ИНДИЈА ПОСЛЕ ФРАНЦУСКЕ ПОСТАЈЕ НАЈВЕЋИ КУПАЦ БОРБЕНИХ АВИОНА РАФАЛ! ДЕЛХИ ИМА АМБИЦИЈУ ДА КУПИ ЧАК 114 НОВИХ ЛОВАЦА

Ако се остваре очекивања Dassault Aviation-а и компанија добије уговор за испоруку 114 MRFA авиона за IAF, индијска флота Rafale авиона могла би се повећати на 176 јединица

Индијска морнарица и Dassault Aviation су близу финализације уговора за 26 Rafale M борбених авиона. Француски произвођач авиона нада се да би Индија могла постати други највећи оператер авиона Rafale, ако освоји уговор за испоруку 114 ловаца у оквиру програма Medium Role Fighter Aircraft (MRFA).

Dassault Aviation поставља центар за одржавање, поправку и обнову (MRO) у Утар Прадешу како би подржао француске борбене авионе који су у служби у Индијском ратном ваздухопловству (IAF). IAF тренутно има у својој флоти 50 авиона Mirage-2000, уведених 1980-их, и 36 авиона Rafale, уведених у последњих неколико година.

Ако се остваре очекивања Dassault Aviation-а и компанија добије уговор за испоруку 114 MRFA авиона за IAF, индијска флота Rafale авиона могла би се повећати на 176 јединица. За поређење, француско ратно ваздухопловство оперише са 185 Rafale авиона, док француска морнарица има 46 у служби.

Захтеви индијске морнарице могли би се повећати ако њен други носач авиона уђе у службу пре него што двомоторни палубни ловац (TEDBF), на коме ради Организација за истраживање и развој у одбрани (DRDO), буде спреман.

Dassault Aviation пројектује да би до 2040. године индијска морнарица могла превазићи француску морнарицу и постати највећи оператер Rafale M ловаца.

Dassault такође очекује додатне поруџбине за 31 Rafale M борбени авион. Првобитно је индијска морнарица планирала да купи 57 ових француских авиона, али је тај број смањен на 26 након што је DRDO уверио да ће TEDBF бити испоручен на време.

Rafale је дуго имао проблема да пронађе купце. Осим мањих поруџбина из Египта и Катара, књига поруџбина за Rafale није имала чиме да се похвали.

Rafale, што на француском значи “налет ветра”, није успео да освоји уговоре у Белгији, Бразилу, Канади, Финској, Кувајту, Сингапуру и Швајцарској, при чему је висока цена била један од главних разлога против њега.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *