INDIJA POSLE FRANCUSKE POSTAJE NAJVEĆI KUPAC BORBENIH AVIONA RAFAL! DELHI IMA AMBICIJU DA KUPI ČAK 114 NOVIH LOVACA

Ako se ostvare očekivanja Dassault Aviation-a i kompanija dobije ugovor za isporuku 114 MRFA aviona za IAF, indijska flota Rafale aviona mogla bi se povećati na 176 jedinica

Indijska mornarica i Dassault Aviation su blizu finalizacije ugovora za 26 Rafale M borbenih aviona. Francuski proizvođač aviona nada se da bi Indija mogla postati drugi najveći operater aviona Rafale, ako osvoji ugovor za isporuku 114 lovaca u okviru programa Medium Role Fighter Aircraft (MRFA).

Dassault Aviation postavlja centar za održavanje, popravku i obnovu (MRO) u Utar Pradešu kako bi podržao francuske borbene avione koji su u službi u Indijskom ratnom vazduhoplovstvu (IAF). IAF trenutno ima u svojoj floti 50 aviona Mirage-2000, uvedenih 1980-ih, i 36 aviona Rafale, uvedenih u poslednjih nekoliko godina.

Ako se ostvare očekivanja Dassault Aviation-a i kompanija dobije ugovor za isporuku 114 MRFA aviona za IAF, indijska flota Rafale aviona mogla bi se povećati na 176 jedinica. Za poređenje, francusko ratno vazduhoplovstvo operiše sa 185 Rafale aviona, dok francuska mornarica ima 46 u službi.

Zahtevi indijske mornarice mogli bi se povećati ako njen drugi nosač aviona uđe u službu pre nego što dvomotorni palubni lovac (TEDBF), na kome radi Organizacija za istraživanje i razvoj u odbrani (DRDO), bude spreman.

Dassault Aviation projektuje da bi do 2040. godine indijska mornarica mogla prevazići francusku mornaricu i postati najveći operater Rafale M lovaca.

Dassault takođe očekuje dodatne porudžbine za 31 Rafale M borbeni avion. Prvobitno je indijska mornarica planirala da kupi 57 ovih francuskih aviona, ali je taj broj smanjen na 26 nakon što je DRDO uverio da će TEDBF biti isporučen na vreme.

Rafale je dugo imao problema da pronađe kupce. Osim manjih porudžbina iz Egipta i Katara, knjiga porudžbina za Rafale nije imala čime da se pohvali.

Rafale, što na francuskom znači “nalet vetra”, nije uspeo da osvoji ugovore u Belgiji, Brazilu, Kanadi, Finskoj, Kuvajtu, Singapuru i Švajcarskoj, pri čemu je visoka cena bila jedan od glavnih razloga protiv njega.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *