КОЈЕ ЗЕМЉЕ СУ УКРАЈИНИ ДО САД ИСПОРУЧИЛЕ БОРБЕНЕ АВИОНЕ, А КОЈЕ ТРЕНУТНО СПРЕМАЈУ ИСПОРУКУ Ф-16

Јуни месец је ту, а испорука борбених авиона Ф-16 Украјини се ближи. У ту сврху поједине државе иако нису испоручиле летелице Кијеву дале су благослов да се та техника може употребити за напад руске територије.

Не територије коју су Руси заузели од 24. фебруара 2022. него териотрију званичне Руске Федерације.

Тај благослов дали су: Норвешка, Холандија, Данска и Белгија иначе чланице Коалције Ф-16.

Оно што је интересантно да од фебруара 2022 године ловачке борбене авионе МиГ-29 које у свом наоружању има и Украјина, дали су Пољска и Словачка. Оно што је занимљиво да Пољска која има велики број ловаца МиГ-29 дала је само 14 од укупно 26 колико је имала оперативно у свом Ратном ваздухопловству.

Земље које су донирале борбену авијацију Украјини:

Ловачка авијација

Пољска: 14 MiG-29A/UB, Словачка 13 MiG-29AS/UBS

Јуришна авијација

Северна Македонија: 4 СУ-25

Школско-борбени

1 L-39ZA Albatros Литванија

Највећи корак учиниле су земље “Коалције Ф-16” које ће Украјини донирати своје борбенеи авионе. Ради се о летелицама које су модернизоване биле 1998 на стандард АМ. Међу земљама које ће донирати своје Ф-16 су следеће:

Белгија: 30 F-16AM/BM; Данска 19 F-16AM/BM; Норвешка 22 F-16AM/BM и Холандија 24 F-16AM/BM;

Оно што је интересантно у среду Шведска је саопштила да ће Украјини предати две летеће радарске станице DRLV ASC 890 који ће служити као летелице за рано радарско откривање, али и за навођење донираних ловаца Ф-16 на којима ће летети украјински пилоти у нападу на руску територију или обарање руских ловаца-бомбардера СУ-34 ФН.

Домет DRLV ASC 890 АВАЦС авиона када ће летети у Украјини. Ако један авион лети на 6.100 метара изнад Винице, може да види до 400 км, од границе са Пољском до границе Русије, могао би да види Одесу цео Кијев и скоро све западно од реке Дњепар.

Један коментар на “КОЈЕ ЗЕМЉЕ СУ УКРАЈИНИ ДО САД ИСПОРУЧИЛЕ БОРБЕНЕ АВИОНЕ, А КОЈЕ ТРЕНУТНО СПРЕМАЈУ ИСПОРУКУ Ф-16

  1. … bilo bi glupo da ne urade bar jednu kapitalnu akciju sa doniranim avionima.
    … malo je problem što ti avioni nemaju veliki akcioni radijus dejstva kao i infrastruktura tj.raspored aerodroma sa kojih bi poletali.
    … ne treba previše očekivati, neće biti bitnih promena na operativnom nivou

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *