Министарство одбране САД и компанија Lockheed Martin још не могу да дођу до заједничког именитеља по питању пружања подршке авиону F-35 Joint Strike Fighter. Ово је објавила америчка публикација Breaking Defense, позивајући се на изворе у војним круговима Сједињених Држава.
Претходно је помоћник министра одбране за одрживи развој Кристофер Лоуман рекао да његов тим ради на сертификацији логистичког споразума, али је амерички Конгрес наложио да се споразум прошири или раскине. Главни камен спотицања је спор око трошкова одржавања авиона.
Пентагон је сада почео да развија нови уговор за одржавање авиона. Али мало је вероватно да ће ово питање бити решено пре краја 2024. године. Ловман тврди да је споразум неопходан за одржавање авиона америчке војске F-35 у америчким операцијама широм свијета.
У саопштењу из канцеларије америчког министра одбране Лојда Остина наводи се да ресор за сада обуставља преговоре са компанијом Lockheed Martin. Решење за насталу ситуацију је продужење постојећег једногодишњег уговора о одржавању авиона до марта 2024. године, са могућношћу продужења до јуна 2024. године. Продужењем уговора, странама ће се дати више времена да развију и дефинишу своје ставове и изнесу их у преговорима. Истовремено, не би требало утицати на одржавање самих летелица.
Цена продужења уговора још није јасна, али се зна да је Пентагон још 2021. године компанији Lockheed доделио уговор о одржавању вредан до 6,6 милијарди долара.“И даље гледамо на склапање уговора као на кључни начин за побољшање дугорочне доступности делова док повећавамо флоту F-35. Иако смо разочарани овом одлуком, остајемо посвећени партнерству са нашим клијентима”, изјава компаније Lockheed дата издању Breaking Defense.
Компанија је рачунала на склапање новог уговора, али је Канцеларија за одговорност владе САД идентификовала бројне проблеме који су били разлози за низак ниво спремности ловаца. Сада све зависи од тога колико брзо менаџмент компаније Lockheed може да промени начин на који одржава F-35.
Ф-35 Joint Strike Fighter спадају у најскупље авионе, са највише техничких грешака , које лете без проблема,углавном , у идеалним временским условима . Имају надимак ‘Свака длака им смета’. А, о скупом и сложеном одржавању и да не говоримо.
(Мр Пит & 12 ‘гуслача’)
I plus u forsažu se znaju zapaliti…