ФРАНЦУСКА ПЛАНИРА ДА УВЕДЕ НОВИ НОСАЧ АВИОНА (PANG) ДО КРАЈА 2030-ИХ

Француска планира нови носач авиона под називом PANG (Porte-Avions Nouvelle Génération), који ће заменити постојећи Шарл де Гол. Овај будући носач авиона је део амбициозног програма модернизације француске морнарице и имаће напредне технолошке карактеристике и капацитете у складу са потребама савременог ратовања. Одлука је донета 2018. а данас имамо и представу како ће носач изгледати. План је да буде завршен крајем 4 деценије овог века, а до 2080. ће служити.

Носач ће имати летну палубу површине 17,000 м² и хангаре који могу да приме око 30 авиона типа Rafale и будућих ловаца NGF, уз два авиона Hawkeye и до шест средњих хеликоптера. Планира се и компатибилност са америчким авионима као што су F/A-18E/F Super Hornet, F-35C Lightning, и CMV-22 Osprey. Два лифта за авионе налазиће се са стране палубе и могуће је да ће сваки моћи да пренесе по два Rafale из хангара, који ће се простирати на два нивоа и обухватати око две трећине дужине брода.

Овај пројекат, вредан између 6 и 8 милијарди евра, тренутно је у фази анализе ризика и изводљивости, која се одвија од 2021. до краја 2025. Прелиминарни дизајн је завршен почетком 2023. Након тога је започела фаза дефиниције програма која траје до краја 2025. године. Прва верзија дизајна представљена је 2020. али је током 2022. значајно модификована.

СПЕЦИФИКАЦИЈА:
  1. Величина и капацитет: PANG ће бити дужине око 300 метара, значајно већи од Шарла де Гола. Моћи ће да носи до 30 борбених авиона, укључујући нову генерацију француско-немачких борбених авиона, као и беспилотне летелице.
  2. Нуклеарни погон: Као и Шарл де Гол, PANG ће имати нуклеарни погон, што ће му омогућити дуже операције без потребе за честим снабдевањем горивом. Француска је једна од ретких земаља, поред САД, која је изабрала нуклеарни погон за своје носаче авиона.
  3. Савремени катапултни систем: Биће опремљен електромагнетним катапултним системом (EMALS), сличним оном на америчким носачима класе Gerald R. Ford. Овај систем омогућава лансирање авиона брже и са мањим оптерећењем на структуру летелице.
  4. Сензорске и одбрамбене технологије: имаће имати најсавременије радарске и противракетне системе како би се ефикасно одбранио од различитих врста претњи. Биће интегрисани и системи за електронско ратовање, као и напредни комуникациони системи.
  5. Оперативна употреба: Планира се да овај носач авиона буде у употреби до 2080-их, а његова изградња и комплетирање су планирани за крај 2030-их. Очекује се да PANG омогући Француској да задржи своје глобално војно присуство и допринесе операцијама НАТО-а.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *