Кина вежба гађање Тајвана крстарећим ракетама CJ-10A, које је развила уз помоћ Србије

Народноослободилачка армија Кине све чешће организује интензивне и комплексне војне вежбе, како на копну тако и у ваздуху и мору. Последња у низ вежба са ракетама CJ-10A, у чијем стварању је, наводно, учествовала и наша војска.

Још један војна вежба кинеске армије. Последња у низу таквих демонстрација снаге одржана је 21. јуна у провинцији Гуангдонг, где је Јужна команда Ракетних снага НОАК реализовало вежбу у условима високе температуре и влажности. У вежби је учествовала ракетна бригада опремљена мобилним комплексима са крстарећим ракетама CJ-10A, домета до 2.500 км.

У току вежбе, јединице су марширале и дању и ноћу до ватрених тачака и симулирале ударе по циљевима на територији острва Тајван. Кинески ракеташи су чак радили у заштитној опреми, реагујући на сценарио у ком непријатељ користи отровне супстанце — што указује на припрему за високоинтензивни и неконвенционални конфликт.

Занимљиво је да се вежба временски поклопила са проласком две ударне групе носача авиона кинеске морнарице у близини Тајванског мореуза, Могуће да су ракетне снаге подржавале поморску операцију, имитирајући кампању против тајванске инфраструктуре.

CJ-10A представља кинески одговор на амерички “Tomahawk”, али са већим фокусом на регионални домет и способност преживљавања у модерном ратном окружењу. Верује се да је систем развила на основу помоћи СССР, али и југословенске (српске) војске. Наша армија је наводно Кини испоручила остатке Tomahawk ракета из НАТО агресије 1999.

Карактеристике:

  • Домет: 1.500–2.500 км
  • Бојева глава: до 500 кг (конвенционална или потенцијално нуклеарна)
  • Прецизност: вероватно одступање (CEP) око 10 метара

Основне предности ракета су висока прецизност и могућност летења на малим висинама, што отежава откривање и пресретање. Што се тиче платформи, мобилност лансера је велики плус. Конкретан системе је постављен на камионе. То омогућава брзо размештање и скривање. Ракета се користи и у верзијама за морнарицу и ваздухопловство, што омогућава стратешку флексибилност.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *