Андреј Млакар
Француски председник Емануел Макрон, саопштио је у четвртак увече да ће Француска пребацити у Украјину француске вишенаменске борбене авионе Mirage 2000-5!
Како је наведено украјински пилоти ће бити обучени у Француској, а затим ће им бити дозвољено да гађају циљеве у Русији.
„Сутра, током мог састанка са Зеленским, започећемо нову сарадњу – обезбедићемо Мираж 2000 и понудити обуку пилота“, рекао је француски председник.
Emmanuel Macron annonce la "cession de Mirage 2000-5" à l'Ukraine qui lui permettront "de protéger son sol et son espace aérien"
— Carėne Tardy (@Carene1984) June 6, 2024
Et qui va les piloter ?
Interview complètement nulle…
Le Président n’est pas à l’aise, il fera des annonces demain…pic.twitter.com/40PCjr0Jlb
Број летелица који ће бити послат у Украјину није саопштен, али се спекулише да су у питању две ескадриле.
Према подацима публикације Military Balance за 2024. годину Француско РВ располаже са 34 летелице типа Mirage.
🇫🇷 Франція збирається передати Україні літаки Mirage 2000, – Макрон
— Цензор.НЕТ ✍️ (@censor_net) June 6, 2024
"Завтра під час моєї зустрічі з Зеленським ми збираємося розпочати нову співпрацю – надамо Mirage 2000 і запропонуємо навчити пілотів", – заявив президент Франції.
Модифікація літаків Mirage 2000-5… pic.twitter.com/5dk7oLHzx0
Од тог броја 27 је у верзији Mirage 2000-5 и 7 у верзији Mirage 2000B. У питању су два пука и то један Mirage 2000-5 и један пук Mirage 2000B.
Француска такође има у свом саставу и 60 Mirage 2000D од којих је 55 надограђено Mirage
2000D RMV).
Mirage 2000-5
Ова верзија авиона полетела је први пут октобра 1990 -те године и тад је добио ознаку Mirage 2000-5. Наредне 1991. полетео је први серијски произведени једносед Mirage 2000-5. Ова летелица извезена на Тајван и то 50 авиона који су уведени у оперативну употребу 1997. године. Извезен је у УАЕ где је познат под ознаком 2000-9. Такође и Грчка. Ова верзија авиона постоји у две верзије једноседу и двоседу који је задржао оперативне способности једноседа и може да служи за обуку пилота.
Висок однос потиска/маса и електричне команде дају овом авиону одличну манервабилност и управљивост. У пилотској кабини уграђен је комбиновани горњи показивач и приказивач у висини очију head-up/head level display који формирају слику у циљу оптималног приказивања свих података везаних за управљање, навигацију, ангажовање циљева у ваздуху и на земљии употребу наоружања, два бочна приказивача у боји који приказују све информације са свих сензора и податек о управљању системима, доњи приказивач приказује тактичку ситуацију у ваздуху. Пилотов избор у реалном времену остварује се помоћу ситема ХОТАС са рукама на палици и на ручици гаса. Захваљујући фузији сензора пилот Mirage 2000-5 једноседа може да уништи циљ и у ваздуху и на земљи, без нарочитог оптерећења.Радар
Mirage 2000-5 има уграђен вишемодни импулсно -Доплеров радар RDY, који му у ловачко пресретачким задацима омогућава избор више циљева на свим висинама и гађање у горњој и доњој полусфери. Радар RDY може да открије 24 циља и да у току скенирања прати 8 циљева. Комплетна оперма за ометање и самозаштиту налази се унутар трупа авиона.
Наоружање
У ловачкој конфигурацији Mirage 2000-5 има два топа калибра 30 мм, четири ракете ваздух-ваздух средњег домета МICА и две ракете кратког домета IC MATRA MAGIC. Такође Mirage 2000-5 може да носи и ракете ваздух-ваздух са полуактивним рарадским самонавођењем Super 530D, као и Sky Flash.
Mirage 2000-5 има и подвесни ласерски означивач TV/CT/LDP комапније Thales што му омогућава употребу било коју врсту ласерског напружања, као и подвесни осматрачки контејнер “Демоклес”.
Mirage 2000B
Mirage 2000B је двосед који служи за обуку пилота. Прва летелица полетела је октобра 1983. године. Ова летелица доживела је касније конверзију у верзију Mirage 2000N за дејства нуклеарним оружјем са дистанце и верзија Mirage 2000D за класичне бомбардерске задатке по циљевима на земљи. У бомбардерској мисији у задњем делу налази се оператер наоружања-
Тактичко технички подаци за Mirage 2000-5
Димензије: дужина 14,36 м; висина 5,20 м, размах крила 9,13 м:
Маса празног авиона: 7.900 кг
Максимална маса по полетању 17.000 кг
Број подвесних тачака на летелици испод крила 9;
Максимална брзина: 2.340 км/х;
Плафон лета: 18.000 м
Радијус лета. 1.400 км
Погон: турбовентилаторски мотор М53-П2 потикса без допунског сагоревања 6.600 daN и са допунским сагоревањем 9.700 daN