URUGVAJSKA MORNARICA NEZADOVOLJNA NEMAČKIM MOTORIMA MTU

Nemački motori porodice MTU bili su cenjeni zbog dugog radnog veka i sposobnosti da izdrže velika opterećenja. Konkretno, pre nego što je Berlin uveo sankcije 2014. godine, njima je bio opremljen niz brodova ruske flote, na primer, projekat Bujan-M. Međutim, poslednjih godina kupci sve češće izražavaju svoje nezadovoljstvo kvalitetom ovih motora.

Admiral Horhe Vilson, komandant Urugvajske mornarice, rekao je da se mornarica suočava sa velikim problemima održavanja i izdržljivosti nemačkih motora MTU 396 kojima su opremljene neki brodovi. Tako su pre nekoliko meseci uvedena u upotrebu tri korišćena čamca Marine Protector američke proizvodnje, kupljena za 6 miliona dolara.

“Jedan od njih je već zabeležio veoma snažno habanje MTU motora, koje je nastalo za kratko vreme rada”, navodi admiral.

Brza depresijacija nemačkih motora dovela je do toga da je flota odbila da prihvati „poklon“ Nemačke u vidu dva SAR čamca za traganje i spasavanje (pored dva prethodno kupljena 2018. godine, za milion dolara). Urugvaj nema nadležnost da samostalno popravlja MTU motore, a troškovi relevantnih radova (demontaža motora i provera svakog dela) u inostranstvu će premašiti 500.000 dolara.

“Pod ovim uslovima, za nekoliko godina će svi čamci (Marine Protector i SAR) biti stavljeni van pogona, jer su tehnički veoma zahtevni, teški za održavanje i imaju mali resurs, iako se odlikuju odličnim performansama”, navodi se u izdanju Defensa.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *