ПРОИЗВОДЊА СУ-57 ИДЕ ЗНАТНО СПОРИЈЕ, АЛИ НИЈЕ ПРЕКИНУТА УПРКОС САНКЦИЈАМА

Развој руског ловца пете генерације Су-57 суочио се са бројним кашњењима, која су делом проузрокована ратом у Украјини и западним санкцијама. Ове санкције су ограничиле набавку микрочипова и других компоненти неопходних за главне сензоре и дисплеје у кокпиту авиона. Да би надокнадила та кашњења, Русија је појачала производњу ловачких авиона четврте генерације, попут Су-30СМ2 и Су-35С.

Неке процене кажу да су кашњења само привремена, јер је Министарство одбране Русије 2019. године наручило производњу 76 авиона Су-57, са планом да до 2028. године три пуне ваздухопловне ескадриле буду опремљене овим авионима. Поред тога, руска влада је најавила повећање наруџбина и план да се до 2024. године удвостручи производња Су-57, са циљем испоруке више од 20 авиона у тој години.

Руски најнапреднији борбени авион Су-57 се производи у Авијацијском заводу Комсомолск на Амуру на Далеком истоку Русије. Према подацима државне компаније „Уједињена ваздухопловна корпорација, нова серија ових авиона је испоручена и већ се налази у оперативним ваздухопловним базама. Извештаји наводе да су пилоти и инжењери веома задовољни перформансама авиона.

Изгледа да је Русија решила већину технолошких проблема и потешкоћа у ланцу снабдевања. У међувремену, Конструкторски биро Сухој наставља да ради на побољшању и проширењу функционалности авиона, као и на изградњи инфраструктуре за даље проширење производње.

Иако је авион Су-57 први пут полетео 2010. године, до данас је произведено мање од 40 примерака. Овај спор темпо производње настао је као последица технолошких кашњења у конструкцији и развоју. Ситуација је додатно погоршана западним санкцијама, које су ограничиле приступ појединим компонентама.

КАРАКТЕРИСТИКЕ СУ-57

Што се тиче стелт способности авиона, западни стручњаци процењују да је радарска рефлективна површина (RCS) Су-57 око 0,5 квадратних метара, што је значајно више у поређењу са авионима класе F-35, и више наликује карактеристикама ловачких авиона четврте генерације. Авион би требао да буде способан да лети значајно дубље у противничкој територији неопажено. Истина, авион смо недавно виделу у акцији изнад Украјине. Ипак, тада је оборио руски БПЛ С-70 „охотник“ са којим лети у пару.

Западни извори признају да је Су-57 изузетно маневрабилан авион, као и већина борбених летелица произведених од стране компаније Сухој. Његова способност векторисања потиска у свих 360 степени омогућава му да изводи аеродинамички захтевне маневре у ваздушним борбама.

Што се тиче његових електронских система, Су-57 користи интегрисане модуларне борбене системе. Главни радар је у носу авиона, N036-1-01 X-band. Поред тога, постоје два бочна AESA радара N036B-1-01 X-band. Они су уграђени у предњи део трупа. То значајно повећава угаону покривеност радара и омогућава авиону да детектује циљеве из већег броја праваца.

Ова комбинација система чини Су-57 технолошки веома напредним борбеним авионом. Ипак, он има ограничења у погледу стелт способности и укупне радарске видљивости. Нарочито у поређењу са западним авионима пете генерације попут F-35.

Према извештајима, трошкови производње једног Су-57 износе око 35 милиона долара по авиону. То га чини приближно дупло јефтинијим од кинеског J-20 и знатно јефтинијим од америчког F-35, који је мањи и има само један мотор.

Један коментар на “ПРОИЗВОДЊА СУ-57 ИДЕ ЗНАТНО СПОРИЈЕ, АЛИ НИЈЕ ПРЕКИНУТА УПРКОС САНКЦИЈАМА

  1. Halo novinari fronta imate li imalo mozga,koje zapadne budale novinari,lansiraju ove gluposti radarski odraz su 57 je 0,015m,f35 0,02 a f22 0,005 što znači da su 57 može svojim radarom snage 40 KW može detektovati f 22 na daljini od 135 Km dok Awg77v1 može detektovati su 57 na rastojanju od 60 Km.Ukoliko su 57 koristi i L band radare onda zona detekcije doseže 160Km.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *