Američka mornarica loše je upravljala programom za održavanje 11 starijih krstarica. Na problem se osvrnuo Blumberg. Ovo je prouzrokovalo štetu u visini od 2 milijarde dolara. Problem je bio u odabiru izvođača modernizacije, odnosno u uslovima koju su trebali da budu postavljeni pred njih. Sada su krstarice ostale bez produženja životnog veka od najmanje 5 godina, iako je to bio preduslov modernizacije.
Izveštaj, koji je naručio Kongres, baca novo svetlo na višegodišnji spor između Kongresa i Mornarice. To sukoba je došlo oko toga da li i kada treba penzionisati zastarelu flotu 11 krstarica klase Ticonderoga i potencijalno uštedeti milijarde dolara. Reč je o brodovima namenjenim za protivvazdušnu odbranu. Mornarica, je uzalud potrošla skoro 2 milijarde dolara a da nije uspela da pozove izvođače na odgovornost zbog lošeg kvaliteta radova. Svetlo na problem je bacila revizija objavljena u utorak.
Zakonodavci su tvrdili da brodovi moraju biti modernizovani i unapređeni kako bi se povećala i održala vatrenu moć Mornarice. Međutim, taj poduhvat nije dobro prošao. Ometen lošim planiranjem Mornarice koje je proćerdalo novac, a rezultat napora je da brodovi neće biti korisni još mnogo godina.
Revizija je ukazala da je sva odgovornost na Mornarici. „Mornarica nije efikasno isplanirala napore oko krstarica“. To je dovelo do “brda” aneksa, i preko 9.000 izmena ugovora. Ovo je za sobom naravno, povuklo rast troškova.
Prvo je na 7 od 11 krstarica potrošeno 3,7 milijardi dolara (kurs iz 2015.) na modernizaciju. O 7 je samo tri završilo modernizaciju, a da nijedan nije dobila produženi vek eksploatacije od pet godina, kako je bilo planirano“, stoji u izveštaju. Mornarica je „uzalud potrošila 1,84 milijarde dolara na modernizaciju ostale četiri krstarice. One su sada rashodovane ili penzionisane.
„Ne produžavajući životni vek nijedne od 11 krstarica za planiranih najmanje pet godina“, Mornarica će izgubiti 55 operativnih godina krstarica u odnosu na originalne planove, dodaje se u izveštaju!
Izveštaj takođe iznosi dodatne izazove sa kojima će se suočiti Džon Filan, izbor predsednika Donalda Trampa za sekretara Mornarice, koji je poslovni izvršni direktor i značajan donator Trampove kampanje. Dakle, pred dolazak Trampa, na svetlo dana izlazi sav nemar i javašluk u Oružanim snagama SAD.
Primer krstarice USS Gettysburg
Prva krstarica klase Ticonderoga stupila je u službu 1983. godine, sa procenjenim životnim vekom od 35 godina. Kongres je planirao da produži životni vek 11 brodova za oko pet godina.
Jedan od tri modernizovana broda, navođena krstarica USS Gettysburg, uvedena je u službu 1991. godine i prošla je remont vredan 600 miliona dolara.
Međutim, čak i pre trenutnog raspoređivanja sa udarnom grupom nosača aviona Hari S. Truman na Bliskom istoku, posada je prijavila probleme sa delovima. Takođe su izrazili zabrinutost zbog sistema za pogon i elektriku, navodi Revizija.
Mornarica sada planira da penzioniše ovaj brod do 2026. godine, što znači da remont nije uspeo da produži njegov životni vek, navodi se u izveštaju.Loš kvalitet izvođačkih radova bio je rasprostranjen „u čitavom programu krstarica“. USS Gettysburg je samo ilustrativni primer. Mornarica je naložila agenciji da ne otkriva imena izvođača koji su izvodili modernizaciju u Norfoku, Virdžiniji, i San Dijegu, Kaliforniji. Opet se optužuje Mornarica, jer je “olabavila” instrumente kontrole nad izvođačima. Sada želi da ostane sa njima u dobrim odnosima, jer je čekaju novi poslovi modernizacije. Izvođači mogu samo ultivo da sležu ramenima, dok zadovoljno trljaju ruke. Ionako, sve ide preko leđa poreskih obveznika.
Pih. Milijarda vamo, milijarda namo.
sta je to za prebogatu Ameriku
…
znate li da americki tenkovi nemaju na menjacu rikverc a ruski imaju
…
to je zato sto americki ne idu nikad u nazad a ruski beze ko… zecovi.. hahahhha
Žri derьmo,glupый tvarь.
Krupnый rogatый skot negramotnый
Amerikanskiй pidor, pošel na huй …
kakav je ovo jezik, neki zivotinjski, ko da koze mekecu!!
nema ruznijeg jezika od ruskog