ОВАКО ИЗГЛЕДА ПРОИЗВОДНИ ПОГОН ЗА СКЛАПАЊЕ СУ-35 И СУ-57 НА ДАЛЕКОМ ИСТОКУ: ДВА АВИОНА, ДВЕ ПАРАЛЕЛНЕ ЛИНИЈЕ, ЈЕДНА ХАЛА

Фото: Принтскирн Твитер

Руски државни канал објавио је у среду 17. маја репортажу из фабрике Космолск на Амуру на далкеом истоку где се производе тренутно два књучна авиона руског ратног ваздухопловства.

Током обиласка фабрике приказана је производна линија ова два руског ловца један 4 ++ генерације Су-35 и пете Су-57.

Оно што је интересантно на овоме снимку јесте постојање две паралелне линије за производњу борбених авиона једна за Су-35 и друга за Су-57 у истој хали.

Су-35

Су-35 настао је као дубока модернизација фамилије ловца Су-27 и Су-30. Циљ је био побљшати радни век змаја и мотора стварањем потпуно новог вишенаменског борбеног авиона.

Оно у чему је овај авион имао предност јесте уграђен нови радар Ирбис-Е, који представља комбинацију електронског са механичким скенирањем. Радар може да детектује циљеве на даљинама од 350-400 км из предње полусфере и 150 км из задње полусфере.

Фото: Принтскирн Твитер

Ова летелица има снажно наоружање топ калибра 30 мм ГШ-30 .

На 12 подвесних тачкака испод крила авион може да носи до 8 тона убојних средстава.

Од ракета типа ваздух-ваздух за блиску борбу ту су Р-73Е домета 30 километара, Р-27 ЕТ1 и ЕР1 домета 130 км, Р-77 домета 90 км.

За дејства на копнене циље авион користи ракете Х-29 ТЕ, противрадарске ракете Х-31 и Х-59, поред класичних гравитационих Су-35 може да носи и ТВ вођене бомбе КАБ-500/1500 КР, сателитске навођене бомбе КАБ-500С-Е и ласерски вођене бомбе КАБ 500/1500ЛГ, затим невођена ракетна зрна.

Цена једног примерка ове летелице без ракета кошта 50 милиона долара.

Иначе овај авион је борбено употребљен у Сирији и сад у Украјини.

Фото: Принтскирн Твитер

Su -57

Корени развоја новог ловца Т-50 koji je kasnije dobio naziv Su-57 почели су да се помаљају у пролеће 2002 године, када је влада Руске Федерације изабрала као главног партнера у развоју и производњи новог авиона за 21.век водећу руску авио корпорацију „ Сухој“ са истраживачко конструкцијским биром ЈСЦ са седиштем у Москви, индустријском групом за производњу летелица НАПО- Новосибирске и Космолск на Амурју ( КнААПО) и предузеће Иркутск авијејшн.

Планом иградње било је предвиђено да први прототип авиона полети 2006. гoдине, а до 2010 године све би било спремно за почетак серијске производње, а први примерци у руске ексадриле требали би да стигну у периоду 2011-2012 године. Потписани план
предвиђао је да од развоја до полетања прототипа протекне мање од девет година, иако је пракса показала да је за то било потребно 15 и више година ( случај Aмериканаца).

Иначе СУ-57 користи млазни мотор Сатурн АЛ-41Ф-1, настао од мотора који користи Су-35 потиска 88,3КН и 142,2кН са допунским сагоревањем.

Су-57 има једноцевни топ ГШ ( Грјазев Шипунов) 30-1 калибра 30 мм, са могућношћу испаљења 1600 до 1800 граната у минути Што се тиче ракета ваздух-ваздух ти су ракете Р73 ( НАТО АА 11 арчер), ракете средњег домета Р-77 ( АА-12 адер). Борбени товар смештен је у трупу авиона. Иначе летелица има шест носача под крилима .