ПОДМОРНИЧАР МИЛАН КОМАР ЗА ТВ ФРОНТ РАЗОТКРИВА 7 МИТОВА ЗАПАДА О НЕСРЕЋИ КИНЕСКЕ НУКЛЕАРНЕ ПОДМОРНИЦЕ! ШТА СЕ КРИЈЕ ИЗА ОВЕ ВЕСТИ

Фото: Принтскрин Јутјуб

АУТОР: Морнаричко технички пуковник и подморничар Милан Комар

Непроверено, непоуздано, наводно, претпоставље се, верује се, итд – а у контексту приче западних медија о „катастрофи“ кинеске нуклеарно погоњене подморнице из класе 093 – би се у духу нашег језика могло подвести под „Што је баби мило, то јој се и снило“.

Неспорно је да нико од тих западних обавештајаца ништа не тврди иако су им и очи и уши упрте у поморске маневре РМ Кине, па у замену за било какве аутентичне информације, ваљда по матрици опробаних манипулација, сервирају и понеки лажњак да би били у тренду својих медија и себе лично.

Неспорно је такође да Кина по бројним показатељима, између осталог и поморске моћи, смета светским узурпаторима дебелих и далеких мора а нарочито у водама прокламоване нове моћи обзнањене као пакт САД са Аустралијом, Јужном Корејом и Јапаном – или како га Руси назваше Азијским НАТО-ом

Шта се може прочитати и закључити у извештајима агенција/редакција Naval News, Daily Mail i Euro Asian Times?

Ништа сем жеље за сензационализмом, доста површности и донекле мржње, па да мало анализирам речено.

  1. Постављање ланчано-мрежних препрека на отвореном мору је сулуда идеја, насупрот доброј пракси и примерима из оба светска рата, када су запречавани уски пролази и канали на очекујућим правцима дејства непријатељских подморница и диверзантских снага. Притом се неусаглашено помињу Тајвански мореуз широк „само“ 130 км или Жуто море!
  2. Вест да је смртно страдало 55 чланова посаде која на тој класи подморница броји 100 је такође провокација прве врсте, јер напросто цела посада дише у хомогеном простору, па је несхватљиво речено да је у „квару система кисеоника“ страдала половина посаде а друга половина је „ваљда“ преживела.
  3. Нигде се у подморничкој терминологији не помиње термин хипоксија, који је иманентан разматрању услова дејства поморских диверзаната – дакле ронилаца – и њихове промене услова дисања зависно од дубине и гасне мешавине коју користе, тј. пораста или смањења парцијалног притиска гасова које удишу.
  4. Пошто подморничари дишу на тзв. „нултом притиску“ унутар зароњене подморнице онда нестанак регенеративне материје (која апсорбује угљен-диоксид и ослобађа кисеоник на конвенционалним објектима) или квар уређаја за добијање кисеоника из морске воде (методом електролизе на нуклеарним) детерминише даљи боравак посаде и могућност преживљавања у тој атмосфери (случај Курск и смрт 23 члана посаде), дакле барата се с процентом ЦО 2 који је медицина јасно дефинисала у распону 0-10 % (нормалан и максимално дозвољен пораст на 1-1,2 % са симптомима до 8-10 % када и најјачи организам страда.
  5. Сервирати светској јавности информацију да је међу страдалима и командант подморнице је врхунско незнање о устројству командовања ратним бродовима/подморницама, уосталом тако је и на трговачким бродовима. Вест би свакако била занимљива да је посада страдала, а командант преживео.
  6. Довођење у везу погибије (да или не) неког члана посаде подморнице са праћењем кретања чланова његове породице – не би ли на тај начин нешто сазнало – спада у болесничке манире аутора тих текстова.
  7. Ако се подморница стварно запетљала у нешто и притом посада страдала отвара се маса питања каква логистичко-поморска оператива треба да се покрене да се подморница лоцира, утврди њено стање, дубина потонућа и начин спашавања, те дизање грдосије од 6.000 т, транспорт до неке ремонтне локације, пребројавање мртвих и пратећи церемонијали, итд и да све то под сателитским сазвежћем остане невидљиво?

Уместо закључка: из подморничко-коментаторског угла двонедељну шпекулацију западних медија видим само као плод сензационализма и њихове злурадости.

НЕ ПРОПУСТИТЕ: