Авиони F-16 Fighting Falcon лете од 1978. године и још увек су оперативни и производе се за Сједињене Државе и савезничке земље.
То је дуг век за борбени авион, али захваљујући различитим модернизацијама и варијантама, овај авион је оспособљен да се носи са другим четвртојгенерацијским или чак неким петогенерацијским ловцима.
Од увођења у оперативну употребу, F-16 је произведен у великом броју, са више од 4.600 направљених апарата до јуна 2018. године. Производња је настављена и наредне године, па су нови авиони излазили са производних трака из Гринвила у Јужној Каролини. У почетку је F-16 био произведен у фабрици Lockheed Martin у Форт Ворту у Тексасу, али је производња измештена како би се ослободио простор за производњу F-35 авиона 2017. године.
F-16 авиони су данас и даље у великој употреби, иако су потиснути од стране авиона пете генерације као што је F-35.
Они су важан фактор у офанзивним и дефанзивним дејствима САД а имају и значајан удео у војној индустрији. Производња једног авиона кошта десетине милиона, а један сат лета кошта десетине хиљада долара у одржавању, иако су трошкови само један од фактора у дугој историји авиона F-16.
Где се сада производи F-16?
Авион F-16 Fighting Falcon започео је развој на крају Вијетнамског рата, дизајниран са лекцијама извученим из тог конфликта. Програм је настављен током раних 1970-их, што је довело до разних варијанти концептуалних дизајна пре него што је изабрано финално решење. Прототип YF-16 компаније General Dynamics започео је опитне летове 1973. године, а авион је ушао у оперативну употребу 1975. године. Производња је брзо почела у фабрици у Форт Ворту, али је премештена у Јужну Каролину како би се ослободио простор за производњу F-35.
General Dynamics је био главни испоручилац авиоан који је био одговоран за дизајн и производњу F-16, који је брзо постао доминантан ловац у ваздухопловној флоти САД. Док је главна производња F-16 авиона била у Тексасу, лиценце за производњу биле су дистрибуиране савезницима широм света. Тако је турска ваздухопловна индустрија производила своје F-16 авионе у Анкари. Слично, Корпорација ваздухопловства Ј. Кореје производила је серију F-16 авиона у својим капацитетима. Белгија, Данска, Норвешка, Холандија и Индија су такође радиле исто. F-16 лети у неколико савезничких земаља, али само неки од њих има сопствену производњу, док већина набавља ове летелице из САД.Раних 1990-их, General Dynamics је продао свој посао производње авиона корпорацији Lockheed, која је касније постала Lockheed Martin након што је компанија спојена са Martin Marietta неколико година касније. Од тада, Lockheed Martin је главни произвођач F-16 авиона код куће и у свету. Након премештања производње у своју фабрику у Гринвилу, Lockheed је поново започео производњу са Block 70 а до краја 2020-их произвешће најмање 128 апарата F-16.
F-16V Viper bi bio dobra zamena za J22 Orao.
Su 34 je bolji avion a i jeftiniji je od F16
Jedan se zakoprco u Mačvi
Koliko se migova i ostalih kanti zakoprcalo po konfliktima sirom sveta?Taj f-16 je oborio par nasih 1999.pa o tome ne pricate nego se uhvatili ona dva aviona koje smo oborili.Vise vojska Rep.Srpske oborila nato aviona 1996 nego mi 1999.Cutite molim vas.
Ko ti to kaze da je oboreno samo dva to sto su padali u okolnim zemljama gde se nalaze nato snage koje su cistile i kupile svaki šraf neznači da nije jos oboreno ili bar pogodjeno još nato letelica.
… proizvode i Japanci neki slični Micubiši.