UKRAJINSKA AVET NA GUSENICAMA OPET OSVANULA NA SNIMKU PA NESTALA! SLUČAJ M1 ABRAMS SA!

Čas ih vidiš, čas ih ne vidiš. Prolete u na časak, a onda nestanu. Čas u blatu, a čas u snegu. Ukratko ovako bi mogli da naišemo nedavni snimak pojave ukrajinskih tenkova M1 Abrams SA koje su Sjedinjene Države donirale Ukrajini oktobra 2023. godine.

Kedino što se zna da čuvena 47. oklopno mehanizovana brigada Ukrajinske vojske koristi te tenkove. Inače ono što je interesantno jeste da je ova oklopno- meganizovana brigada prvo u naoružanju imala od novembra 2022 slovenačke tenkove M-55S, zatim nemačke Leopard 2A6, a posle debakla kod Zaporožja u čuvenoj četvoromesečnoj ofanzivi sada su naoružani tenkovima M1 Abrams SA.

Borbena vozila pešadije Bredli M2ODS su od samog početka isporuke nekako postala obeležja ove brigade.

Sada osvanuo je i snimak prolaska ukrajinskog M1 Abrams SA pored Bredlija kod Adejevke. Kao i u prethodnim slučajevima vidi se jedan tenk.

Na snimku je interesantan detalj je tenk u pustinjskoj boji sa zelenim kamuflažnim detaljima.

Kod nekih je to pobudilo sumnju da je snimak nastao u Ukrajini, i da je možda u pitanju NATO vežba koja se trenutno odvija na Baltiku i centralnoj Evropi. Za sada osim snimka nema konkretnih dokaza.

Verzija koju ima Ukrajina spada po oznaci u tip M1A1 SA (Situational Awareness – u prevodu Situacijska svest). Tih tenkova u upotrebi vojske SAD bilo je 650 ( sad ih ima 619 još. Ti tenkovi su bili dok su pripadali Vojsci SAD bili podvrgnuti detaljnom remontu i modernizaciji. Projekat je uključivao obnovu elektrnike, kao i bezbednosti.

U tenk su ugrađeni paketi oklopne zaštite sa uranijuom druge generacije ( kod ukrajinskih tenkova taj oklop je skinut), tako da će u svakom slučaju i da ima taj oklop susret sa Kornetom, Hrizantemom ili Vihr M biti izazov za posade ovih oklopnjaka.

Tenk pokreće gasna turbina Lycoming Textron AGT 1500 koja za svoj rad koristi dizel gorivo ili kerozin, a u hitnim slučajevima koristi se i benzin. Ono što je zanimljivo jeste da skoro 70 posto komponenti na motoru može da se zameni na terenu, a zamena motora je moguća za samo sat vremena u terenskim uslovima i više nema potrebe tenk prebacivati u SAD ili u prvu veću bazu u pozadini.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *