Jedini preostali nosač aviona ruske mornarice, Admiral Kuznjecov, naišao je na brojne tehničke probleme od kada je pušten u upotrebu. Zbog poteškoća u održavanju i mehaničkih kvarova, ovaj brod možda više nikada neće isploviti.
Nosača viona Admiral Kuznjecov (standardni deplasman 46.540 tona, maksimalni – 61.390 tona) porinut 1985. godine, u poslednjim godinama SSSR. Istovremeno, Sovjetski Savez, za razliku od Sjedinjenih Država, koje su tokom više decenija ovladale vojnim operacijama na nosačima aviona, prvenstveno se fokusirao na kopnenu vojnu moć, što je odložilo ozbiljan razvoj flote nosača aviona u SSSR.
Navedeni brod je imao za cilj da projektuje sovjetsku pomorsku moć i služi kao simbol moći. Međutim, od samog početka naišao je na brojne tehničke poteškoće i nedostatke u konstrukciji. Najznačajniji problem bio je pogonski sistem broda. Za razliku od savremenih nuklearnih nosača aviona, Admiral Kuznjecov kao gorivo koristi mazut, što ograničava radni domet broda na samo 45 dana (autonomija plovidbe) bez održavanja. Pored toga, kada gori, proizvodi gust crni dim, što olakšava otkrivanje broda i dodatno smanjuje njegovu efikasnost.
Tokom rada redovno je nailazio na razne kvarove, od kvarova na motoru do poteškoća sa brodskim elektrosistemima. Često su ga morali pratiti tegljači. Održavanje je bilo stalni problem i često se odlagalo dok se ne izvrše popravke, a zastarela tehnologija je pogoršavala stvari, otežavajući održavanje u radnom stanju.
“Admiral Kuznjecov je doživeo nekoliko nesreća visokog intenziteta koji su dodatno ograničili njegove operativne sposobnosti. 2018. godine, prilikom udesa u suvom doku, dizalica je pala na palubu i pričinila značajnu štetu. Nosač je takođe pretrpeo brojne požare, uključujući veliki požar 2019. godine koji je rezultirao gubitkom života i velikom štetom. Ovi incidenti naglašavaju tekuće probleme sigurnosti i sigurnosti koji muče brod“.
Još jedan kritičan tehnički problem kojisu navedeni jesu zastareli sistemi za lansiranje aviona sa nosača aviona. Za razliku od savremenih nosača aviona koji koriste katapulte, Admiral Kuznjecov koristi skakaonicu, koja ograničava tipove i težinu aviona, smanjujući ukupnu borbenu efikasnost broda.
Sukob u Ukrajini i sankcije Zapada negativno utiču na sposobnost Rusije da popravlja, održava i modernizuje svoj nosač aviona, jer ograničavaju pristup kritičnim komponentama i tehnologijama. Štaviše, došlo je do kašnjenja u finansiranju radova na brodu, koji je na popravci od 2017. godine.
“Najnoviji izveštaji pokazuju da je Admiral Kuznjecov napustio suvi dok početkom 2023. godine, ali je i dalje potreban opsežan rad pre nego što se vrati u operativni status. Konflikt koji je u toku u Ukrajini i međunarodne sankcije su opteretile resurse Rusije, utičući na njenu sposobnost da završi neophodne popravke i nadogradnje. Finansijski i logistički problemi i dalje ometaju napredak. Pored toga, nosač se suočio sa brojnim drugim tehničkim problemima, uključujući starenje motora, mehaničke kvarove i bezbednosne probleme. Ova pitanja komplikuju proces popravke i izazivaju sumnje u buduću operativnu održivost plovila.”
Sumnja se da će Rusi, uprkos njihovim naporima, uspeti da vrate nosač aviona u službu u bliskoj budućnosti. Održavanje zastarelog nosača aviona je glavobolja. Ali uprkos poteškoćama, Moskva nastavlja da ulaže u „Admiral Kuznjecov“, verovatno da bi zadržala izgled pomorske sposobnosti i projektne moći na svetskoj sceni.“Dok Rusija nastavlja da se bori sa ovim pitanjima, budućnost Admirala Kuznjecova ostaje neizvesna. Ali njegova istorija služi kao opomena o poteškoćama koje su inherentne u održavanju moderne mornarice pod tehnološkim i ograničenim resursima”.
Sve vi znate
Tišina partijac i ljubitelju centralnog komiteta KP SSSR-a! Ahahahahahaha.
Mitomane komunistički!
Rusija nije ni bila pomorska sila,zar ne??i šta će njoj nosač aviona?A sto se tice komunizma mislim da je bolji nego robovlasnicki kapitalizam..nema sada komunizma, pa kako svet živi?sve bivše zemlje komunizma su u ropstvu mmf i svetske banke…
Da, baš. Ljudi iz bivših komunističkih zemalja kupuju NOV auto svake 5. godine, min 2x godišnje putuju na odmore po svetu, lepo žive i ne nerviraju se da li će završiti u nekom gulagu ako komšiji, partijskom funkcioneru ne kažu dobro jutro. Baš se vidi tendencija da se žele vratiti pod Rusku šapu i u diktaturu komunizma!
Staro željezo otkupljujemo!
rusko plovece korito
…
kaze jedna legenda, ovako
…
zasto ruski mornari stoje nacickani pored ograde broda i pecadu ribovi?
…
zato sto im dojadilo da jedu krompir i kupus, hahaha
…
ali… ima tu jos nesto
…
chim upecadu ribova, oma ga zivog pojedu, inace ima da im otme kapetan i oficiri i da od tog prave veceru
…
hahahahahahahah
…
kakva beda, kakav jad
…
inace, koliko znamo, ova ruska sklopocija ide na naftu, ugalj, drva…
ej, rusofili, ajde pokrenite peticiju
…
da nam vas voljeni obozavani kaplar Putko pokloni ovo korito
…
naravno, prvo da platimo kaobajagi popravak, ko za one krseve od MiG-ova
…
posle toga, mozemo da ga parkiramo uz Moravu, nek plovi gore dole…
Ne dipr usrašo.
je li, jel krivo sto nema ruskih tankova na obali Dunava
…
ihhhh
…
kad ce vec jednom da dodju ti Rusi?