Ратном Ваздухопловству Француске испручено је у 2024. само шест Рафала, док је стварни циљ 20 летелица
Француска компанија Дасо, најпознатија као произвођач борбеног авиона 4+ генерације Рафал, нашла се у проблемима за које ће многи проматрачи авиоиндустрије рећи да нису нимало неочекивани.
Како је признао сам директор Дасо Ерик Трапиер, Дасо ће тешко достићи циљ производње три нова Рафала месечно, што је управо Трапиер најавио у првој половини 2024 године.
“Радимо све што можемо како би испоруке нашим клијентима стигле на време, али стање је тренутно тешко и тако ће остати. То није само проблем Дасоа видели сте и објаве Ербаса и потешкоће у ланцу снабдевања у свим подручјима, изјавио је Трапиер, а преноси Дефенс Њуз.
We just flew on an @Armee_de_lair A400M with Rafale perfoming an aerial refuelling. They opened the ramp door at ~6,000 feet for us to see the Rafale 😎😮#PEGASE24 #PEGASE https://t.co/zz2mlZ1ukS pic.twitter.com/saoBkwaGXs
— JATOSINT (@Jatosint) July 24, 2024
Трапиер је такође открио да Дасо није успео надокнадити раније заостатке у наруџбама Рафала
“Циљ нам је да 2024. производимо два Рафалеа месечно, рекао је шеф Дасоа.
Иначе компанија Дасо испручила је у 2022 14 авиона, а 2023. само 13, а пошто продаје иде више него одлично створио се велики број наруџби нових авиона који би требали да буду испоручени.Ратном Ваздухопловству Француске испручено је у 2024. само шест Рафала, док је стварни циљ 20 летелица
Крајем јуна месеца на листи за испоруку лазе се 224 летелице типа Рафал од којих је њих 159 намењено за извоз.
До сада борбене авионе Рафал у свом наоружању имају: Египат 24 летелице у верзији Ф-3, а купљено ће бити још 30 авиона у верзији Ф-4, Катар 36 у верзији Ф-3, Индија 36 у верзији Ф-3, Грчка 24 од чега 12 половних у верзији Ф-3 и 12 купљених у верзији Ф-4 који требају бити испоручени. Хрватска 12 половинх рафала у верзији Ф-3.
Свој ред на Рафале у верзији Ф-4 чекају Уједињени Арпаски Емирати 80 и Индонезија 42, док преговори са Србијом о куповини 12 авиона још ниус закључени, а споразум би требао бити финализован наводно крајме августа или почетком септембра приликом посете француског председника Емануел Макрона Србији и Београду.
Такође и Индија жели да замени своје МиГ-29М морнаричком верзијом Рафала и то 26 примерака за свој носач авиона, док РВ жели чак 114 нових летелица, а ако буде закључен посао вредност уговора ће износити 20 милијарди долара.
Kakvi su ovi francuzi raspad sistema to nije normalno…
Koliko vidim od ovog posla nema ništa ili da se čeka 10-12 godina na isporuku Rafala što bi bilo veoma glupo a i na Rusiju i Kinu može da se zaboravi na isto toliko godina, zato lepo posle novembarskih izbora u SAD pokrenuti pregovore za F-16V Viper.
heheeeheh
otkad ja pricam da na Batajnicu treba da slete bar dvadeset F-16