ШТА СЕ КРИЈЕ ИЗА ПОСТАВЉАЊА ГУМА НА ТРУП И КРИЛА СТРАТЕШКИХ БОМБАРДЕРА TУ-95 И ТУ-160?! КАКО СУ АМЕРИКАНЦИ ЗАБОРАВИЛИ НА ИСКУСТВА ИЗ ВИЈЕТНАМСКОГ РАТА!

Foto: Shutterstock

Баук, баук аутомобислких гума на руским стратешким бомбардерима кружи интернетом и медијима. О томе дискутују скоро сви, нема ко није то споменуо и зашто то раде Руси.

Наравно било је и подсмеха, да су глупи, лењи и неспособни да не могу да заштите стратешке бомбардере у бази Енгељс -2 у Саратовској области, као и у бази Олења на северу Русије у Мурманској обласати.

Чак се и чувени CNN позабавио анализом снимака које је начинила приватна компанија MAXAR, која иначе од самих почетака рата у Украјини обавезно анализира стање руких авиона и хеликоптера на војним аеродромима у Русији.

Тако су одмах после жестоких напада на Псковску област дроновима када су уништена четири велика транспортна авиона , навнодн о појавиле и гуме на стратешким бомбардерима Ту-95.

И као што то бива они који запступају Западну и проукрајинску страну одмах су кренули да се спредају, изврћу руглу, иако нико од њих није дао ваљано објашњење или аргуменат за ову причу.

CNN који се бавио овом причом указао је у свом тексту да су руси почели аутомобилским гумама да покривају своје стратешке бомбардере, како би их заштитили од удара украјинских беспилотних летелица приликом напада на руске војне аеродроме.

На сликама које је објавио MAXAR, а који су настали у бази Енгељс -2 у Саратовској области приказују два стратешка бомбардера ТУ-95 да аутомобилским гумама на врху авиона. У питању је пет бомбардера ТУ-95МС и три млазна Ту-160 са гумама постављеним око горњег трупа. Русија иначе има оперативно 55 летелица ТУ-95МС колико руска стратешка авијација тренутно има тих летелица у оперативној употреби и 16 ТУ-160.

Све верзије зашто су руске гуме на бомабрдерима?

Прва верзија по CNN каже да су гуме постављене на летелицу, као груб покушај не само додавања још једног слоја заштите од украјинских дронова, већ и смањења видљивости летелице, посебно ноћу.

CNN се позиван на Франциуска Сера -Мартинса из компаније One Way Aerospace чије дронове користе украјинске снаге.

Према њему разлог лежи у смањењу топлотног одраза летелице на аеродрому, али он тврди да ће она бити видљива и под ИЦ камерама.

„Чини се да покушавају да учине најбоље што могу да заштите авионе који иначе стоје. Да ли ће функционисати зависи од тога која је бојева глава на ракети/дрону“, рекао је Стефан Воткинс, консултант за истраживање који прати авијацију и бродове.

Воткинс је додао да би гуме могле да се користе да спрече фрагментацију експлозије изнад авиона да пробије у летелицу.

У прилог ове тврдње говори и војни званичник НАТО-а који је CNN рекао да су гуме намењене заштити од дронова.

То је по CNN, а шта кажу други о томе

Једна од теорија која се поставља да разлог у постављању гума лежи како би се збунио пројектил који користи дигитално претраживање и упоређивање са подацима који се уносе у ракету за крстарећу ракету Нептун са којом су почели да гађају циљеве и на копну. Сторм Шедоу, Скалп Навал??? Мада са тим ракетама ниједан руски војни аеродром није иначе до сада гађан. Како је модификована С-200 остаје непознаница?! Исто тако зашто су гуме само на, али не и на осталим летелицама?!

Ту-95 показују нови покривач на тлу у Енгелс 2. Нејасно шта је тачно, али би могло бити да се збуне пројектили користећи дигитално упаривање слика за терминално навођење, попут копненог напада Нептуна који је наводно сада у игри.

Ипак поред свих ових теорија је објашњењ авијатичара најлогичније да ово није никаква заштита од дронова, прекидање ИЦ одраза, смањење топлотнох зрачења авиона, него заправо чиста ствар техничке природе.

Неки ваздухопловни стручњаци наводе да је можда у питању баланс да се надокнади промена у тежини док се врши змена мотора и да је чудно то што нико то раније није приметио за време 70 година службе тих летелица у руској авијацији.

Ипак. већина је оних који тврде да је у питању руски систем „уради сам“ за заштиту од украјинских напада и начин да се техника заштити од напада дронова из ваздуха попут кавеза на куполама тенкова и самоходних хаубица.

Коришћење гума, било из аутомобила, камиона или чак других авиона, изгледа као јефтина, брзо импровизована противмера у ономе што је очигледно хитан проблем. Међутим, није позната ефикасност такве тактике, у зависности од система који се против ње користи.

Да је то један од начина заштите би се могло сматрати јер летелицу толиких димензија није могуће тек тако распршити по околини аеродрома и прописно маскирати. Једина опција која преостаје јесте пребазирање на удаљене аеродром хиљадама километара у даљину иза Сибира и далеког истока како би се нашли ван домета напада украјинских крстарећих ракета и дронова камиказа,.

Када се погледају димензије стратешки бомабрдер ТУ-95 има дужину 49, 13 м, размах крила 51.04 м, висина 13,2 м и површине крила 289, 9 метара квадратних. Број чланова посаде је седам, а авион има четири турбоелсина мотора Кузњецов НК-12МВ. Маса празног авиона 94.900 кг, а пуног 135.000 кг .

Што се тиче авиона ТУ-160 ради се о авиону дужине 54, 10 м, висине 13.10 м а површина крила 360 метара квадратних , а површина крила п ри стрели 20/65 степени 55, 7 и 35,6 метара. Летлица празна имам максималну тежину од 118.000 кг, а максимална 255.000 кг. Погон чине четири турбовентилаторска мотора Кузњецов НК-321.

Поређење ових авиона указује да је ове летелице немгуће размеситит по аеродром извршити маскирање, него да у идеалном случају је ово једини начин заштите у убалажавања материјалне штете на летелицама.

Вијетанмско искуство

Васколики аналитичари у објашњавању овог феномена снимљеног сателитима су заборавили и америчко искуство из Вијетнамског рата када су на војним аеродромима све летелице борбене и транспортне авијације биле заштићене од напада из ваздуха и са земље дрвеним или преградама (боксовима). Простор је био довољан да се смести сваки авион и заштити колико толико са бокова и да се минимализује штета. На аеродромима источног блока то су били земљани капонири који су штитили авионе.

Како је то изгледало погледајте у фотогалерији: