Шведска је пензионисала млазни тренажни авион Saab 105 (SK 60 ознака за РВ Шведске) након скоро 60 година службе.
Авион двомоторац са два седишта, један поред другог, који је први пут полетео 1963. гходине и који се придружио наоружању шведског ваздухопловства 1967. године, званично је повучен из употребе 18. јуна ове године.
„Толико нас је добро послужио – имали смо SK 60 у шведском наоружању од пре мог рођења. Служио је тако добро, али сада је стар“, рекао је заменик команданта ваздухопловства бригадни генерал Томи Петерсон за Janes и друге одбрамбене медије у мају.
Бригадни генерал Петерсон рекао је да ће SK 60 вероватно наставити да лети још неко време након званичног датума пензионисања. Ваздухопловство ће обављати прву фазу летачке обуке користећи турбоелисни авион Grob G120TP (ознака за РВ Шведске SK 14) који се сада уводи у употребу у ваздухопловној бази Малмен у Линћепингу. Након тога, борбени пилоти ће се пребацити у италијанску међународну школу за обуку у летењу (IFTS) у ваздухопловној бази Дачимоману на Сардинији, у складу са десетогодишњим споразумом потписаним у децембру 2023. године. Транспортни пилоти ће прећи у америчку морнарицу на обуку, а пилоти хеликоптера ће отићи у Немачку за даље усавршавање (као што је то случај већ 15 година).