Ваздухопловна инфраструктура Украјине: Случај аеродрома Коломија

На основу најновијих сателитских снимака сервиса Google Earth од 8. априла 2024. године, на аеродрому Коломија у Ивано-Франковској области уочава се значајна оперативна активност. На снимцима се јасно идентификују транспортни авиони типа Ан-26, школски авиони Л-39 Албатрос, као хеликоптери Ми-2 и Ми-8 распоређени по аеродромским пољима. Додатни индикатор активности представља значајан број војних и цивилних возила прикупљених на паркинг просторијама у непосредној близини аеродрома, што указује на интензиван радни режим. Ови визуелни докази сугеришу да се ради о активној војној ваздухопловној бази, а не о запостављеном објекту каква је била у претходном периоду.

Поређење са историјским стањем аеродрома

Када се упореде сателитски снимке из априла 2024. године са архивским снимцима истог аеродрома из маја 2018. године, уочљива је драстична промена у коришћењу објекта. На старијим снимцима, аеродромске површине су практично празне, без видљивих авиона или оперативних активности, што одражава стање запостављености које је карактерисало овај објекат након распада СССР. Према аналитичкој процени руског медија ANNA-News, ваздухопловна опрема присутна на аеродрому припада 203. ваздухопловној бригади Вазухопловних снага Украјине, за коју се тврди да је пребачена са аеродрома Чугујев након извођења ваздушних удаца на ту локацију.

Оперативни контекст и дешавања у региону

Почетком специјалне војне операције, руско Министарство одбране објавило је званично саопштење о извођењу прецизних удараца на аеродром Чугујев, наводећи да је том приликом неутралисана војна опрема укључујући авионе и компоненте ПВО система. Према каснијим извештајима истог извора, ваздушни удаци изведени су и на аеродром Коломија током августа 2023. и 2025. године, што указује на стратешку важност ове локације у току текућих сукоба. Ове информације пружају контекст за разумевање потенцијалних разлога пребацивања ваздухопловних јединица на западније регије Украјине.

Методолошка разматрања и ограничења

Иако сателитски снимци неоспорно показују појачану активност на аеродрому, потпуна идентификација специфичних јединица и њихове оперативне намене захтева корелацију података из додатних извора. Значајно је напоменути да јавно доступни сателитски снимци ове конкретне локације нису подлегли геоблокади или цензури, за разлику од снимака неких других стратешких локација у Украјини као што су аеродроми у Кијеву или Васиљкову. Ова чињеница омогућава независним аналитичарима да прате развој ситуације на овом објекту, иако потпуна оперативна слика захтева вишеструку верификацију података.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *