ОВАКО ПИРАНА III САВЛАЂУЈЕ ВОДЕНУ ПРЕПРЕКУ НА ПОЛИГОНУ! ЗАШТО СЕ ОВО БОРБЕНО ОКЛОПНО ВОЗИЛО СМАТРА НАЈБОЉИМ НА СВЕТУ!

Пирана III је оклопно борбено возило точкаш које производи швајцарска фрима MOWAG која послује у склопу америчке компаније General Dynamics Land Systems. Стручњаци за оклопна бробена возила точкаше сматрају га једним од најбољих возила на свету јер је у целости амфибијски и без претходне припреме може да савлада водену препреку превозећи борбено одељење пешадинаца, са могућносшћу отварања ватре за време преласка воде.

Такође возило је постало препознатљиво и по томе што може да се користи у скоро свим екстремним температурним условима и савладава различите терене. По својој еласичности и спосбностима не заостаје нимало за финском Патријом. Посебност овог точкаша је хидропнеуматско вешање.

Конецепција смештаја возила изгледа на следћи начин:

Моторно одељење се налазу у предњем десном делу возила и потпуно је капотирано. место возача је напред са леве стране и има кровни улаз са поклопцем испред кога се налазе справе за осматрање. Иза возача налази се мсето командира возила који такође има свој отовор са поклопцем одозго за улазак са турелицом са осматрачким справама. На централном делу налази се у зависности од понуде даљински управљива борбена станица или двочлана купола са топом калибра 30 мм.

ФОТО: Телевизија Фронт

Задњи искрцни део намењен је борбеном одељењу. У унутрашнњости посада је окренута леђима бочним плочама оклопног тела возила. Изнад задњег дела на кровној плочи налазе се два правоугаона десантна отвора са поклопцима који се оварају ка бочним странама ради заштите посаде приликом искрцавања. На задњем делу возила налазе се врата за изалз укрног дела посаде. Задња плоча се може као врата отворити или спустити као искрцна платформа-рампа за излазак.

Број чланова посаде завиди од верзије Пиране III од тога да ли је у питању копнена или амфибијска варијанта. Максмилано у ово оклопно возило може да се смести 13 чланова посаде, а запремина износи 14 метара кубних корисног простроа у самом оклопњаку.

Укупна тежина оклопњака износи 5,5 тона корисног терета што омогућава да се на њега монтира било која купола или даљински управљива борбена станица било кога прооизвођача па и куполу са топом калибра 105 мм.

Возило је израђено од варених челичних плоча које омогућавају заштиту од метака калибра 7,62 мм,

Верзије Пиране III

Пирана III Ц оклопни транспортер, амфибија. Осим овог постоји командно возило, комуникационо, амбулантно, ПВО систем, Радарско осматрачка станица и самоходни топ калибра 105 мм . Оба возила због својих намена су конфигурације 10х10.

Ватрена моћ

У тексту ћемо приказати куполну верзију за ово оклопно возило. Таква купола је ЛАВ-30. Наиме у ову двочланску куполу уграђен је топ бушмастер Мк44 калибра 30 мм са двоструким храњењем и спрегнутим митрањезом калибра 7,62 мм. На куполи су са леве и десне бочне стране уграђени бацачи димних кутија по четири комада са свак стране калибра 76 мм. Брзина гађања топа је 250 метака у минути. Ефикасни домет панцирним зрном износи 1.500 м, са разорним 3.000 м. Купола је балистички заштићена калибра 7,62 мм се предње и 14,5 мм са растојања од 500 метара.

Ово оклопно возило покреће дизел мотор Катерпилар Ц9 снаге 294кW.

Оклоп

Оклопно тело направљено је електро варењем панцирних челичних лимова. Посебна пажња посвећена је балистичкој и противминској заштити уградњом додатног оклопа споља и противраспрскавајућег слоја унутар возила. Основна балистичка заштита је на Нивоу I STANAG 4569 заштита возила са свих страна од стрељачког наоружања калибра 5,56 мм и 7,62 мм. уградњом додатног оклопа балистичка заштита се подиже на Ниво 4 заштита возила са свих страна од панцирног зрна калибра 14,5 мм. Унутрашљост возила оболожена је заштитном облогом од парчадног дејства при евентуалном пробоју додатног и основног оклопа. Основна заштита од мина је на Нивоу 2а са додатним споља монтираним противминским оклопом, ниво заштите код саме експлозије мине тако и код мина са пентратором може се подивићи на Ниво 3а/2б заштита од експлозије мине са 8 кг ТНТ-а испод точкова и 6 кг испод возила. Постоји и опција угадње система активне заштите компаније СААБ.

Приказано амфибијско возило као што се може видети и на снимку Телевизије Фронт има два механички покретана водена џет пропулзора, аутоматски управљаним валобраном, урађајем за управљање са двоструким крмилом, заптивним поклопцима жалузима мотора, системом за хлађењем водом и пумпама за избацивање продрле воде. Припрема возила за пловљење се обавља аутоматско притиском на прекидач од стране возала, преко пнеуматских извршних органа. Возило на воденим препрекама постиже максималну брзину до 10 км на час.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *