БОРБЕНО ОКЛОПНО ВОЗИЛО ВОЛАТ 2: БЕЛОРУСКИ ЏИН ПО ЗАПАДНОМ ОБРАСЦУ! ФОТО

Foto: Shutterstock

Белоруска армија као наследница Совјетске армије после распада СССР-а наследила је велики број оклопних транспортера фамилије БТР 60. 70 и 80. С временом у оперативној употреби остала је верзија БТР-80.

Међутим, ова совјетска оклопна возила имала су низ недостатака, од конструкције, оклопне заштите, искрцавања посаде, ергономије до мотора, који је иза . Совјетски конструктори предност су давали проходности и амфибијским својстима у односу на оклоп и ватрену моћ.

Нужно је било набавити ново оклопно возило точкаш. Како је због белоруског председника Алескандра Лукашенка, који је на листи санкција Запада, куповина западних оклопних возила је била мисаона именица, нити су светски произвођачи хтели да у томе учествују , а у Русији што се тиче нових оклопних транспортера точкаша није било ничег новог осим наследника БТР-80 као БТР-90 и БТР-82 одлучено је да је време да се ослоне на сопсотвене снаге и решење је нађено у производњи и модификацији постојећих оклопних транспортера.

Тако је настао „Волат“ или на белоруском „џин“,ново оклопно возило. Посао израде чистог домаћег белоруског оклопног транспортера поверено је Минској фабрици трактора (МЗКТ). Његова индустријска ознака је МЗКТ-690003.

Foto: Shutterstock

Ова фабрика осим по тракторима позната је по изради тешких камиона и тегљача.

Прво је настао „Волат 1“ као противминско заштићено возило MRAP конфигурације 4х4 које је јавности приказано 2016. године.

Међутим, то није било довољно и нужно је било направити ново оклопно возило, само где би се користила западна школа, а не руска као што би неко очекивао. Тако је и настао Волат В2 који је пратио дизајн западних оклопних возила.

Мотор се налазио на предњем делу, док се транспортни део налазио на задњем делу са укрцно/искрцном рампом,

Све оно што није ваљало на конфигурацији 8х8 БТР-80 је исправљено: мотор напред, јачи оклоп, више простора за смештај посаде и искрцног одељења, јаче наоружање.

Волат 2 развијен је био као приватан подухват компаније са надом да белоруска војска добије први домаћи оклопни транспортер, али и за потенцијални извоз. Промоција овог оклопног возија и то јавна била је 2021. године.

Пошто је Белорусији била потребна помоћ у изради државе која има иксуство са западним школом израде оклопних возила точкаша, а да није са Запада, решење је нађено у Кини, са којом Белорусија има одличну војнотехничку сарадњу и са којом је развијен ракетни систем Полонез М.

Foto: Shutterstock

Наоружање

На први Волат 2, односно прототип поставњена је била модеризована двочлана купола са борбеног возила пешадије БМП-2 са аутоматским топом 2А42 калибра 30 мм. Топ је стабилисан, а поред топа уграђен је и коаксијални митраљез калибра 7,62 мм и лансер противоклопних ракета „Конкурс“.

Од 2022. ово борбено возило точкаш добио је кинеску беспосадну куполу са топом калибра 30 мм и домаћу беспосадну куполу „Андонук“ коју је развио Конструкторски биро „Дисплеј“ из Витебска. Главно наоружање могу бити тешки митраљези ПКТ , НСВТ , митраљези Корд и монтирани бацач граната АГС-17.

Оклопна заштита

Што се тиче података о предњој чеоној заштити указује се да тело може да издржи поготке калибра до 12,7 мм, а на боковима 7,62 мм и делова артиљеријских граната које експлодирају до 300 м од возила.

Возило има противминску заштиту, дупли под. Како се наводи Волат 2 може да издржи експлозију еквивалента јачине 6 кг ТНТ-а било где испод трупа или испод било ког точка. Постоји НБХ систем заштите за посаду и пешадијско одељење.

Foto: Shutterstock

Погон

Волат 2 покреће дизел мотор Weichai WP13.480AD  кинеске производње јачлине 480 Коњских снага који на отвореном путу развија брзину од 110 км/х. Од 2022 уграђује се и јачи дизел мотор WP13.550 од 550 коњских снага са којим је могуће развити брзину од 125 км на час.Мотор се налази на предњој страни трупа. Трансмисију чини мењач са шест степени преноса. Оно што је интересантно јесте да се ова два мотора производе по лиценци у Белорусији.

Мотор и мењач су уграђени као један модул и могу се уклонити и заменити у теренским условима. Возило је конфигурације 8х8 што значи осма погонских и осам вучних Волат В2 је опремљен централним системом за надувавање гума и рун-флат гумама. Возило може да креће уназад максималном брзином од 20 км/х када су му све гуме пробушене или оштећене. Такође има уграђено витло за извлачење капацитета 10 т.

Foto: Shutterstock

На Волату 2 уграђен је и мали дизел генератор, који напаја све виталне електричне системе када је главни мотор искључен. Ово омогућава да возило остане у стању приправности за борбу у дужем временском периоду са искљученим главним мотором. Волат В2 задржава неке од својих борбених способности када је главни мотор оштећен током борбе. Волат В2 је у потпуности амфибијски.

На води га покрећу два водена млаза. Може да пређе унутрашње пловне путеве, као што су језера и реке. Штавише, ово оклопно возило може се самостално користити са амфибијских јуришних бродова и пливати од брода до обале. Постоје две уграђене аутоматске пумпе, које се аутоматски активирају када се вода открије у возилу.