Опште је познато да Турска има интерес за куповину 40 авиона Eurofighter Typhoon, с обзиром да сумњају да им САД неће продати упоредив број авиона F-16 Block-70. Ова сумња је последица повезивања Турске са Хамасом, признатом терористичком организацијом, у комбинацији са њиховом хитном потребом да унапреде флоту старих борбених авиона својих ваздухопловних снага.
Међутим, када је у питању обезбеђење авиона Eurofighter Typhoon, председник Ердоган наилази на препреку. Задобити подршку Немачке и канцелара Шолца показало се као изазов.
Занимљиво је да се у турској потрази појавио савезник. Немачки синдикати се окупљају иза настојања Турске да обезбеди авионе, вођени забринутошћу због потенцијалног губитка радних места ако се уговори за летелице не успоставе и не изврше.
Производња авиона Eurofighter Typhoon укључује конзорцијум из Немачке, Велике Британије, Италије и Шпаније, представљени преко Airbus, BAE Systems, и Leonardo.
Турски министар одбране Јасар Гулер изјавио је да су у току преговори са Британијом и Шпанијом о куповини “Тајфуна”. Међутим, Немачка се показала отпорном на тај изазов.
На недавном састанку у четвртак, Гулер је о томе разговарао са својим британским колегом Грандом Сапеом у Анкари. Њихова заједничка нада лежи у убеђивању Немачке да ревидира свој захтев, јер то тренутно омета потенцијални договор о продаји још једног комплета авиона Саудијској Арабији.
Према MTU Aero Engines, водећем произвођачу авионских мотора, уговори о производњи авиона Eurofighter су од кључне важности за будући опстанак одбрамбене производње у Немачкој. Портпарол је указао на хитност, рекавши: „Ускоро се морају извршити неопходна прилагођавања како бисмо осигурали да наше позиције буду спремне за будућност. Ово захтева поуздано планирање, посебно у војном сектору, у вези са будућношћу произвидње авиона Eurofighter. Започињање уговора за његов даљи развој пре истека овог периода је од суштинског значаја.”„Завршетак програма Eurofighter ће изазвати значајна отпуштања међу европском заједницом добављача високе технологије за неколико година. Кључно је сачувати ове квалификоване раднике и производна средства, са погледом на будући европски FCAS [Future Combat Air System].“
„Стручност инжењера посвећених сталном унапређењу “Јурофајтера” је непроцењива. Без одговарајућих могућности, ови професионалци се могу пребацити у друге секторе. Фокусирајући се на одрживи развој “Јурофајтера”, постављамо темеље за снажан утицај немачке ваздухопловне индустрије и њених добављача у будућим европским технолошким иницијативама.”
„За Европу је императив да ојача своју одбрамбену моћ. Због тога се не смемо ослањати углавном на ресурсе САД као што смо у последње време.”
Изгледа да све зависи о немачке владе и Шолца.