Америчка морнарица лоше је управљала програмом за одржавање 11 старијих крстарица. На проблем се осврнуо Блумберг. Ово је проузроковало штету у висини од 2 милијарде долара. Проблем је био у одабиру извођача модернизације, односно у условима коју су требали да буду постављени пред њих. Сада су крстарице остале без продужења животног века од најмање 5 година, иако је то био предуслов модернизације.
Извештај, који је наручио Конгрес, баца ново светло на вишегодишњи спор између Конгреса и Морнарице. То сукоба је дошло око тога да ли и када треба пензионисати застарелу флоту 11 крстарица класе Ticonderoga и потенцијално уштедети милијарде долара. Реч је о бродовима намењеним за противваздушну одбрану. Морнарица, је узалуд потрошла скоро 2 милијарде долара а да није успела да позове извођаче на одговорност због лошег квалитета радова. Светло на проблем је бацила ревизија објављена у уторак.
Законодавци су тврдили да бродови морају бити модернизовани и унапређени како би се повећала и одржала ватрену моћ Морнарице. Међутим, тај подухват није добро прошао. Ометен лошим планирањем Морнарице које је проћердало новац, а резултат напора је да бродови неће бити корисни још много година.
Ревизија је указала да је сва одговорност на Морнарици. „Морнарица није ефикасно испланирала напоре око крстарица“. То је довело до “брда” анекса, и преко 9.000 измена уговора. Ово је за собом наравно, повукло раст трошкова.
Прво је на 7 од 11 крстарица потрошено 3,7 милијарди долара (курс из 2015.) на модернизацију. О 7 је само три завршило модернизацију, а да ниједан није добила продужени век експлоатације од пет година, како је било планирано“, стоји у извештају. Морнарица је „узалуд потрошила 1,84 милијарде долара на модернизацију остале четири крстарице. Оне су сада расходоване или пензионисане.
„Не продужавајући животни век ниједне од 11 крстарица за планираних најмање пет година“, Морнарица ће изгубити 55 оперативних година крстарица у односу на оригиналне планове, додаје се у извештају!
Извештај такође износи додатне изазове са којима ће се суочити Џон Филан, избор председника Доналда Трампа за секретара Морнарице, који је пословни извршни директор и значајан донатор Трампове кампање. Дакле, пред долазак Трампа, на светло дана излази сав немар и јавашлук у Оружаним снагама САД.Пример крстарице USS Gettysburg
Прва крстарица класе Ticonderoga ступила је у службу 1983. године, са процењеним животним веком од 35 година. Конгрес је планирао да продужи животни век 11 бродова за око пет година.
Један од три модернизована брода, навођена крстарица USS Gettysburg, уведена је у службу 1991. године и прошла је ремонт вредан 600 милиона долара.
Међутим, чак и пре тренутног распоређивања са ударном групом носача авиона Хари С. Труман на Блиском истоку, посада је пријавила проблеме са деловима. Такође су изразили забринутост због система за погон и електрику, наводи Ревизија.
Морнарица сада планира да пензионише овај брод до 2026. године, што значи да ремонт није успео да продужи његов животни век, наводи се у извештају.
Лош квалитет извођачких радова био је распрострањен „у читавом програму крстарица“. USS Gettysburg је само илустративни пример. Морнарица је наложила агенцији да не открива имена извођача који су изводили модернизацију у Норфоку, Вирџинији, и Сан Дијегу, Калифорнији. Опет се оптужује Морнарица, јер је “олабавила” инструменте контроле над извођачима. Сада жели да остане са њима у добрим односима, јер је чекају нови послови модернизације. Извођачи могу само ултиво да слежу раменима, док задовољно трљају руке. Ионако, све иде преко леђа пореских обвезника.