АМЕРИЧКИ ИЗВИЂАЧИ НА НЕБУ ИЗНАД СЕВЕРНЕ КОРЕЈЕ: ОВО СУ ТРИ ЛЕТЕЛИЦЕ СА КОЈИМА СЕ ОСМАТРА СЕВЕР КОРЕЈСКОГ ПОЛУОСТРВА

Foto: Printscreen Youtube

Северна Кореја издала је упозорење да не гледа баш наклоно на извиђачке прелете америчких летелица и стратешких беспилотних летелица, као и да ће у блиској будућности почети да обарају те летелице.

О осталом Пјонгјанг се није изјашњавао.

Међутим, евидентно је да су се побројане летелице интензивно користиле и у осматрању истока Европе и саме Украјине, до 24. фебруара 2022. године, односно до дана када је и почео рат.

Северна Кореја је побројала неколико летелица које је уочила да осматрају њену територију из правца Јапанског и Жутог мора.

Тако су уочене летелице: RC-135W, стратешка беспилотна летелица RQ-4B Global Hawk, U-2S.

RC-135

РЦ-135 су авиони за електронско извиђање стари више од 40 година, али су опремљени тренутно савременом електроником. За основу овог авиона узет је путнички авион Боинг 707, који су затим преправљени да се у њих смести велика количина електронске опреме. Сви авиони са којима располаже америчко РВ смештени су у бази Офјут у Небарски. Ради се о броју од 20 авиона RC-135 који припадају 55. пуку. Оно по чему су ови авиони препознатљиви јесу велика кућишта на трупу летелице у којима је смештена електронска опрема, а које пилоти називају „хрчкови обрашчићи“ због какрактеристичних избочна на боковима трупа. Главину флоте чине 18 авиона RC-135В/W познати и као Rivit Džoint са системима за надзор над изворима електромагнетских емисија на домету од 240 километара. Средства за ЕИ су увезана са два система један за извиђање средстава веза и један за електромагнетне емисије, а првенствено се то односи на радарске уређаје. У свим оружаним сукобима и оно што је претходило њимаRC-135В/W сматрани су истуреним ушима обавештајаца.

Тактичко технички подаци:

Намена: авион за електронско извиђање

Посада: 4+ потребан број оператера за конкретан задатак

Погонска група: Четири турбовентилаторска мотора Pratt and Whitney TF-33-PW-102

Димензије: дужина 46,61 м, размах крила 44,42 м, висина 12,93 м, површина крила 279,64 м

Масе: празан 77565 кг, максимална у полетању 152,410 кг

Перформансе: максимална брзина 885 км/х, врхунац лета 10.670 м, време трајња лета 11 часова, трајање лета са једном попуном горива 20 часова.

Foto: Printscreen Youtube

RQ-4 Global Hawk

RQ-4 Global Hawkје настао као замисао америчке одбрабмене агенције  DARPA за осматрање на великим висинама и удаљеностима, Један од седам прототипова прелетео је 2000 године Атлантик, а годину дана касније и Тихи океан. Срце ове беспилотне летелице чине сензори за извиђање, поверљив пакет састављен од радара са синтетичком антеном и индикатором покретних циљева, електрооптичких и ИЦ уређаја, као и ГПС и ИНС навигациони систем. Прва борбена употреба овог дрона била је над Авганистаном 2001. а кориштен је и у Ираку 2003. Овај дрон израђен је у две варијанте. Према једно РQ-4А завршен је у фебруару 2003, а наканадно у наредним годинама и РQ-4Б са већим трупом за смештај електронике. Главни стајни трап је премештен у посебна кућишта под крилима. Овај дрон се користи као уређај за електронско извиђање.

Тактичко технички подаци за РQ-4Б

Произвођач: Northop Grumman Integrated Systems

Намена: Извиђачка беспилотна летелица

Погонска група: турбовентилаторски мотор Alison Rolls -Royce AE 3007H

Димензије: дужина: 14,5 м, висина 4,64 м, размах крила 39,89 м

Максимална маса при полетању 14.630 кг

Макисмални корисни терет: 1.361 кг

Foto: Printscreen Youtube

U-2S извиђачки авион

Ради се о авиону који има веома бурну и дугу историју. Авион који је доживео низ модификација и верзија, али је опстао и у ери дронова, а поново захваљујући новом Хладном рату који је освануо после анексије Крима 2014 доживео реафирмацију, посебно на северу Европе уз обале око Мурманска, и на Балтику, а од скоро и на Црном Мору. Последња верзија овог чувеног шпијунског авиона настала је у периоду 1994-1998 конверзијом летелица У-2Р. Ови авиони опремљени су широком палтом уређаја и електронских сензора, који се постављају у контејнере, а који се затим стављају у летелицу или каче. Пре свега то зависи од саме мисије за коју се ова летелица ангажује. Иначе дужина модуларних спремина износи 8,23 м. Стандардни осматрачки пакет ових авиона чине аеро-фото камере  HR-329, панорамска дигитална камера IRIS-III која захвата 51,5 километара у дубину територије која је под опсервацијом. Ту су и радарски систем са антеном са синтетизованим отвором ASARS-2, вишесензорски електрооптички извиђачки систем SZERS за деневно аерофото снимање са преносом података у реалном времену са додатком MSEORS за сложене метеоуслове и ноћ, или три сензора за ЕИ и ПЕД. Подаци се из ових уређаја директно путем сателита шаљу током лета на обраду у земаљску контролну станицу..Унутар пилотске кабине застарели инструмети су замењени са три вишенаменска колор показивача. Ови авиони имају и GPS/INS навигациони систем и дигитализоване извиђачке уређаје. Летелице поседују и систем за истовремени трансфер података до две станице на земљи или у ваздуху, а авиони су увезани и у мрежу за отркивање циљева и навођење јуришне авијације.

Тактичко технички подаци:

Намена: Стратешки извиђачки авион

Посада. 1

Погонска група турбовентилатроски мотор General Electric F118-GE 101, потиска 83,9кН, гориво у унутрашњим резевоарима 3.469 кг

Димензије: дужина 19,20 м, размах крила 31,39 м, висина 5,09 м, површина крила 92,90 метара квадратних.

Маса: празан 7,258 кг, максимална 18.144 кг

Перформансе; брзина 0,8 маха, максимална брзина на висини од 20 км 764 км/х, врхунац лета 21.336м, трајање лета 10-12 часова, носивост 2.268 кг корисног терета.