ШВЕДСКА ПОКЛАЊА ДВА СВОЈА АВАКСА УКРАЈИНИ

Ратно ваздухопловство Краљевине Шведске саопштило је да ће Украјини поклонити две летелице за рано радарско извиђање и октривање противничких авиона у ваздуху или популарно званих “авакси”

Како је наведено у питању су две летелице типа ASC-890.

Авион је опремљен напредним радарским системима који могу да откривају и прате летећеобјекте на великој површини, укључујући борбене авионе, хеликоптере, крстареће ракете и циљеве на мору.

Шведска је у НАТО арсенал унела специјализоване летелице и то: 2 летелице Gulfstream IV SRA-4 (S-102B) за електронско извиђање и праћење комуникација и 3 летелице за рано откривањем упозоравање и навођење (AWACS) и то 3 летелице: 1 S-100B Argus и 2 верзије S-100D Argus.

https://tvfront.rs/skandinavsko-prislusno-oko-baltika-svedski-avaksi-i-letelice-za-elektornski-rat-u-osmatranju-ruske-vojske

FSR 890 Fligburen radar

Заснован је на бочном радару (SLAR) компаније Ericsson Microvave Sistems. Erieie SLAR је пулсни доплеров радар дугог домета, опремљен фиксним активним фазним антенским решеткама, чији се режим рада креће од 2 GHz до 4 GHz. Антенска јединица дужине 9 метара и тежине 900 кг постављена је на горњи део трупа и даје авиону препознатљив изглед.Радар Erieie обезбеђује покривеност од 360° са оптималним перформансама преко азимуталних сектора од 150° са сваке стране авиона. Радар може да открије борбене авионе на даљини од 350 км у условима јаког непријатељског електронског ратовања.

Систем Erieie има пуну интероперабилност са командним системима противваздушне одбране НАТО-а. Главна кабина је опремљена пакетом мултифункционалних радних станица за три оператера на радару, контролу операцијама које се изводе на копну. Авион има безбедни говорни дата-линк комуникациони пакет са HF и VHF / UHF  везама. V / UHF даталинк ради на 4.800 bps. Главни одељак за авионику је инсталиран одмах иза кокпита.

4 коментара на “ШВЕДСКА ПОКЛАЊА ДВА СВОЈА АВАКСА УКРАЈИНИ

  1. Sta ukrajinci da rade sa tim avionima kada i ako ikada stignu u Ukrajinu? Jedino da naprave veeeliku rupu i da ih zatrpaju i cekaju bolje vreme pa da malo lete sa njima. Ako polete ja mislim da nece leteti vise od 2 do 3 sata.

  2. Sta ukrajinci da rade sa tim avionima kada i ako ikada stignu u Ukrajinu? Jedino da naprave veeeliku rupu i da ih zatrpaju i cekaju bolje vreme pa da malo lete sa njima. Ako polete ja mislim da nece leteti vise od 2 do 3 sata.

  3. Ovi avaksi bi bili od koristi da to nisu Rusi na drugoj strani , koji poseduju SU35, SU30, SU 57 i Mig31, kao i S300V4, S400, S500. Avaks je ugrozen i na zemlji i u vazduhu i za Ruse ce biti prava poslastica. Kao sto ne zale Kinzale da dignu u vazduh Francuske legionare u Ukraini, masovno ih neutralisu.

  4. Ovi avaksi bi bili od koristi da to nisu Rusi na drugoj strani , koji poseduju SU35, SU30, SU 57 i Mig31, kao i S300V4, S400, S500. Avaks je ugrozen i na zemlji i u vazduhu i za Ruse ce biti prava poslastica. Kao sto ne zale Kinzale da dignu u vazduh Francuske legionare u Ukraini, masovno ih neutralisu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *