Израелска борбена авијација по први пут од постојања јеврејске државе у 75 година напала је територију Јемена и то зону коју контролишу Хути блиски Ирану.
И овај пут као и кад је нападнут нуклеарни реактор Осирак 1980, седиште ПЛО у Тунису 1985, сиријски нуклеарни реактор на граници са Ираком 2007, поново је покренута операција напада на циљеве ван територије Израела и његовог блиског окружења (Сирија).
На мети се нашло складиште балистичких ракета и муниције Џабал Атан у близни Сане. Како се наводи напад су извели израелски борбени авиони F-15I Ra am летелица која је постала кичма свих израелских удара са дистанце.
Претпоставка је да летелице припадају 69. ескадрилу “Хапаташим” (Чекић) који су стационирани у бази Хацерим на југу Израела. Летелице су највероватније извеле напад из правца Црвеног мора. Опција да је Саудијска Арабија дала дозволу за прелет и бомбардовање је мало вероватно, мада и тај коридор не треба искључити-
Иначе израелска борбена авијација у последњих неколико година извела је вежбе летова од Израела до Кипра и од Израела до средине Медитерана и назад са чим се како се наводило увежбавао лет фиктивни до Ирана и назад.
Ф-15И Ра ам ( Гром)
После рата у Заливу 1991 године, када су израелски градови били засути балистичким ракетам типа Скад које су лансиране из Ирака, Израелска влада одлучила је да је потребан авион дугог долета који ће бити способан елиминсати сличну претњу.
Информације о таквом авиону послате су на адресе два произвођача Локид Мартин са својим вишенаменски авионом Ф-16 и МекДонел Даглас, сада Боинг са авионима Ф/А-18 и Ф-15. Дилеме није било за одлуку да то буде авион Ф-15 са којим је израел већ имао одлична искуства.
Израелска влада је 27. јанура 1994 године олдучила да купи 21 примерак авиона Ф-15Е намењеног за јуришне задатке, тај уговор допуњен је са још четири авиона, да би у периоду до 1998 године било испоручено 25 примерака. Каснијом додатном наруџбом тај број је повећан.
Израелска верзија авиона Ф-15Е под називом Ф-15И Ра ам (Гром) полетела је 12.септембра 1997. године, а у наоружање прве летелице уведене су 1998. године.
Авион је у односу на америчку верзију Ф-15Е напреднији и урађен је искључиво према строгим израелским захтевима. На авиону у односу на класични Ф-15 смањен је радарски одраз, а мотроима Прат енд Витни Ф100-ПW-299 повећан потисак. То су иначе данас најмоћнији мотори.
Од наоружања Ф-15И носи целу палету ракета ваздух ваздух израелске производње Питон 3, Питон 4, америчке АИМ-9 Сајвајндер, АИМ-7 Спаров и АИМ -120 АМРААМ. Летелице имају шетоцевни топ гетлинг конструкције калибра 20 мм. Од бомби авион је предвиђен да носи ласерске и сателитске вођене авио бомбе: ГБУ-28, ГБУ 30, 31, 32 ЈАДАМ.
Сви Ф-15И оперативни су у 69. скавдрону који је некад корстио летелице Фантом ИИ.
ТТ подаци:
Тежина. Празан : 14.379 кг празан, пун: 36.750 кг; Димензије: дужина:19,43 м, Висина: 5,63 м, а распон крила: 13,5 м. Максималана брзина: 2,5 М. Домет са додатним резервоарима за гориво и пуњењем у ваздуху 4.450 км.
Иначе ваља споменути да су пилоти ове ескадриле учестововали далеке 1981 године у нападу на ирачки нуклеарни рекатор Осирак код Багдада, затим напад на резиденцију ПЛО у Тунису у оквиру операције “Дрвена нога”, требали су бити главни носилац авио удара на иранска нукеларна постројења 2006 и 2012. године. У операцији “Воћњак” септембра 2007 елиминисали су зграду на истоку Сирије уз саму границу са Ираком која је била повезана са сиријским нуклеарним програмом. Зграда је у овом нападу била сравњена са земљом.
Осим ловаца Ф-15И Ра ам ескадрила располаже и са ловцима Ф-16 Суфа (олуја)
Јевреји живе на територији величине наше Војводине и има их 9,5 мил. Веома су организовани и слогжни и ето шта све могу самостално да направе, истина угледајући се на друге донекле, али могу. Да ли Срби могу такво што? Да могу већ би показали! Па ето имамо се на кога угледати и учити – демократија у основи то не може да брани, али има ‘демократија’ која ће то спречавати ако и хоћемо. Нисмо ми тај ментални склоп, нажалост, наше је да прво галамимо па после све друго!