио. Летелица је уочена нишанским радаром и лансирана је ракета са ракетног система КУБ. Прва ракета је промашила летелицу, лансирана је и друга којој је посада Б-1Б умакла. У том маневрисаљу посада бомбардера потрошила је доста горива и нису могли да се врате на свој матични аеродром Ферфорд у Великој Британији него су изнад Немачке подигнуте авио цистерне и летелица је допуњена горивом. Да несрећа буде гора током мисије бомбардењр је ударио гром и одвалио део хоризонталног стабилиазтора.Четворица аутора наводе да се радило о бомбардеру са ознаком 85-0075 који је 11. априла због механичких проблема напустио базу Ферфорд и одлетео у САД на оправку. Из ове књиге се може сазнати и да су бомбардери Б-1Б имали радарске мамце АН/АЛЕ-50. О сусрету са ракетним системом КУБ своје искуство описао је и генерал Джон Джампер пензионисани амерички генерал ваздухопловства који описује да су авиони летели преко Црне Горе и да су их тамо пратили осматрачки радари изнад Јадранског мора. Джампер наводи да су на њих летеле ракете ракетног исстема КУБ, али су оне погађале вучне мамце АН/АЛЕ-50 на задњем крају летелице.
Иначе једнице електронског осматраља Војске Југославије наводе да су посаде бомбардера Б-1Б избацили на СРЈ односно територију Србије око 500 тона убојног терета.